سه کارگزاری پیشگام برای ورود به دنیای سرمایه گذاری

سه کارگزاری پیشگام برای ورود به دنیای سرمایه گذاری

اگر زندگی سرمایه‌داران بزرگ دنیا را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که همه‌ی آن‌ها بخش بزرگی از سرمایه‌ی خود را در بازارهای جهانی قرارداده‌اند تا مطمئن شوند که هرروز بر میزان دارایی آن‌ها افزوده خواهد شد. به نظر می‌رسد که داشتن آینده‌ای درخشان (خصوصا در ایران و با توجه به این تورم‌های کمرشکن)، بدون سرمایه‌گذاری غیرممکن باشد. در این مقاله، نگاهی خواهیم انداخت به روش‌های سرمایه‌گذاری با بودجه‌های کم و در انتها سه کارگزار معتبر جهانی را معرفی می‌کنیم تا بتوانید با خیال راحت، وارد بازارهای جهانی شده و درآمد امنی برای خود ایجاد کنید.

روش های سرمایه گذاری

در حال حاضر، بورس (چه ایران و چه جهان)، طلا، مسکن، خرید ارزهای خارجی و حتی خرید ماشین‌های پیش فروش شده جزیی از روش‌های سرمایه‌گذاری رایج هستند. در اکثر روش‌هایی که پیشتر بیان شد، شما باید عدد و رقم قابل توجهی را به عنوان بودجه‌ی اولیه داشته باشید تا بتوانید سرمایه‌گذاری خود را شروع کنید. برای مثال، خرید مسکن یا خودروی پیش فروش شده، نیازمند چند صد میلیون پول است و ممکن است هر کسی نتواند وارد این مسیر شود. صد البته که برای خرید ماشین‌های پیش فروشی ایران خودرو و سایپا نیز باید بخت و اقبال یار شما باشد تا بلکه نام شما در بین لیست قرعه‌کشی درآمد و صاحب خودرویی شوید که قیمت آن با قیمت بازار حداقل 100 میلیون تومان تفاوت داشته باشد! در نظر داشته باشید که تفاوت قیمت همین خودرو (مثلا 100 میلیون تومان)، بیشتر از حقوق سالیانه‌ی یک کارمند است!

اما از روش‌هایی که به بودجه‌ی اولیه‌ی کمتری برای شروع به سرمایه‌گذاری نیاز دارند، خرید طلا و ارز و سهام شرکت‌ها در بورس روش‌های اصلی هستند. حال در نظر بگیرید که وارد بازاری شوید که تمامی این آپشن‌های خرید را بعلاوه چند صد دارایی دیگر در اختیار شما قرار دهد و حداقل بودجه نیز برای آن تعریف نشده باشد. در بازار فارکس، شما می‌توانید طلا، ارز و حتی رمزارز خریداری کرده و حتی نگران گم شدن یا دزدیده شدن آن نباشید. همه چیز در حساب معاملاتی آنلاین شما قرار گرفته و عملا غیر قابل سرقت است. بنابراین، شاید یکی از بهترین روش‌های ورود به تمامی بازارهای سرمایه گذاری که نیاز به بودجه‌ی کمی داشته باشد، همین بازار فارکس است.

بازار فارکس مزایای متعددی داشته که شاید جذاب‌ترین آن، قابلیت استفاده از اهرم (لوریج) باشد. با استفاده از اهرم، کارگزاری یا همان بروکر بودجه‌ای را به شما قرض داده تا وارد معاملات شوید. اگر معاملاتتان سودآور باشد، تمامی سود برای خودتان بوده و کارگزار فقط اصل پول قرض داده شده را پس خواهد گرفت. اما اگر معاملاتتان همراه با ضرر باشد، تمامی ضرر از حساب معاملاتی شما کسر شده و علاوه بر آن، باید اصل پول قرض گرفته شده را نیز باید به کارگزاری پس دهید. استفاده از اهرم می‌تواند درآمد بسیاری برای شما به همراه داشته باشد و یا می‌تواند به سرعت موجودی شما را صفر کند. بنابراین، باید مطمئن باشید که دانش کافی برای تحلیل نمودارها را داشته و با اطمینان کامل وارد انجام معامله شده‌اید. در ادامه سه کارگزاری اصلی برای ورود به بازارهای جهانی و استفاده از خدمات بی نظیر فارکس را به شما معرفی خواهیم کرد.

بروکر ارانته فارکس

یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین بروکرهای فارکس که در سال 2018 میلادی تاسیس شده، Errante نام دارد. این کارگزاری تقریبا یک سال پیش (اوایل سال 2021 میلادی) وارد بازار ایران شد و با تیم حرفه‌ای پشتیبانی خود توانست به سرعت مشتریان بسیاری را از سرتاسر بازار ایران جذب نماید. با وجود سابقه‌ی کم، این کارگزاری با دریافت معتبرترین مجوزهای جهانی برای فعالیت در بازار فارکس، به سرعت تبدیل به کارگزاری مطمئن و با امنیت جهانی بدل گردید و توانست در سطح جهانی نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

در این کارگزاری، شما می‌توانید 48 جفت ارز را معامله کرده، سهام شرکت‌های معتبر بین‌المللی را خرید و فروش کنید و علاوه بر آن، رمزارزهای متعددی نیز به همراه کالاهای دیگر (از جمله کاکائو، قهوه، نفت و گاز و …) را ترید کنید. یکی از بهترین ویژگی‌های این کارگزاری، کارمزدهای اندک و ناچیز برای ارائه‌ی خدمات بوده که به همین دلیل نیز تریدرهایی که در این کارگزاری فعالیت می‌کنند، همواره حاشیه‌ی سود بیشتری از هر معامله خواهند داشت.

برای افتتاح حساب معاملاتی واقعی و ورود به دنیای سرمایه گذاری، تنها کافی است 50 دلار را به حساب خود منتقل کنید و از همان روز، سرمایه گذاری را آغاز کنید. ارانته حتی بونوس 30 درصدی برای واریز را در نظر گرفته و این یعنی هر مبلغی را که وارد حساب معاملاتی خود کنید، 30 درصد آن نیز به عنوان بونوس و پاداش اعتماد، از طرف بروکر به حساب شما واریز خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با بروکر ارانته فارکس و آموزش نحوه افتتاح حساب معاملاتی، این مقاله را مطالعه کنید.

کارگزاری آمارکتس

از سال 2007 میلادی در بازار فارکس و به عنوان یک بروکر معتبر فعالیت کرده و رگولاتوری یا همان مجوز فعالیت بین‌المللی FSA را دریافت کرده است. این کارگزاری، یکی از خوشنامترین بروکرهای فارکس بوده که بیش از 180 سهام شرکت و شاخص بورس دنیا را برای معامله کردن در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر آن، فلزات گران‌بها، 40 جفت ارز فارکس و سبد خوبی از رمزارزها نیز در اختیار تریدر است تا با چند کلیک وارد معامله شده و از اهرمی تا 1،000 برابر استفاده کند.

کارگزاری آمارکتس از سال 2007 میلادی در بازار فارکس و به عنوان یک بروکر معتبر فعالیت کرده و رگولاتوری یا همان مجوز فعالیت بین‌المللی FSA را دریافت کرده است.

آمارکتس بروکر بزرگ و خوشنام جهانی است که دفاتر متعددی در کشورهای مختلف دنیا از جمله انگلستان، روسیه، آفریقای جنوی، اوکراین، ترکیه، قبر، ارمنستان و تایلند دارد. برای راحتی کار تردیرها، این کارگزاری سه حساب معاملاتی مختلف با عنوان فیکس، استاندارد و ای سی ان را در اختیار آنها قرار داده که تنها با 100 دلار، می‌توانید افتتاح حساب معاملاتی فارکس را شروع کرده و در همان زمان معاملات خود را شروع کنید.

نکته‌ی جالب توجه در این کارگزاری این است که اگرچه کارمزد انجام معاملات (اسپرد، کمیسیون و سواپ) در مقایسه با کارگزاری‌های دیگر در حد متوسط و معمول قرار گرفته است، اما تا سقف 65 درصد از این کارمزدها را می‌توانید با استفاده از طرح ریبیت ترید اریا دریافت کنید. در این صورت، معاملات شما تقریبا بدون هیچگونه کارمزدی انجام شده و حاشیه‌ی سود بسیار بالایی خواهید داشت. برای آشنایی بیشتر با آمارکتس و آموزش نحوه‌ی دریافت ریبیت این مقاله را مطالعه کنید. در نظر داشته باشید که ممکن است نام این کارگزاری را با اسامی متعددی از جمله ای مارکتس، آ مارکتس، ای مارکتز و … بشنوید، اما منظور از تمامی این نام‌ها، همان بروکر Amarkets است.

آلپاری فارکس

یکی از قدیمی‌ترین بروکرهای معتبر در سطح جهان که فعالیت خود در ایران را نیز سال‌ها پیش شروع کرد، بروکر آلپاری یا آلپاری فارکس بود. این کارگزاری از سال 1998 میلادی راه‌اندازی شده و جزو با سابقه‌ترین‌ها در حرفه‌ی خود است. جالب است بدانید که بیشترین تعداد مشتریان (تریدر) در میان تمام کارگزاری‌های جهانی، مربوط به این بروکر بوده و تا کنون بیشت از 2 میلیون معامله گر از سرتاسر دنیا، آلپاری را به عنوان امین خود برای ورود به بازارهای جهانی انتخاب کرده‌اند.

یکی از معتبرترین رگولاتوری‌های جهانی، FSC نام داشته که کارگزاری آلپاری آن را دریافت کرده است. این بروکر با تیم پشتیبانی فارسی زبان نسبتا خوب خود، همواره یکی از اولین انتخاب‌ها برای ورود به بازار فارکس بوده است. در این کارگزاری، شش حساب معاملاتی مختلف در اختیار تریدرها قرار داده شده و هیچگونه حداقل مبلغ شارژ حساب برای شروع معاملات در نظر گرفته نشده است. حداکثر اهرم قابل استفاده در حساب‌های مختلف آن تا سقف 3،000 برابر قابل افزایش است.

یکی از قدیمی‌ترین بروکرهای معتبر در سطح جهان که فعالیت خود در ایران را نیز سال‌ها پیش شروع کرد، بروکر آلپاری یا آلپاری فارکس بود.

در حساب ای سی ان متا4 این کارگزاری (حساب پیشنهادی برای شروع کار)، 46 جفت ارز فارکس به همراه فلزات گران‌بها، سهام شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی، شاخص بورس‌های اصلی دنیا به همراه چندین رمزارز در اختیار تریدر قرار گرفته و اسپرد (یکی از مدل‌های کارمزد) آن به صورت شناور محاسبه شده و از 0.2 پیپ (نسبتا معمول) شروع می‌شود.

بروکر آلپاری نیز طرح ریبیت را ارائه کرده تا بتوانید بخش قابل توجهی از کارمزدهای پرداخت شده را در اول هر ماه میلادی، دریافت کنید. برای آشنایی بیشتر با کارگزاری الپاری فارکس این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید در چند گام ساده، حساب معاملاتی واقعی خود را افتتاح کرده و وارد بازارهای جهانی شوید.

در این مقاله، روش‌های سرمایه‌گذاری متعددی را بررسی کردیم و گفتیم که به علت تورم موجود در ایران، تنها راه حفظ و افزایش سرمایه، انجام معاملات بین‌المللی است که سود آن دلاری باشد و بودجه‌ی کمی برای ورود به بازار نیاز باشد. به همین جهت نیز بازار فارکس را به عنوان یکی از انتخاب‌های رایج میان تریدرهای ایرانی معرفی کردیم. این مقاله به همت متخصصان وبسایت ترید اریا نوشته شده و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به این وبسایت مراجعه کرده تا لیست بروکرهای معتبر به همراه بررسی عمیق و کاربردی آن‌ها را مطالعه کنید.

مطلب قبلیچگونه برای طرح جهش مسکن ثبت نام کنیم؟
مطلب بعدیتعطیلی پمپ بنزین های سراسر کشور/ اختلال در سامانه سوخت هوشمند

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید