تعطیلی پمپ بنزین های سراسر کشور/ اختلال در سامانه سوخت هوشمند

تعطیلی پمپ بنزین‌های سراسر کشور/ اختلال در جایگاه‌های سوخت

رئیس انجمن کانون جایگاه‌داران ایجاد اختلال در سامانه سوخت هوشمند کل کشور را تایید کرد و گفت این مشکل در حال بررسی است. از ساعتی قبل امکان سوخت‌گیری در بسیاری از پمپ بنزین‌ها وجود ندارد.

به گزارش ایکسب به نقل از تجارت‌نیوز، از ساعتی قبل برخی گزارش‌ها از سطح شهر اعلام شد که برخی از جایگاه‌های بنزین در تهران با مشکل عرضه بنزین مواجه شده‌اند. خبرها می‌گوید پمپ بنزین های تهران و برخی از شهرها تعطیل شده است.

همایون صالحی به تجارت‌نیوز گفت دلیل این مشکل ایجاد اختلال در سامانه سوخت کل کشور است. دلیل آن هنوز مشخص نیست. اما سامانه هوشمند سوخت به صورت کلی قطع شده است.

به گفته صالحی این مساله در حال بررسی است و قرار است تا ساعتی دیگر در جلسه‌ای مشکل را بررسی کنیم.

به نظر می‌رسد این مشکل باعث تعطیلی پمپ بنزین‌ها در تهران و دیگر شهرهای کشور شده است.

به گفته رئیس کانون انجمن جایگاه‌داران سوخت فعلا امکان سوختگیری بنزین ۱۵۰۰ تومانی وجود ندارد. یعنی سامانه سوخت بنزین یارانه‌ای قطع شده است. اما مردم می‌توانند همچنان بنزین آزاد بزنند و در سیستم بنزین آزاد مشکلی ایجاد نشده است و فعلا امکان عرضه بنزین سه هزار تومانی وجود دارد.

همچنین جلسه‌ای فوری درباره این موضوع در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حال برگزاری است که به محض پایان یافتن جلسه اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

اطلاعیه وزارت نفت درباره اختلال سامانه سوخت

رئیس انجمن کانون جایگاه‌داران وجود مشکل در سامانه سوخت هوشمند را تایید کرد و گفت این مشکل سوخت‌گیری در کل کشور را با مشکل مواجه کرده و باعث تعطیلی برخی از پمپ بنزین‌ها شده‌ است.

اما وزارت نفت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه برقرار است اما مردم فقط می‌توانند با قیمت بنزین آزاد سوخت‌گیری کنند.

اطلاعیه رسمی اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به شرح زیر است: «در پی مشکل فنی ایجاد شده در سامانه کارت هوشمند سوخت، از دقایقی پیش استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌های عرضه سراسر کشور دچار وقفه شده است؛ اما طبق اطلاعات به دست آمده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم‌اکنون سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه با مشکلی ندارد و باوجود خارج شدن سامانه هوشمند سوخت از مدار، مردم می‌توانند با قیمت آزاد سوخت‌گیری کنند.»

کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حال بررسی مشکل فنی ایجاد شده و رفع آن هستند و این اطمینان به هموطنان عزیز داده می‌شود که هیچ مشکلی برای سهمیه‌ سوخت هموطنان ایجاد نخواهد شد.»

رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور گفته مشکل عرضه بنزین به دلیل اختلال در سیستم دریافت کارت سوخت است. برای همین مردم نمی‌توانند بنزین یارانه‌ای بزنند و فقط امکان سوخت‌گیری با بنزین آزاد وجود دارد.

پیش از این هم رییس کانون انجمن جایگاه‌داران سوخت اعلام کرد به دلیل مشکل در سامانه هوشمند سوخت، فعلا امکان سوختگیری بنزین ۱۵۰۰ تومانی نیست. او گفته بود که در تلاش هستند که بتوانند مشکل را حل کنند تا فعلا بتوانند بنزین سه هزار تومانی عرضه کنند.

پیامک وزارت نفت درباره قیمت بنزین / سهمیه سوخت از بین نمی‌رود

وزارت نفت طی ارسال پیامک‌هایی به مشترکین اعلام کرده که سهمیه بنزین موجود در کارت بنزین آنها محفوظ بوده و سوخت نمی‌شود.

متن این پیامک به شرح زیر است:

هموطن عزیز

با تلاش های گسترده مشکل فنی سامانه هوشمند سوخت به زودی برطرف می شود. سهمیه بنزین موجود در کارت های سوخت محفوظ است و شایعه افزایش قیمت بنزین یا حذف سهمیه ها واقعیت ندارد. لطفا اخبار صحیح را از رسانه های رسمی کشور پیگیری نمایید.

مطلب قبلیسه کارگزاری پیشگام برای ورود به دنیای سرمایه گذاری
مطلب بعدیزمان واریز سهمیه سوخت جبرانی

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید