چشم‏ انداز صنعت آرایشی و بهداشتی در جهان

چشم‏ انداز صنعت آرایشی و بهداشتی در جهان

نگاهی به تاریخ زندگی بشر نشان می ‏دهد که بشر از دیرباز به مقوله زیبایی، البته نه لزوما به معنای امروزی آن توجه داشته است.

بازار محصولات زیبایی در حال حاضر که شامل مراقبت از پوست و مو، عطر، و آرایش می ‏شود تبدیل به یکی از پرسودترین و جذاب‏ ترین صنایع در دنیا شده است. ارزش بازار صنعت زیبایی در سال 2022 حدود 430 میلیارد دلار برآورد شده است. امروزه این صنعت در تمامی بخش ‏ها در مسیر صعودی قرار دارد. صنعت مزبور ثابت کرده که در میان بحران‏ های اقتصادی جهانی و در یک محیط متلاطم اقتصاد کلان، انعطاف پذیر است.

اخیراً علاوه بر خانم‌‏ها، آقایان هم در برنامه‌ روزانه‌ خود از محصولات زیبایی استفاده می‏ کنند که باعث افزایش تقاضا در بازار کالاهای زیبایی در جهان شده است. در نتیجه، این تغییرات مربوط به سبک زندگی، باعث رشد بازار جهانی کالاهای زیبایی خواهد شد به ‏طوری که شرکت مشاور مدیریت جهانی مک ‏کنزی پیش ‏بینی می‏ کند که همراه با بهبود اقتصاد جهان پس از مهار همه‌ گیری کووید-19، ارزش بازار زیبایی با متوسط رشد سالانه 6 درصدی به حدود 583 میلیارد دلار در سال 2027 خواهد رسید که رشد بالای مزبور موجب خواهد شد تا بنگاه ‏ها و سرمایه‏ گذاران جدید زیادی را به خود جلب کند.

معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی ایران گزارش را تحت عنوان “چشم‏ انداز صنعت آرایشی و بهداشتی” منتشر کرده است . در این نوشتار، با استناد به گزارش مک‏ کنزی ضمن بررسی وضعیت بازار زیبایی طی سال‏ های 2022-2015 چشم‏ انداز تحولات آن نیز طی سال‏ های 2022 تا 2027 مورد بررسی قرار گرفته است.

نویسنده:فاطمه علیزاده آغ اسمعیلی

دریافت متن کامل گزارش از لینک زیر:

منبعمعاونت بررسی های اقتصادی اتاق ایران
مطلب قبلیهوش مصنوعی سالانه ۴/ ۴ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی اضافه می‌کند
مطلب بعدیایلان ماسک: نورالینک اواخر امسال روی انسان آزمایش می شود

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید