پیشنهاد رفع فیلتر توئیتر و احتمال توقف فیلترینگ هوشمند اینستاگرام

در ابتدای دولت یازدهم حدود ۳.۵ میلیون کاربر از اینترنت استفاده می کردند و امروز شمار کاربران اینترنت به ۴۵ میلیون رسیده است.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به استفاده مدیران از توئیتر، پیشنهاد تجدید نظر و رفع فیلترینگ این شبکه اجتماعی را مطرح کرده است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر لزوم استفاده مدیران از شبکه اجتماعی توئیتر که هم اکنون در ایران نیز فیلتر است گفت: به نظر من کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ باید در مورد رفع فیلتر این شبکه اجتماعی تجدید نظر کند.

به گزارش ایسنا، او درباره توقف فیلتر اینستاگرام گفت: اینستاگرام رمزنگاری شده و از این‌رو با اجازه‌ای که از شورای عالی فضای مجازی گرفته‌ایم، با مدیر اینستاگرام تماس گرفتیم و اعلام کردند که آمادگی دارند، درباره موضوعاتی که از نظر ما نامناسب است، در یک بازه زمانی بنشینم و درباره محدودیت‌های خود با آنها صحبت کنیم.

اکنون با تجهیزات فیلترینگ هوشمند برخی از موضوعات و محتوی اینستاگرام فیلتر به صورت خودکار فیلتر می شود.

وزیر ارتباطات گفت: برخی موضوعات از نظر قانون، مقررات، سنت و فرهنگ ما قابل قبول نیست و آنها اعلام کردند که آمادگی دارند، این موضوعات در این شبکه را در ایران رعایت کنند. بنابراین اکنون که موضوع رمزنگاری در اینستاگرام پیش آمده موضوع پالایش محتوا در اینستاگرام را با مذاکره حل می‌کنیم.

واعظی در پاسخ به این سؤال که دیگر فیلترینگ هوشمند روی اینستاگرام اجرا نمی‌شود، گفت: اگر مشکل از مبدأ حل شود، تجهیزات فیلترینگ هوشمند را در جای دیگر استفاده می‌کنیم.

به گفته وزیر ارتباطات، در ابتدای دولت یازدهم حدود ۳.۵ میلیون کاربر از اینترنت استفاده می کردند و امروز شمار کاربران اینترنت به ۴۵ میلیون رسیده است.

مطلب قبلیخودروی کوئیک و ساینا جایگزین پراید می شوند
مطلب بعدیواعظی: قوانین و مقررات با هدف حمایت از کسب و کار الکترونیک تغییر کند

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید