درباره بارد هوش مصنوعی گوگل (Google Bard)

درباره بارد هوش مصنوعی گوگل (Google Bard)

هوش مصنوعی گوگل موسوم به بارد با پشتیبانی از ۴۰ زبان متفاوت در روزهای گذشته وارد بازار شد. در ادامه به بررسی برخی ویژگی‌های این ربات تازه وارد پرداخته‌ایم.

به گزارش مجله خبری ایکسب، تا سال‌های اخیر کمتر کسی فکرش را می‌کرد که روزی رقیبی جدی برای موتور جست‌وجو گوگل به بازار عرضه شود. حال با گذر زمان و ظهور هوش مصنوعی، این شرکت نگران از دست دادن جایگاهش در میان کاربران شده است. از این رو با معرفی «بارد» سعی بر پس گرفتن میدان توجه از رقبا دارد.

ورود به موقع هوش مصنوعی گوگل

شرکت گوگل همواره به تصمیمات عاقلانه تجاری معروف بوده است. این بار نیز در اوج تب و تاب ظهور هوش‌های مصنوعی اقدام به ارائه هوش مصنوعی خود موسوم به (بارد) کرده است. تا حدی که تلاش این شرکت برای عرضه هرچه زودتر این سرویس بسیاری از کارمندان این شرکت را نسبت به شرایط دشوار کاری معترض کرده است.

بارد هوش مصنوعی محاوره‌ای تازه تاسیس شرکت گوگل است.

بارد چیست؟

بارد هوش مصنوعی محاوره‌ای تازه تاسیس شرکت گوگل است. دو مزیتی که این سرویس را با سایر رقبا متمایز می‌کند، «عملکرد گسترده» و «جست‌وجو تحت تاثیر نتایج اینترنتی»است. البته مانند بسیاری از ربات‌های موجود، بارد قادر به کدنویسی، پاسخ به مسائل ریاضی و نیازهای نوشتاری است.

هوش مصنوعی بارد با استفاده از یکی از پیشرفته‌ترین زبان‌های یادگیری در دنیا موسوم به (پالم۲) کار می‌کند. این نسخه جایگزین پالم، در کنفرانس سالیانه ۲۰۲۳ گوگل معرفی شد. «پالم۲» بارد را قادر می‌سازد تا کارآمدتر و بهتر عمل کند.

هوش مصنوعی بارد با استفاده از یکی از پیشرفته‌ترین زبان‌های یادگیری در دنیا موسوم به (پالم2) کار می‌کند

گوگل بارد در تمام دنیا

تا مدتی پیش کاربران جهت استفاده از این هوش مصنوعی باید داخل لیست انتظار قرار می‌گرفتند. اما به تازگی در کنفرانس سالیانه این شرکت دسترسی آن برای همگان امکانپذیر اعلام شد.

این هوش مصنوعی پس از عرضه همگانی به لطف دسترسی بیش از ۱۸۰ کشور و ۴۰ زبان از مزایایی نسبت به رقبا برخوردار است. گرچه زبان فارسی توسط بارد پشتیبانی می‌شود اما نام ایران در فهرست کشورهای قابل پشتیبانی به چشم نمی‌خورد. از این رو ممکن است کاربران ایرانی ملزم به استفاده از نرم‌افزارهای تغییر IP شوند. فهرست کامل زبان‌ها و کشورهای قابل پشتیبانی توسط بارد را در اینجا مشاهده کنید.

یکی از ویژگی‌های بارد یا هوش مصنوعی گوگل استفاده از تصاویر در نتایج است

پشتیبانی بارد از تصاویر

یکی از ویژگی‌های کلیدی که بارد را از بسیاری از رقبا متمایز می‌سازد، استفاده از تصاویر در نتایج است. به عنوان مثال اگر از این هوش مصنوعی خواسته شود تا مکان‌های دیدنی یک شهر را شرح دهد نتایج به همراه عکس به کاربران نمایش داده می‌شوند.

گفته می‌شود شرکت گوگل هوش مصنوعی دیگری را نیز در دست توسعه دارد. این غول فناوری معمولاً تا از عملکرد کامل یک محصول اطمینان نداشته باشد صحبتی در مورد آن مطرح نمی‌کند. از این رو کاربران احتمالاً باید منتظر فناوری‌های جنجالی جدید از سوی این شرکت باشند.

منبع: تجارت‌نیوز

مطلب قبلیسطح بندی کتاب american english file
مطلب بعدیجزئیات اخذ مالیات پنهان از اصناف

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید