خودروی کوئیک و ساینا جایگزین پراید می شوند

کوئیک خودرویی است که سایپا چهار ماه پیش رونمایی کرد

رضا تقی‌زاده، معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا از عرضه خودروی کوئیک در آبان ماه امسال به قیمت ۳۳ تا ۴۰ میلیون تومان خبر داده و گفته که این خورو می تواند جایگزین پراید شود.

سایپا چهار ماه پیش از جدیدترین محصول خود به نام “کوییک” رونمایی کرد و گفت طراحی این خودرو و تمام قطعات آن ایرانی است.

در آن زمان قیمت این خودرو ۳۵ میلیون تومان تعیین شده بود.

خبرگزاری ایسنا از قول آقای تقی‌زاده نوشته است خودروی کوئیک به همراه دو محصول دیگر سایپا (ساینا و تیبا) می‌توانند جایگزین پراید شوند. این خودروها تمام استانداردهای جدید را پاس خواهند کرد.

این در حالی است که مهدی جمالی مدیر عامل سایپا در پاسخ به سوالی مبنی بر توقف خط تولید پراید در پایان سال 97 گفته بود: تیبا جایگزین خوبی برای پراید است و تیراژ تولید آن برای جایگزینی پراید افزایش می یابد.

قرار است، تحویل کوئیک و ساینا اتوماتیک از آبان ماه از سوی شرکت سایپا شروع ‌شود.

معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا گفته است: “در حال حاضر سهم پراید از سبد محصولات سایپا از ۶۸ درصد در سه سال پیش به ۲۵.۸ درصد کاهش یافته است.”

قیمت خودروهای پراید در بازار ایران هم اکنون بالای بیست میلیون تومان است.

پراید با اینکه کیفییت و ایمنی پایینی دارد اما به دلیل ارزانی از پرفروش‌ترین‌ خودروها بوده است و تلاش‌های برای جایگزینی خودرویی ارزان قیمت و دارای استانداردهای بالاتر تا کنون بی‌نتیجه بوده است.

پراید و پژو ۴۰۵ بیشترین طول عمر را در خط تولید خودروهای ایرانی دارند و بیش از دو دهه است که تولید شده‌اند.

معاون فروش و بازاریابی سایپا گفته است: “استراتژی ما کاهش تدریجی تولید پراید است، زیرا تولید پراید با قیمت‌های فعلی زیان ده است و به همین دلیل به دنبال تولید محصولی هستیم که رضایت بیشتری را جلب کرده و همچنین همراه با سودآوری باشد.”

مطلب قبلیافزایش 37 درصدی حبوبات؛ تولید به 690 هزار تن رسید
مطلب بعدیپیشنهاد رفع فیلتر توئیتر و احتمال توقف فیلترینگ هوشمند اینستاگرام

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید