وزیر ارتباطات: سرورهای تلگرام به ایران منتقل شد

وزیر ارتباطات از نتیجه مثبت مذاکره با شبکه پیام رسان تلگرام برای انتقال سرور به ایران و نصب شبکه های تحویل محتوا خبر داد.

محمود واعظی در حاشیه مراسم افتتاح پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات در پاسخ به سوالخبرنگار مهر مبنی بر تایید موضوع نصب شبکه های تحویل محتوا (CDN) از سوی تلگرام در ایران گفت: بله این موضوع درست است و زمانی که سرور وجود نداشته باشد CDN روی آن نصب نمی شود.

وی گفت: کار بزرگی انجام شده است به نحوی که برای کانال های پرظرفیت و کانال هایی که مراجعه زیادی دارد، تلگرام سرور خود را به ایران آورده است و روی آن CDN نصب کرده است.

شبکه انتقال محتوا یا سی‌دی‌ان (Content Delivery Network‌؛ به‌اختصار CDN)‌، شبکه‌ای گسترده از سرورهای مستقر در نقاط مختلف دنیا است که اطلاعات ایستا یا آن دسته از اطلاعات را که با تغییرات کمتری همراه هستند، در میانه راه ذخیره می‌کند و به این ترتیب وب‌سایت مورد نظر کاربر با سرعت دو برابر بارگذاری می‌شود. به این ترتیب با انتقال CDN-های تلگرام به ایران سرعت دسترسی به محتوا افزایش خواهد یافت.

وزیر ارتباطات توضیح داد: هم اکنون کار در حال انجام است و این شروع یک کار بزرگ است و من فکر می کنم باید اجازه دهیم همین سیاست که بین ما و مدیر تلگرام توافق شده است پیش برود.

واعظی گفت: ما گام به گام در این زمینه پیش می رویم و امیدواریم همانطور که وعده کردیم انتقال سرورهای تلگرام به ایران نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات با این شبکه پیام رسان نتیجه داده است و موضوع، یکطرفه نیست خاطرنشان کرد: اینکه تلگرام در ایران در حال نصب CDN است نتیجه توافقات ما و تلگرام است.

این در حالی است که ساعتی پیش مدیر تلگرام، برای چندمین بار اعلام کرد که این شرکت هیچ سروری را به ایران منتقل نخواهد کرد. پاول دوروف تاکید کرد که تنها CDN-های این شرکت به ایران منتقل می‌شوند. به گفته‌ دوروف اطلاعات این CDN-ها کدگذاری شده و غیر قابل دسترسی هستند.

 

منبعخبرگزاری مهر
مطلب قبلیییماری های قلبی عروقی، تنفسی، سرطان ودیابت دلیل اصلی مرگ و میر در کشور
مطلب بعدیوزیر جهادکشاورزی: در شکر خودکفایی می‌شویم اما در تولید روغن وضع ما خوب نیست

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید