خرید گیفت کارت استیم با ارز دیجیتال

خرید گیفت کارت استیم با ارز دیجیتال

اگر به دنیای گیم و بازی های ویدیویی آنلاین علاقه دارید، گیفت کارت استیم (Steam Gift Card) یک هدیه عالی برای دوستانتان است. به زبان ساده، این گیفت کارت یک کارت هدیه دیجیتال یا فیزیکی است که از آن می‌توانید برای پرداخت هزینه بازی‌ها، خرید نرم افزار، سخت افزار و در کل هر آیتم قابل فروش در پلتفرم گیمینگ Steam استفاده کنید. در این مطلب، روش خرید گیف کارت استیم با استفاده از ارز دیجیتال را آموزش می‌دهیم.

کارت هدیه استیم چیست؟

استیم (Steam) یک پلتفرم گیمینگ آنلاین قابل دانلود روی کامپیوتر است که در سال 2003 آغاز به‌کار کرد. با استفاده از این پلتفرم، بدون نیاز به خرید کنسول می‌توانید به طیف بسیار متنوع و گسترده‌ای از بازی‌ها در ژانرهای مختلف دسترسی داشته باشید. در استیم، قابلیت خرید، فروش و ذخیره بازی‌ها وجود دارد، بنابراین بهشت گیمرها محسوب می‌شود. این پلتفرم ماهانه حدود 120 میلیون کاربر فعال دارد.

از آنجایی که استیم یک پلتفرم آنلاین است، خرید و فروش بازی‌ها و دیگر آیتم‌های این پلتفرم نیز در کیف پول داخلی مخصوص آن به‌نام Steam Wallet انجام می‌شود. سوای استفاده از کارت‌های اعتباری نظیر پی‌پل برای شارژ این والت، امکان استفاده از گیفت کارت نیز برای انجام تراکنش در این والت وجود دارد. البته دقت داشته باشید که خود کیف پول استیم را نمی‌توان مستقیما با رمز ارز شارژ کرد، اما برای خرید کارت هدیه آن امکان استفاده از ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین یا تتر وجود دارد.

بنابراین استیم کارت یک کارت هدیه است که از آن می‌توان برای خرید خدمات آنلاین پلتفرم Steam استفاده کرد. دو نوع کارت هدیه فیزیکی و دیجیتال استیم وجود دارد. کارت فیزیکی شبیه به کارت‌های هدیه مشابه است که با استفاده از کد روی آن می‌توان کارت را فعال و ارزش داخل آن را به کیف پول Steam انتقال داد. استیم کارت دیجیتال نیز یک کارت هدیه مجازی است که فرد گیرنده به محض دریافت آن می‌تواند والت استیم خود را شارژ کند. گیفت کارت فیزیکی استیم به‌صورت 20، 30، 50 و 100 دلاری و نوع دیجیتال آن به‌صورت 5، 10، 25، 50 و 100 دلاری قابل خریداری است.

کاربردهای کارت هدیه Steam

از این کارت می‌توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد از جمله:

  • خرید سخت افزار
  • خرید بازی‌های مختلف از تولیدکنندگان سراسر جهان
  • ارسال هدایای دیجیتال به دوستان
  • خرید نرم افزار
  • فروش و مبادله کارت هدیه

نحوه خرید گیفت کارت استیم

برای خرید کارت هدیه استیم می‌توانید به سه روش با استفاده از کارت اعتباری و پرداخت مستقیم در وبسایت Steam.com، به‌صورت ریالی از طریق سایت‌های واسطه داخلی و ارز دیجیتال از طریق واسط‌های کریپتویی اقدام کنید:

  • خرید دلاری: در روش اول شما به یک کارت اعتباری نظیر پی‌پل یا مستر کارت نیاز دارید. سپس باید به وبسایت رسمی استیم به آدرس store.steampowered.com مراجعه کرده و گیفت کارت مورد نظرتان را انتخاب و خریداری نمایید.
  • خرید ریالی: در خرید ریالی، با استفاده از وبسایت‌های واسط داخلی مانند ایرانی کارت می‌توانید به خرید بپردازید.
  • خرید رمز ارزی: در روش خرید با ارز دیجیتال می‌توانید از وبسایت‌های واسط خارجی نظیر Coinsbee.com کمک بگیرید.

در روش خرید گیفت کارت Steam با کریپتو، ابتدا به یک کیف پول رمز ارزی نظیر تراست والت نیاز دارید. پس از دانلود و نصب این نرم افزار روی موبایل خود، باید اقدام به خرید ارز دیجیتال نظیر تتر کنید.

دقت داشته باشید که تتر به‌عنوان یک استیبل کوین روی شبکه‌های مختلفی نظیر اتریوم، ترون، بایننس اسمارت چین و بسیاری دیگر عرضه شده است. بنابراین برای استفاده از هر شبکه، باید مقداری کارمزد از ارز بومی شبکه را نیز در والت خود داشته باشید. از آنجایی که کارمزدهای کار با شبکه اتریوم بالاست، می‌توانید از شبکه ترون برای خرید تتر TRC-20 استفاده کنید. بنابراین با خرید ترون قادر به پرداخت هزینه کارمزد انتقال تترهای مبتنی بر این شبکه به کیف پول شخصی خود خواهید بود.

حالا پس از خرید رمز ارزها، باید به یک سایت واسط نظیر Coinsbee.com مراجعه کنید. در این وب سایت، از منوی بالای صفحه، موس خود را روی “BUY GIFT CARDS” برده و گزینه “STEAM GIFT CARDS” را انتخاب کنید.

خرید گیفت کارت استیم با ارز دیجیتال

در صفحه بعد، از قسمت “Region” منطقه مورد نظر، از قسمت “Value” ارزش کارت هدیه و از قسمت “Price” نوع رمز ارز برای پرداخت هزینه را انتخاب کنید. این وبسایت از انواع مختلف ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین، تتر، اتریوم، بایننس کوین و بسیاری دیگر پشتیبانی می‌کند. سپس ایمیل خود را وارد کرده مراحل پرداخت را تکمیل کنید.

خرید گیفت کارت استیم با ارز دیجیتال

نکاتی که پیش از خرید گیفت کارت استیم باید بدانید

  • شما و دوستتان باید هر دو در پلتفرم Steam حساب کاربری داشته و بیش از 3 روز از زمان دوستی‌تان گذشته باشد.
  • از موجودی فعلی داخل استیم والت نمی‌توان برای خرید کارت هدیه استفاده کرد.
  • در صورتی که “Region” یا منطقه انتخاب‌شده برای خرید گیفت کارت استیم با منطقه زندگی دوستتان که هنگام ساخت حساب انتخاب کرده است متفاوت باشد، مبلغ اهدایی به‌صورت خودکار به ارز منطقه دوستتان تبدیل خواهد شد.
  • در صورت رد کردن کارت هدیه توسط فرد گیرنده، مبلغ پرداختی در صورت امکان به حساب اصلی پرداختی و در غیر این صورت به حساب استیم والت‌تان عودت داده می‌شود.

مطلب قبلیچگونه بهترین مرکز تعمیر پکیج در تهران را انتخاب کنیم؟
مطلب بعدیبرای بازیافت پلاستیک چه مراحلی طی می شود؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید