از کجا می توان بیت کوین خرید؟

از کجا می توان بیت کوین خرید؟

ارز دیجیتال بیت‌ کوین در حال حاضر فرمانروای بازار کریپتوکارنسی است و می‌خواهد تا ابد در این جایگاه بماند. هر معامله‌گری باید بیت کوین را در سبد سرمایه‌گذاری خود داشته باشد و از نوسانات این ارز سود ببرد. در این مقاله قصد دارید صفر تا صد خرید آنلاین بیت کوین را برای شما شرح دهیم. اگر به فکر هولد و یا ترید ارز بیت کوین هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

آموزش خرید بیت کوین

اگرچه بیت ‌کوین را می‌توانیم از روش‌های زیادی مانند گروه‌های تلگرامی، واتس‌اَپ و یا اشخاص حقیقی خریداری کنیم، اما امن‌ترین و آسان‌ترین روش خرید بیت کوین، استفاده از صرافی و پلتفرم‌های ارز دیجیتال است. باتوجه‌به تراکنش‌های نیمه ناشناس بیت کوین، خرید این ارز از طریق شبکه‌های اجتماعی و افرادی که شناخت کافی از آنها نداریم، ریسک بسیار بالایی دارد و در صورت کلاهبرداری، پیگیری‌های قضایی بسیار مشکل خواهد بود.

برای خرید بیت کوین در ابتدا باید در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر حساب کاربری بسازیم و مراحل احراز هویت را تکمیل کنیم. در نهایت می‌توانیم وارد بازار بیت کوین شویم و معاملات خود را انجام دهیم.

خرید بیت کوین از صرافی خارجی

صرافی‌های خارجی معتبر و بزرگی در سراسر دنیا فعالیت می‌کنند که معاملات بیت‌کوین در آنها با چند کلیک ساده انجام می‌شود. صرافی ارز دیجیتال بایننس در حال حاضر اولین و بزرگ‌ترین صرافی معاملاتی در جهان است. انتخاب بعدی ما به‌عنوان یک ایرانی، صرافی کوین بیس است که از نظر حجم معاملاتی دومین صرافی بزرگ دنیا شمرده می‌شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که برخی از صرافی‌های خارجی، کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند. خطر بلوکه شدن دائمی دارایی کاربران ایرانی در این پلتفرم‌ها بسیار زیاد است. به همین جهت باید در انتخاب صرافی برای خرید بیت کوین، دقت لازم را داشته باشیم. اگرچه پیشنهاد ما ثبت‌نام و ترید در صرافی ایرانی تبدیل است، بستری که در آن می‌توانیم به‌راحتی با ریال و بدون ترس ازدست‌دادن دارایی، معاملات خود را انجام دهیم.

خرید بیت کوین از صرافی داخلی

در صرافی‌ها داخلی می‌توانیم خرید و فروش بیت کوین را با ریال انجام دهیم. استفاده از پلتفرم‌های داخلی دردسر هک شدن را به همراه ندارد و با خیالی آسوده می‌توانیم مبادلات خود را انجام دهیم. برای انتخاب صرافی موردنظر جهت خرید بیت کوین نیاز است تا معیارها و نیازهای خود را در نظر بگیریم، سپس یک صرافی معتبر ایرانی را انتخاب کنیم.

مراحل خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال ایرانی

مراحل خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال ایرانی

برای خرید بیت کوین باید 4 مرحله را طی کنیم که در ادامه به معرفی هرکدام می‌پردازیم.

  1. انتخاب کیف پول مناسب برای ذخیره بیت کوین

قبل از آنکه بخواهیم ارز دیجیتال بیت کوین را خریداری کنیم، باید یک کیف پول دیجیتالی برای نگه‌داری از این ارز انتخاب کنیم. پس از خرید بیت کوین بهتر است دارایی دیجیتالی خود را به والت خود منتقل کنیم زیرا صرافی‌های ارز دیجیتال زیاد امن نیستند. برای انتخاب کیف پول معتبر باید به سراغ معرفی بهترین و امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال برویم.

به‌طورکلی اگر قصد هولد ارز بیت کوین را داریم بهتر است دارایی دیجیتالی خود را به والت منتقل کنیم. چنانچه قصد ترید روزانه داریم بهتر است دارایی دیجیتالی خود را در همان صرافی نگه‌داری کنیم. باتوجه‌به نیاز و همچنین مقدار سرمایه‌ای که قرار است در بازار کریپتو سرمایه‌گذاری کنیم، یک والت معتبر را انتخاب می‌کنیم.

  1. انتخاب صرافی برای خرید ارز بیت کوین

پس از انتخاب و نصب والت، به سراغ انتخاب یک صرافی مناسب می‌رویم تا بتوانیم معاملات خود را انجام دهیم. چنانچه قصد داریم از یک صرافی خارجی استفاده کنیم در ابتدا باید در یک صرافی داخلی تتر خریداری کنیم و به صرافی خارجی منتقل کنیم، زیرا پلتفرم‌های خارجی از واحد ریال پشتیبانی نمی‌کنند به همین جهت باید از یک استیبل کوین برای انتقال دارایی استفاده کنیم. در انتخاب صرافی باید به نکاتی مانند حجم معاملات، امنیت صرافی، پشتیبانی از تعداد ارزهای زیاد، کارمزد صرافی، رابط کاربری ساده، نظرات کاربران درباره آن صرافی و همچنین قیمت ارز در صرافی باید دقت کنیم.

  1. خرید بیت کوین

پس از انتخاب صرافی نوبت به ثبت‌نام و همچنین تکمیل کردن مراحل احراز هویت می‌رسد و برای انجام این کار نیاز به یک آدرس ایمیل و رمز عبور داریم. در صرافی‌های ایرانی برای اینکه بتوانیم خرید و فروش بیت کوین را انجام دهیم در ابتدا باید احراز هویت کنیم. برای انجام این کار لازم است تا هویت ما به‌عنوان یک کاربر تأیید شود و به مشخصاتی مانند شماره ملی، شماره‌حساب بانکی، شماره همراه، کد پستی و عکس کاربر نیاز داریم. پس از انجام این مراحل بازار خرید و فروش بیت کوین برای ما باز می‌شود و ما می‌توانیم سفارش موردنظر خود را ثبت کنیم.

  1. انتقال بیت کوین به والت

آخرین مرحله برای آموزش خرید بیت کوین، انتقال این ارز به کیف پول است. برای ارسال ارز از صرافی‌های خارجی به کیف پول می‌بایست روی گزینه ” Withdraw” در صرافی کلیک کنید. همچنین در کیف پول خود باید آدرس بیت کوین خود را کپی کنیم و روی گزینه “Deposit” در کیف پول کلیک کنیم. در صرافی‌های ایرانی نقل و انتقالات بسیار راحت‌تر است زیرا منو تمامی پلتفرم‌های داخلی به زبان فارسی است.

مطمئن ترین راه برای خرید بیت کوین کدام است؟

مطمئن ترین راه برای خرید بیت کوین کدام است؟

یکی از دغدغه‌های فعالان بازار کریپتو در ایران، عدم دسترسی به روش‌های پرداخت جهانی در حالت عادیست. این اتفاق می‌تواند برای خرید ارز دیجیتال مشکل‌ساز شود، اما با استفاده از خدمات صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی مانند تبدیل و نوبیتکس این مشکل تا حد زیادی رفع شده است. در حال حاضر مطمئن‌ترین راه برای خرید بیت کوین، مراجعه به یک صرافی داخلی است. به دلیل وجود تحریم‌ها، امکان خرید مستقیم وجود ندارد، اما جای نگرانی نیست زیرا کاربران در داخل کشور می‌توانند با استفاده از صرافی‌های داخلی معاملات کریپتو خود را انجام دهند.

هنگام خرید بیت کوین باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

از آنجایی‌ که خرید بیت کوین، یک سرمایه‌گذاری پرریسک شناخته می‌شود پیشنهاد می‌کنیم قبل از ورود به این حوزه میزان حد سود و ضرر خود را مشخص کنیم. با انجام این کار درگیر ترس زیاد و یا طمع نمی‌شویم. تعیین میزان سود و ضرر به ما کمک می‌کند تا بیش از اندازه سرمایه‌گذاری نکنیم و بر اثر ترس اقدامات عجولانه‌ای را انجام ندهیم. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال پرخطر و گاها سودده است و با داشتن استراتژی مشخص در چنین بازاری می‌توانیم سرمایه خود را حفظ و برای رشد آن تلاش کنیم. در انتخاب صرافی معتبر و شناخته شده برای خرید بیت کوین خیلی باید دقت کنیم تا در دام کلاهبرداران و افراد سودجو نیفتیم. هرچند ممکن است بعضی از این صرافی‌ها هزینه‌ای را هم در بر داشته باشند اما این نکته را باید در نظر بگیریم که پرداخت بعضی از هزینه‌ها در قبال خدمات و امنیت ارزش دارد.

جمع بندی نهایی

در عصر امروز خرید بیت کوین در ایران به دلیل محبوبیت و زیادشدن صرافی‌ها برای مبادلات رمزارز بسیار آسان شده‌است. در این مقاله سعی کردیم مراحل خرید بیت کوین در ایران را به طور کامل آموزش دهیم و بهترین راه برای خرید این رمزارز را معرفی کردیم. با این وجود مهم است که ابتدا تحقیقات خود را انجام دهیم و سپس اقدام به خرید ارز دیجیتال کنیم. به یاد داشته باشیم که خرید ارز دیجیتال چه از صرافی‌های داخلی و یا خارجی نکاتی دارد که حتماً باید به آنها توجه کنیم.

مطلب قبلیجدول وزن آهن آلات ساختمانی
مطلب بعدیپرفروش‌ ترین موبایل‌ ها در طول تاریخ

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید