اختصاص 10هزار میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی واحدهای تولیدی

امسال بانک مرکزی برای رونق بخشی تولید 30 هزار میلیارد تومان وام در اختیار واحدهای تولیدی قرار می دهد

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که 10 هزار میلیارد تومان در اختیار واحدهای تولیدی قرار می گیرد تا دستکاهها وتجهیزات فرسوده را نوسازی کنند.

رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی 10 هزار میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی پیش بینی شده تا دستگاه‌های فرسوده جای خود را به جدید بدهند.

شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به نقل از رضا رحمانی قائم مقام، وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشته این تسهیلات به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن وتجارت و با تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی دارای یک بخش ارزی است که تلاش می شود تا از طریق صندوق توسعه ملی تامین و در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد.

بنابر برآورد وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر اساس برنامه ریزی‌ها پنج هزار واحد تولیدی با این تسهیلات نوسازی می شود.

به گفته اقای رحمانی، هر واحدی که نیازمند باشد و از هر رشته صنعتی، می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.

 واحدهای آلاینده و یا انرژی بر در اولویت قرار دارند و سازمان صنعت معدن و تجارت هر استان، واحدهای واجد شرایط را انتخاب خواهند کرد

آقای رحمانی گفته که دستورالعمل پرداخت این تسهیلات به همه استان‌ها ابلاغ شده و مشخص است که به هر یک از استانها چه میزان از این تسهیلات اختصاص خواهد یافت.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای تولیدی بر اساس مولفه هایی که مشخص شده اولویت بندی می‌شوند و واحدهای آلاینده و یا انرژی بر در اولویت قرار دارند و سازمان صنعت معدن و تجارت هر استان، واحدهای واجد شرایط را انتخاب خواهند کرد.

وی افزود: برنامه ریزی به گونه ای است که تسهیلات نوسازی فقط به سمت واحدهای بزرگ نرود و سهم واحدهای کوچک و متوسط هم دیده شده است.

رحمانی گفت: رقم 10 هزار میلیارد تومان را بانک مرکزی تامین کرده و دستورالعمل نوسازی واحدهای تولیدی هم به همه استان‌ها ابلاغ و آماده پرداخت است.

در ادامه کمک به رونق بخش های تولیدی و خروج از رکود، بانک مرکزی، امسال، ۳۰ هزار تومان وام در اختیار بنگاه های اقتصادی و تولیدی قرار می دهد. سال گذشته نیز بانک مرکزی 16 هزار میلیارد تومان برای رونق بخشیدن به بخش صنعت و تولید و خروج از رکود، وام به بنگاههای کوچک و متوسط پرداخت کرد.

مطلب قبلیوزارت نیرو: صرفه جویی نکنید، شبکه برق در شرایط ریسک کامل قرار می گیرد
مطلب بعدیکارت ملی 15 روزه صادر می شود، الزامی برای تعویض شناسنامه نیست

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید