وزارت نیرو: صرفه جویی نکنید، شبکه برق در شرایط ریسک کامل قرار می گیرد

وزارت نیرو به مردم توصیه کرده در ایام اوج مصرف بین ساعات 12 تا 16 و 20 تا 22 از به‌کار گیری لوازم پر مصرف خودداری کنند

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به رکورد مصرف 55 هزار و 400 مگاواتی هفته گذشته، گفت: این حجم از تولید، انتقال و توزیع برق، حداکثر توان صنعت برق برای تامین برق کشور است و اگر مردم 5 تا 10 درصد صرفه‌جویی را در برنامه خود نداشته باشند، شبکه‌های برق در شرایط ریسک کامل قرار گرفته و ممکن است دچار آسیب شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، هوشنگ فلاحتیان  با اشاره به گرمای زودرس در برخی استان‌های کشور گفته  است: میانگین مصرف برق به 10 درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است و در چنین شرایطی رکورد مصرف برق در 14 تیرماه جاری به 55 هزار و 400 مگاوات رسید که در صنعت برق کشور بی‌سابقه بود.

فلاحتیان با تاکید بر این مطلب که 10 درصد صرفه‌جویی در مصرف برق باعث خواهد شد تا سرمایه‌گذاری به میزان 200 هزار میلیارد ریال در صنعت برق کشور کاهش یابد، گفت: اگر این صرفه‌جویی توسط مردم صورت بگیرد رقم 200 هزار میلیارد ریال به طور قطع می‌تواند در اقتصاد ملی تاثیرات شگرفی بجا گذارد و برای فرزندان این مرز و بوم ایجاد اشتغال کند.

وی از مردم خواست در ایام اوج مصرف بین ساعات 12 تا 16 و 20 تا 22 از به‌کار گیری لوازم پر مصرف خودداری کنند تا وزارت نیرو مجبور به اعمال خاموشی در کشور نشود.

وی روش‌های مختلف مدیریت مصرف و بهینه سازی را برشمرد و گفت: تنظیم سامانه‌های سرمایشی بر روی 25 درجه سانتیگراد، بکار گیری لوازم پر مصرف در غیر ساعات پیک مصرف برق،‌ انجام تعمیرات اساسی کارخانجات تولیدی در فصل تابستان، کاهش 30 درصدی مصرف کارخانجات پر مصرف در زمان اوج بار، استفاده کمتر از چاه‌های کشاورزی در ساعات پیک، استفاده از مولدهای اضطراری برق در ادارات، سازمان‌ها، بیمارستان‌ها، وزارتخانه‌ها و … در حد فاصل ساعات 12 تا 16 می‌تواند برای عبور از پیک تیر و مرداد بسیار کارساز باشد.

مطلب قبلیفهرست 114 کالای ممنوع خارجی اعلام شد
مطلب بعدیاختصاص 10هزار میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی واحدهای تولیدی

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید