واردات خودرو در مجلس تصویب شد

واردات خودرو در مجلس تصویب شد

قالیباف گفت: افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند قطعات تولید و صادر کنند، همچنین آنها در چهارچوب تعیین شده می‌توانند خودرو وارد کنند و این وضع قیمت‌گذاری در خودرو پیش نیاید.

طرح ساماندهی صنعت خودرو امروز ۲۶ آبان‌ماه در صحن علنی مجلس رای‌گیری و تصویب شد.

گزارش اصلاحیه کمیسیون در این خصوص به شرح زیراست:

-هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند فقط در ازای هر صادراتی از انواع نیروی محرکه (خودرو و قطعات)، برای واردات خودرو اقدام نماید.

-شاخص‌های کیفیت و سقف تعداد مجاز واردات، متناسب با کسری داخلی، توسط وزارت صنعت و معدن تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد. وزارت صمت باید دستورالعمل صادرات و واردات را تدوین و هر سه ماه یک بار به کمیسیون صنایع ارائه نماید.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نیز در این خصوص گفت: افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند قطعات تولید و صادر کنند، همچنین آنها در چهارچوب تعیین شده می‌توانند خودرو وارد کنند و این وضع قیمت‌گذاری در خودرو پیش نیاید.

وی افزود: این اصلاحات یک بحثی در بانک مرکزی برای منشا خارجی ارز داشت. ما از بانک مرکزی گله داریم، نباید صادراتی انجام شود و بعد بانک مرکزی بگوید نتوانستم.  سه‌شنبه های نظارتی مجلس بانک مرکزی باید جواب دهد.

قالیباف همچنین بیان کرد: ما فقط موافقت کردیم قطعات خودرو یا خود خودرو در داخل تولید شود. این مربوط به شرکت‌های وابسته به خودروسازها نیست و هر کسی می‌تواند با رعایت استانداردهای تولید کار و براساس مصوبات دولت و وزارت صمت، خودرو وارد کنند. این مصوبه با حضور شورای نگهبان انجام شد.

با تصویب آزادسازی واردات خودرو در صحن مجلس، احتمال دارد مقدمات حذف قیمت‌گذاری دستوری برای صنعت خودرو فراهم شود.

تجارت‌نیوز

مطلب قبلیاز مشکلات و چالشهای دریافت ویزای استارتاپ کانادا خبر دارید؟
مطلب بعدیسیر صعودی سرعت اینترنت در جهان

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید