از مشکلات و چالشهای دریافت ویزای استارتاپ کانادا خبر دارید؟

    از مشکلات و چالشهای دریافت ویزای استارتاپ کانادا خبر دارید؟

    برنامه‌ی ویزای استارتاپ کانادا در سال 2013 فقط به عنوان یک برنامه‌ی آزمایشی پنج ساله آغاز شد اما از آن زمان تا حالا به مسیر اصلی برای مهاجرت کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به کانادا تبدیل شده است. ویزای استارتاپ طوری طراحی شده تا فرآیند مهاجرت سریع و آسانی را برای کارآفرینان فراهم کند.

    این برنامه به کارآفرینان مبتکر کمک می‌کند تا با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در کانادا ارتباط برقرار کنند و استارتاپ خود را در این کشور ایجاد کنند. اگر شما هم یک کارآفرین هستید و می‌خواهید با کمک ویزای استارتاپ کانادا به این کشور مهاجرت کنید باید ابتدا یک استارتاپ داشته باشید و زبان ​​انگلیسی یا فرانسویتان حداقل در سطح متوسط باشد و از طرف یکی از سازمان‌های تعیین شده، نامه‌ی حمایتی را دریافت کرده باشید. هنگامی که درخواست ویزای استارت آپ کانادا می دهید، باید ایده تان توسط یکی از این سازمان ها بررسی و مورد حمایت قرار بگیرد و سازمان مورد نظر باید روی ایده کاری شما سرمایه گذاری کند.

    خب، شرطِ داشتن یک استارتاپ و تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی کاملاً بدیهی و منطقی است، اما سازمان‌های تعیین شده چه هستند و چرا مهمند؟ ما در اینجا می‌خواهیم درمورد دو تا از چالشهای پیش روی کارآفرینان در اخذ ویزای استارتاپ کانادا و دریافت نامه‌ی حمایتی از سازمان‌های تعیین شده با شما صحبت کنیم، پس تا ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید:

    سازمانهای تعیین شده چه هستند؟ این سازمانها به سه دسته تقسیم می‌شوند و عبارتند از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی (angel investors)، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (Venture Capitals) و مراکز رشد کسب و کار (business incubators)، این سازمان‌ها توسط دولت کانادا تأیید شده‌اند تا از طریق برنامه‌ی ویزای استارتاپ کانادا، از کارآفرینانی که قصد راه‌اندازی یک استارتاپ را دارند حمایت کنند.

    برای اینکه استارتاپ شما بتواند واجد شرایط برنامه‌ی استارتاپ کانادا باشد باید توسط یکی از این سازمان‌های تعیین‌شده، حدود 75,000 تا 200,000 دلار سرمایه دریافت کند، البته اگر دو یا چند سازمان به طور همزمان بر روی استارتاپ شما سرمایه‌گذاری کنند و مجموع سرمایه‌ی آن‌ها به 75 تا 200 هزار دلار برسد، باز هم شما می‌توانید واجد شرایط دریافت این ویزا شوید. البته سازمان‌های انکوباتور (یا همان مراکز رشد کسب‌ و کار) به صورت پولی بر روی کسب و کارتان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، بلکه آموزش، منابع و ارتباطات مورد نیازتان را برای شما فراهم می‌کنند.

    شاید با خودتان فکر کنید که چرا سازمان‌های تعیین‌شده، تا این حد برای درخواست ویزای استارتاپ مهم هستند؟ مگر آنها بجز سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ شما دیگر چه کاری انجام می‌دهند؟ این سازمان‌ها یک «نامه‌ی حمایتی» را به شما ارائه می‌دهند و دریافت این نامه در روند درخواست برای ویزای استارتاپ کانادا بسیار ضروری است.

    پس بیایید ببینیم که نامه حمایتی چیست و چه اهمیتی دارد و در این مسیر چه چالش‌هایی پیش روی کارآفرینان قرار می‌گیرد.

    نامه حمایتی چیست و چرا اهمیت دارد؟

    اگر یکی از سازمان‌های تعیین شده، کسب و کار شما را قبول داشته باشد، یک نامه حمایتی به شما می‌دهد که این نامه برای درخواست اقامت دائم تحت برنامه‌ی ویزای استارتاپ کانادا بسیار ضروری است. اما این نامه دقیقاً چیست؟

    نامه‌ی حمایتی در واقع مدرکی است که نشان می‌دهد یک سرمایه‌گذار از ایده‌ی کسب و کار شما حمایت کرده است. این نامه حاوی اطلاعات بسیار دقیقی درمورد شما و کسب و کارتان است.

    خب حالا چطور باید یک نامه‌ی حمایتی دریافت کنیم؟

    فقط کافی است یکی از سازمان‌های تعیین شده را متقاعد کنید که ایده‌ی کسب وکار شما ارزش حمایت را دارد. استارتاپ شما باید شامل این سه ویژگی باشد:

    • باید منحصر به فرد باشد
    • باید قابل ارتقاء و گسترش پذیر باشد
    • باید بتواند اشتغال ایجاد کند

    البته متقاعد کردن این سازمان‌ها به همین سادگی نیست و مهمترین چالش‌های پیش روی کارآفرینان در همین مرحله ایجاد می‌شوند. ما در اینجا چند مورد از چالش‌های پیش روی کارآفرینان در دریافت نامه‌های حمایتی را توضیح خواهیم داد:

    برنامه‌ی ویزای استارتاپ کانادا در سال 2013 فقط به عنوان یک برنامه‌ی آزمایشی پنج ساله آغاز شد

    مشکل 1: الزامات ناهماهنگ

    یکی از چالش‌های اصلی این است که سازمان‌های تعیین‌شده معمولاً انتظارات کاملاً متفاوتی از کارآفرینان دارند و نحوه‌ی ارائه‌ی ایده‌های استارتاپ به هرکدام از آن‌ها، با دیگری متفاوت است. اگر می‌خواهید استارتاپ خود را به چند سازمان مختلف معرفی کنید، ممکن است بخاطر الزامات متفاوتشان مجبور شوید که مجموعه‌های مختلفی از اسناد و طرح‌های تجاری را تهیه کنید. پس دریافت اطلاعات دقیق درمورد الزامات هر یک از این سازمان‌ها و انتظاراتشان از یک استارتاپ جدید، می‌تواند برای کارآفرینان به یک چالش تبدیل شود.

    مشکل 2: اطلاعات اندک درمورد نحوه‌ی ارائه ایده‌ی استارتاپ به سازمان‌ها و متقاعد کردن آن‌ها

    سازمان‌های تعیین‌شده، اطلاعات بسیار اندکی را درمورد فرآیند ارائه‌ی ایده‌ی استارتاپ منتشر می‌کنند. برخی از سازمان‌ها اطلاعاتی را در وب‌سایت خود منتشر کرده‌اند، اما ممکن است این اطلاعات ناقص باشند. سایر سازمان‌ها هم هیچ اطلاعاتی را در این زمینه در وب‌سایت خود منتشر نکرده‌اند. از آنجایی که استارتاپ ویزای کانادا یکی از اولین و اصلی‌ترین راه‌های مهاجرت برای بسیاری از کارآفرینان است، بنابراین باید تا جایی که می‌توانید اطلاعات دقیقی را در این زمینه بدست بیاورید. کمبود اطلاعات می‌تواند باعث شود که این فرایند را به درستی درک نکنید و نتوانید سازمان مورد نظرتان را متقاعد سازید، پس حتماً با یک مشاور خبره در این زمینه صحبت کنید.

    همچنین ناگفته نماند که دولت کانادا از مهاجرانی که با ویزای استارتاپ کانادا به این کشور آمده‌اند، حمایت مالی نمی‌کند، بنابراین در هنگام درخواست ویزای استارتاپ باید یک گواهی تمکن مالی داشته باشید تا نشان دهید که پس از ورود به کانادا قادر به حمایت از خود و افراد تحت تکفل‌تان هستید. این مبلغ به تعداد اعضای خانواده شما بستگی دارد و هر سال به‌روز می‌شود. اگر شما می‌خواهید به تنهایی وارد کانادا شوید در این صورت فقط کافی است که 13,213 دلار را با خود به همراه داشته باشید، این مبلغ به ازای هر عضو خانواده، به اندازه‌ی 3,560 دلار افزایش می‌یابد.

    کانادا در سال 2021 به حدود 401,000 نفر ویزای اقامت دائم اعطا کرده است و کارآفرینان نیز سهم مهمی در این رقم دارند. کانادا با برنامه‌ی ویزای استارتاپ خود سعی کرده روند مهاجرت را برای کارآفرینان تسهیل کند و آن‌ها را در اولویت قرار داده است، اما این بدان معنا نیست که دریافت این ویزا خیلی آسان است.

    همانطور که دیدید شما برای دریافت این ویزا علاوه بر این که باید یک استارتاپ واجد شرایط داشته باشید و از تمکن مالی لازم برخوردار باشید، باید بتوانید سازمان‌های تعیین شده را متقاعد کنید که از شما حمایت کنند. اما اگر اطلاعاتتان در مورد این سازمان‌ها ناکافی باشد به احتمال زیاد با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد، پس حتماً از مشاوران حرفه‌ای کمک بگیرید.

    مطلب قبلیگوگل و چالش‌های پیش رو
    مطلب بعدیواردات خودرو در مجلس تصویب شد

    دیدگاه شما

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید