کاربرد شیشه سکوریت در دکوراسیون داخلی

کاربرد شیشه سکوریت در دکوراسیون داخلی

شیشه متریالی کاربردی در طراحی و معماری داخلی است که علاوه بر زیبایی خارق العاده، تنوع و استحکام زیادی نیز دارد. شیشه های معمولی که در کوره قرار گرفته باشند را شیشه سکوریت گویند. استفاده از شیشه های سکوریت، برای قسمت هایی از خانه یا برای مکان هایی مانند بانک، فروشگاه های بزرگ یا برای زیباسازی مبلمان شهری بسیار رایج است. از این نوع شیشه می توان برای دیوار پوش، شیشه روی میز یا نرده و جان پناه استفاده کرد. قیمت شیشه سکوریت بیشتر بستگی به متراژ و ضخامت آن دارد؛ اما عوامل دیگری نیز می تواند در تعیین این عدد دخیل باشد. در این مقاله شما می توانید با ویژگی های این نوع شیشه بیشتر آشنا شده و در پایان نیز با یکی از بهترین تولید کنندگان آن در تهران آشنا شوید.

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت در ابتدا همان شیشه معمولی است که با قواره های بسیار بزرگ به تولید کننده تحویل داده می شود. این قواره ها وارد کوره هایی با دمای 460 درجه سانتی گراد شده و به این ترتیب، سکوریت می شوند. مقاومت شیشه های سکوریت بسیار بیشتر از شیشه های معمولی بوده و به همین دلیل قیمت شیشه سکوریت بیشتر است. میزان مقاومت این نوع شیشه تا 4 برابر بیشتر مورد ارزیابی قرارگرفته است.

موارد استفاده از شیشه های سکوریت

از این نوع شیشه، می توان در ساخت انواع محصولات شیشه ای استفاده کرد. این محصولات می توانند پارتیشن های بزرگ شیشه یا حتی گلدان شیشه ای کوچکی باشند؛ اما از آنجایی که بحث مقاله حاضر بیشتر بر روی معماری و طراحی داخلی است، در این قسمت از مقاله به معرفی چند محصول ساخته شده از شیشه سکوریت که بیشتر برای فضاسازی داخلی مورد استفاده قرار می گیرند بسنده می کنیم:

پارتیشن شیشه ای

از پارتیشن شیشه ای برای جداسازی دو فضا به خصوص در ادارات و شرکت های بزرگ استفاده می شود. پارتیشن اداری می تواند از چوب، بتن، آلومینیوم یا شیشه معمولی ساخته شده باشد اما مسلما هیچ یک از این عناصر، نمی توانند همچون شیشه سکوریت، عایقی قوی در برابر صدا باشند. پارتیشن های سکوریت دوجداره، یکی از پر کاربردترین نوع پارتیشن است چرا که علاوه بر زیبایی، همچون دیواری نامرئی موجب بزرگ دیده شدن فضا شده و در پویایی و نشاط محیط تاثیر بسیار دارد.

بالکن شیشه ای

از شیشه سکوریت می توان برای پوشیده کردن بالکن یا استفاده به عنوان نرده یا جان پناه استفاده کرد. این نوع بالکن ها در معماری جدید بسیار پرطرفدارند؛ چرا که می توان محیطی پر نور برای پرورش انواع گیاه ایجاد کرد و یا حتی لباس های خیس را به راحتی بدون وجود گرد و خاک بیرون از خانه، خشک کرد. از دیگر مزیت های بالکن شیشه ای می توان به امنیت آن اشاره کرد. اگر در خانه فرزند کوچک یا حیوان خانگی داشته باشید، این نوع شیشه همچون حفاظ عمل می کنند.

استفاده از شیشه سکوریت در سرویس حمام و دستشویی

بسیاری از خانه های امروزی به دلیل محدودیت جا، دارای سرویس حمام و دستشویی کوچکی اند. به همین دلیل است که بیشتر طراحان داخلی به استفاده از کابین شیشه ای روی آورده اند. البته این نوع حمام بسیار شیک به نظر می رسند. برای ساخت کابین دوش معمولا از شیشه های سندبلاست شده استفاده می کنند. قیمت شیشه سکوریت برای حمام و دستشویی نیز بستگی به ضخامت شیشه و متراژ آن دارد. جدا از کابین دوش، استفاده از شیشه های سکوریت برای دیوار پوش نیز بسیار رایج است. امروزه می توان دیوار پوش های لاکوبل بسیار زیبایی را در رنگ های بسیار متنوع سفارش داد و برای هر چه زیباتر شدن دیوارهای سرویس بهداشتی از آن ها استفاده کرد.

نرده های شیشه ای

از شیشه سکوریت می توان برای ساخت انواع نرده نیز استفاده کرد. این نوع نرده نیز در طراحی داخلی مدرن جایگاه خود را داشته و بسیار پرطرفدار است. استفاده از شیشه های سکوریت برای ساخت این نوع نرده باعث شده است که دیگر هیچ نوع خطری وجود نداشته باشد. تولید کنندگان شیشه های سکوریت، علاوه بر متراژ و نوع طراحی، به ضخامت پایه های فلزی به کار رفته برای نرده یا جان پناه نیز توجه می کنند. این عوامل، می توانند در تعیین قیمت شیشه سکوریت موثر باشند. اغلب پایه ها از فلزهای ضد زنگ ساخته شده و در ضخامت های متفاوتی ارائه می شوند.

جمع بندی

شیشه سکوریت یکی از پرکاربردترین نوع شیشه در طراحی داخلی است. از این نوع شیشه بیشتر برای ساختن پارتیشن های دوجداره، دیوار پوش، کابین دوش، شیشه رومیزی، نرده، جان پناه یا هندریل شیشه ای استفاده می شود. اگر به عنوان یک طراح داخلی به فکر استفاده از این نوع شیشه در معماری داخلی ساختمان هستید، باید بدانید که قیمت شیشه سکوریت بر حسب متراژ، طراحی، رنگ، ضخامت، نصب و حمل و نقل حساب می شود. اگر به دنبال بهترین تولید کننده شیشه در تهران هستید، پیشنهاد می کنیم سری به سایت آگاهی گلس (agahiglass.com) بزنید. در این سایت شما می توانید با مراجعه به بخش خدمات، تمام تولیدات شرکت آگاهی گلس را مشاهده کرده و با خواند توضیحات هر محصولی، اطلاعات بیشتری در مورد آن بدست آورید. برخی از تولیدات این شرکت مانند شیشه لاکوبل، شیشه لمینت، آینه سفید، آینه ونیزی، شیشه هوشمند و شیشه رنگی بین کابینتی برای طراحی داخلی بسیار زیبا و پرکاربردند. شما می توانید با توجه به نوع نیاز خود با مراجعه به سایت این شرکت، شیشه یا آینه مورد نظر را انتخاب کرده سپس با کمک تیم پشتیبانی، از قیمت و نحوه فروش مطلع شوید.

مطلب قبلیچگونه می توان درجه بندی روی کاشی ها را متوجه شد؟
مطلب بعدیتاثیر انواع چراغ و ریسه، بر نورپردازی داخلی

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید