چگونه می توان درجه بندی روی کاشی ها را متوجه شد؟

چگونه می توان درجه بندی روی کاشی ها را متوجه شد؟

نحوه درجه بندی کاشی و سرامیک بر اساس روش های مختلفی انجام می شود. کاشی مرجان یکی از بهترین نوع کاشی های موجود در ایران به حساب می آید. این کاشی ها توسط شرکتی به همین نام ساخته می شوند. بسیاری از مردم اسم کاشی هایی مثل درجه دو درجه چهارم را شنیده اند. اما از آن ها چیزی متوجه نشده اند. این درجه بندی نشان دهنده کیفیت، مرغوبیت و عیب های کاشی مورد نظر است. به طور کلی چهار نوع درجه بندی یک تا چهار در کاشی ها و سرامیک وجود دارد. از بین این درجه بندی ها، درجه یک از کیفیت فروش بیشتری برخوردار است. برای فهمیدن نوع درجه و تاریخ تولید باید نگاهی به جعبه کاشی ها کرد. معمولا بر روی آن ها درجه بندی، تاریخ تولید، میزان نفوذ ناپذیری و غیره درج شده است. در این مقاله شما از نحوه درجه بندی سرامیک ها و کاشی ها، کاشی مرجان و غیره آشنا می شوید.

نحوه درجه بندی کاشی و سرامیک چگونه است؟

نحوه درجه بندی کاشی و سرامیک مراحل مختلفی دارد. کاشی ها بعد از خروج از خط کوره توسط دستگاه هایی مثل TGV و LGV به بخش درجه بندی انتقال می یابند. اپراتورها معمولا در این بخش اقدام به درجه بندی کاشی ها می کنند. این عیوب مواردی مانند ترک، رنگ، کیفیت چاپ، لب پریدگی و غیره هستند. معمولا در این قسمت سطح ظاهری کاشی ها به وسیله ماژیک روی آن ها درج می گردد. در واقع این کار به وسیله اپراتورها رخ می دهد. بعد از قسمت ظاهری قسمتی به اسم بلانر وجود دارد. به این قسمت قوس نیز گفته می شود. این قسمت از پنج عدد سنسور تشکیل شده است. هر کدام از این سنسورها نیز از دو عدد چشم الکترونیکی ساخته شده اند. در این قسمت سنسورها کاشی ها را بر اساس اطلاعات و قوس درجه بندی می کنند. کاشی ها بر اساس نوع محدب و مقعر درجه بندی می گردند. 

درجه بندی کاشی و سرامیک را چگونه می توان از ظاهر آن ها تشخیص داد؟

درجه بندی کاشی و سرامیک بر اساس ظاهر به چهار درجه تقسیم بندی می شوند. در کاشی درجه یک هیچ نوع عیبی از فاصله یک متری بر روی آن مشاهده نمی شود. از جمله این عیب ها می توان از ترک بدنه، ترک لعاب، گوشه پریدگی، لب پریدگی و غیره نام برد. کاشی های درجه دو از لحاظ ظاهری از معایبی برخوردار هستند. در این کاشی ها در فاصله دو سانتی متری سطح لعاب دار آن ها بیش از یک یا دو خال وجود دارد. قطر هر کدام از این خال ها نیم میلی متر است. کاشی های درجه سه نیز از عیب هایی برخوردار هستند. این کاشی ها در سطح لعاب خود یک خال دارند. قطر این خال حداکثر سه میلی متر است. کاشی های درجه چهار نیز یکی دیگر از انواع کاشی ها به شمار می رود. در این کاشی ها نیز عیب هایی وجود دارد. وجود دو یا سه خال بر روی سطح لعاب یکی از نشانه های ظاهری آن ها است.

کاشی مرجان چه کاربردها و مزایایی دارد؟

کاشی مرجان از مزایای زیادی برخوردار است. این کاشی ها مقاومت بالایی در برابر اسید از خود نشان می دهند. به همین علت در محیط های اسیدی کاربردهای فراوانی دارند. کاشی های مدل مرجان از مقاومت مکانیکی بالایی برخوردار هستند. همچنین در برابر انواع ساییدگی استحکام بالایی از خود نشان می دهند. در مقابل یخ زدگی نیز هیچ گونه ترک یا شکافی در این کاشی ها استفاده نمی شود. در واقع این کاشی ها یکی از مقاوم ترین کاشی های موجود در بازار به حساب می آیند. به همین دلیل امروزه در مکان های پرتردد از این نوع کاشی ها استفاده می شود. همچنین این کاشی ها از بوهای نامطبوع در محیط های گوناگون جلوگیری می کنند. همچنین در کف و نیز دیواره های مکان ها و کارگاه های صنعتی کاربردهای وسیعی دارند. در واقع این کاشی جزو کاشی های صنعتی نیز محسوب می شود. 

از کاشی مرجان طرح دار در چه مکان هایی استفاده می شود؟

کاشی مرجان امروزه در مکان های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. از آن ها در حاشیه فضای بین دو اتاق جداگانه استفاده می شود. برای مثال در حاشیه مرز میان اتاق های نشیمن کاربرد دارد. از آن ها به جای مواردی از قبیل پارتیشن ها، جدا کننده های حجیم و غیره به کار می رود. با استفاده از آن ها به میزان زیادی در پول شما صرفه جویی می گردد. زیرا این موارد از قیمت بسیار زیادی برخوردار هستند. همچنین به کارگیری این کاشی ها در مکان های پزشکی نظیر بیمارستان ها موجب زیبایی می شود. در واقع به زیبایی مکان های مورد نظر نیز کمک زیادی می کنند. همچنین این کاشی ها را در طرح های گوناگونی می سازند.

جمع بندی

نحوه درجه بندی کاشی و سرامیک بر اساس روش های مختلفی انجام می شود. کاشی مرجان یکی از بهترین نوع کاشی های موجود در کشور ایران محسوب می گردد. کاشی ها بر اساس درجه بندی از درجه یک تا درجه چهار دسته بندی می شود. بر روی کاشی درجه یک هیچ نوع عیبی وجود ندارد. از جمله این عیب ها می توان از ترک خوردگی روی بدنه، گوشه پریدگی، لب پریدگی و غیره نام برد. امروزه فروشگاه اینترنتی مختلف ایرانی در زمینه تولید کاشی ها فعالیت می کنند. کاشی لند یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین در زمینه تولید کاشی و سرامیک به شمار می رود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باید به نشانی اینترنتی kashiland.com مراجعه کرد. در این سایت اینترنتی انواع کاشی و سرامیک با قیمت مناسبی وجود دارد.

مطلب قبلیدسته‌بندی مواد اولیه پلاستیک و کاربردهای آن‌ها
مطلب بعدیکاربرد شیشه سکوریت در دکوراسیون داخلی

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید