چند تحصیلکرده در ایران بیکار هستند؟

 وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش تعداد دانش‌آموختگان بیکار در ۲ سال گذشته از تصمیم برای فعالیت ۲۵۰ مرکز فنی و حرفه‌ای به عنوان شتابدهنده استارتاپی با هزینه‌های حداقلی خبر داد.

تسنیم نوشت:محمد شریعتمداری در همایش آینده کار و کارآفرینی جوانان در ایران، اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد تحولات عمیقی در جهان و به تبع آن در ایران بودیم، که آینده کار و کارآفرینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، لذا برای همگام کردن بستر اقتصاد دانش‌بنیان با این تحولات عمیق، ضرورت دارد تا حرکت‌مان را سریعتر کنیم.

چند تحصیلکرده در ایران بیکار هستند؟وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، ادامه داد: متاسفانه باید قبول بکنیم که فرزندان‌مان برای دنیای آینده تربیت نمی‌شوند و مهارت‌های لازم را فرا نمی‌گیرند و از همین رو باید بر مهارت‌آموزی‌ها و آموزش حرفه‌ای جوانان تمرکز کنیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد دانش‌آموختگان بیکار در سال‌های ۹۵ تا ۹۷، گفت: در خلال این سال‌ها گرچه نرخ بیکاری دانش‌آموختگان کاهش یافته ولی تعداد دانش‌آموختگان بیکار از یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر به یک میلیون و ۴۰۰هزار نفر افزایش یافته است و این موضوع نشان می‌دهد که دانش‌آموختگان تربیت شده در سیستم آموزشی ما متناسب با نیازهای کشور آموزش ندیده‌اند.

بیکاری

شریعتمداری با اشاره به تغییر مفاهیم کار و روابط کاری در اقتصاد دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها گفت: امروز با ظهور شرکت‌هایی که به صورت تایم‌شیرینگ فعالیت می‌کنند شاهدیم که نظام تامین اجتماعی، نظام دستمزد و سایر نظامات گذشته جوابگوی این شرایط نیست و باید تطابق کسب و کارهای جدید با این شرایط در حوزه ساعات کار، دستمزد و… حتما اتفاق بیفتد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت استفاده از شیوه‌های جدید تامین مالی، برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها گفت: امروز برای نخستین بار صندوق مالی تامین خورد ذخیره شده با همکاری وزارت تعاون و مجموعه‌های مسئول در حوزه فناوری‌های جدید راه‌اندازی شده است.

وی با اعلام خبر طراحی ۱۸ عنوان استاندارد شغلی در فضای کسب و کارهای نوین، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از میان تمام مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مقرر شده است ۲۵۰ مرکز به عنوان شتاب دهنده استارتاپ‌ها فعالیت کنند و با هزینه‌های حداقلی این اقدام را انجام دهند.

مطلب قبلی۴۰۰۰ معدن غیرفعال داریم
مطلب بعدی۹ هزار برند کود کشاورزی تاکنون شماره ثبت گرفته‌اند

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید