چراغ سوله ای و لامپ فیلامنتی چه کاربردی دارد؟

چراغ سوله ای و لامپ فیلامنتی چه کاربردی دارد؟

در حال حاضر موضوع روشنایی و لامپ در کارگاه های صنعتی اهمیت خاصی پیدا کرده است. روشنایی ناکافی در محل کار، علاوه بر کار بیش از حد عصبی، می تواند آسیب جدی به کارگر وارد کند. این امر به این دلیل است که طبق آمار بیش از 11 درصد از کارگاه های فعال در ایران از روشنایی مناسب برخوردار نیستند. اهمیت موضوع روشنایی و همچنین روشنایی مغازه ها در صنعت بسیار بالاست، زیرا سلامت کارگران و کارایی فعالیت آنها مستقیماً به آن بستگی دارد که توجه ویژه به روشنایی و به کارگیری اصول فنی را می طلبد. چراغ سوله ای و صنعتی در واقع محصولاتی هستند که در انبارها و کارگاه ها استفاده می شوند که منبع روشنایی نیز می باشند. چراغ های آویز دارای ویژگی های خاصی هستند که آنها را از سایر چراغ های قابل استفاده در شرایط دیگر متمایز می کند. برای روشنایی داخلی همچنین از لامپ فیلامنتی و ریسه شلنگی استفاده میشود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

کاربرد چراغ سوله ای

همانطور که از نام این لامپ پیداست، این لامپ در محیط های صنعتی مانند سوله، کارگاه، کارخانجات کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و دارای استانداردهای لازم از جمله جنس بدنه، درجه حفاظتی (IP)، عملکرد و سایر مشخصات استاندارد می باشد. لامپ های کارگاهی مدل های بسیار متنوعی دارند که در مدل های مختلف با اندازه و ابعاد مختلف نیز طراحی و تولید می شوند. چراغ های کارگاهی با استفاده از مواد مرغوب و درجه یک تولید می شوند که برای مقاومت در برابر محیط های خشن حاوی مواد شیمیایی، دود و گرد و غبار طراحی شده اند. در واقع چراغ های آویز یکی از مهم ترین وسایل روشنایی در فعالیت های تولیدی هستند که برق بسیار کمی مصرف می کنند. دلیل اصلی پذیرش چراغ های کارگاهی توسط کارگاه ها و کارخانجات بحث مصرف کم برق است. در واقع کیفیت و کمیت روشنایی در کارخانه ها و کارگاه ها به یک موضوع جدی و مهم تبدیل شده است و امروزه هیچ کارخانه ای بدون سیستم روشنایی صنعتی قدرتمند نمی تواند به طور عادی کار کند.

همانطور که از نام این لامپ پیداست، این لامپ در محیط های صنعتی مانند سوله، کارگاه، کارخانجات کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و دارای استانداردهای لازم از جمله جنس بدنه، درجه حفاظتی (IP)، عملکرد و سایر مشخصات استاندارد می باشد. لامپ های کارگاهی مدل های بسیار متنوعی دارند که در مدل های مختلف با اندازه و ابعاد مختلف نیز طراحی و تولید می شوند. چراغ های کارگاهی با استفاده از مواد مرغوب و درجه یک تولید می شوند که برای مقاومت در برابر محیط های خشن حاوی مواد شیمیایی، دود و گرد و غبار طراحی شده اند. در واقع چراغ های آویز یکی از مهم ترین وسایل روشنایی در فعالیت های تولیدی هستند که برق بسیار کمی مصرف می کنند.

کاربرد لامپ فیلامنتی

زمان زیادی از تاریخچه لامپ رشته ای نمی گذرد و این لامپ جزو دسته لامپ هایی است که به تازگی به بازار عرضه شده اند. این لامپ ها در واقع نوعی لامپ ال ای دی هستند که ظاهری شبیه به لامپ های رشته ای قدیمی دارند اما مصرف برق بسیار کمتری دارند و عملکرد آنها مطلوبتر است. لامپ های رشته ای قدیمی از رشته های تنگستن در داخل لامپ استفاده می کنند. اما در لامپ های رشته ای از رشته های LED در ساختار لامپ استفاده می شود و به جای استفاده از گرما برای تولید نور مانند لامپ های قدیمی، از دیودهای ساطع کننده نور برای تولید و انتشار نور استفاده می شود. این رشته ها مانند نوارهای فلزی هستند که توسط یک حباب شیشه ای رنگی احاطه شده اند. لامپ های رشته ای به عنوان لامپ های رشته ای کربنی نیز شناخته می شوند. این لامپ ها به صورت کروی، استوانه ای، لوله ای، شمعی، ستاره ای شکل، استاندارد و … تولید می شوند. ساختار لامپ های رشته ای به گونه ای است که در شاخه های تراشه COB، لامپ های LED نور آبی ساطع می کنند. یک لایه پوشش رزین فسفر حاوی سیلیکون روی تراشه COB قرار می گیرد و نور آبی را به رنگ ترجیحی تبدیل می کند. به این لامپ ها لامپ های رشته ای LED نیز می گویند.

کاربرد لامپ فیلامنتی

نورپردازی خیابان با ریسه شلنگی

ریسه شلنگی یک نوار باریک و دراز است که برای نورپردازی خیابان و… استفاده می شود. تزیینات و نورپردازی یکی از ارکان اصلی مراسم در گذشته بوده و اکنون نیز برای تزئین از طناب استفاده می کنند. ریسه ها مدل های مختلفی دارند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند و در مکان های مختلف قابل استفاده هستند. باید گفت که این ریسه به اشکال مختلف وجود دارد و می توان به صورت مخفیانه در محیط از آن استفاده کرد که زیبایی و جذابیت آن را افزایش می دهد. این مدل نورپردازی به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد می تواند در موقعیت های مختلف استفاده شود. ریسه ها دارای نور غیر مستقیم هستند که تاثیر زیادی بر محیط زیست می گذارد. از ویژگی های دیگر رزوه ها می توان به قابلیت استفاده از ریموت کنترل برای روشن و خاموش شدن و همچنین ضد آب و گرد و غبار بودن آنها اشاره کرد که این ویژگی ها بسیار خوب است.

برق نت

این روزها حتی تصور اینکه برای چند ساعت بدون برق بمانیم می تواند ما را آزار دهد. زندگی بدون برق و روشنایی می تواند چرخه زندگی یک کشور را مختل کند. بنابراین تامین برق به یکی از نیازهای اساسی کشور تبدیل شده است. برق به تنهایی نمی تواند ما را مجبور به رفع نیازهای خود کند، اما وجود تجهیزات الکتریکی و انواع روشنایی می تواند ما را مجبور به استفاده از برق موجود در شهر کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تجهیزات برقی و روشنایی مانند گذشته به تعداد لامپ ها و وسایل محدود نمی شود. بلکه این روزها اگر بخواهیم دسته بندی برای لامپ ها داشته باشیم با مدل های لامپ زیادی مواجه می شویم که هر کدام برای محیط خاصی قابل استفاده هستند.

امروزه با توجه به اهمیت نورپردازی در ساختمان ها، روشن است که تجهیزات برقی و روشنایی با طیف وسیع تری از نیازهای کاربران مواجه خواهند شد. مجموعه برق نت barghnet.com تنها یک فروشگاه اینترنتی نیست و شما عزیزان می توانید برای خریدهای شخصی نیز به ما مراجعه کنید. گروه ما با ارائه مشاوره آنلاین رایگان و همچنین تهیه محصولات و کالاهای مورد نیاز شما با نازلترین قیمت و در کمترین زمان سعی در تسهیل خرید لوازم برقی ساختمانی و تجهیزات برق صنعتی نموده است.

مطلب قبلیآیا امکان تبدیل نوع شرکت وجود دارد؟
مطلب بعدیچگونه دعاوی خانوادگی را حل کنیم؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید