پیمان کارگر مدیر شرکت خودروسازی اینفینیتی

پیمان کارگر مدیر شرکت خودرسازی اینفینیتی

پیمان کارگر مدیر شرکت خودروسازی اینفینیتی شد. وی مدیرعامل سابق رنو پارس و بخش خاورمیانه و هند نیسان بود. پیمان کارگر مدیرعامل سابق رنو پارس و بخش خاورمیانه و هند شرکت نیسان حالا با انتخاب به عنوان مدیر اینفینیتی به بالاترین سطح مدیریت در صنعت خودروسازی جهان رسیده است.

در روزهایی که کرونا بسیاری از شرکت های خودروساز جهان را با مشکلات بسیاری رو به رو کرده و تقاضا و تولید خودرو را در سطح جهان کاهش داده؛ مهم ترین خبر صنعت خودرو در جهان به معرفی رئیس جدید شرکت خودروسازی اینفینیتی اختصاص دارد. خبری که اتفاقا برای ما ایرانی ها هم از اهمیت برخوردار بود زیرا رئیس جدید این شرکت یک ایرانی است؛ پیمان کارگر مدیرعامل سابق رنو پارس و بخش خاورمیانه و هند شرکت نیسان که حالا به بالاترین سطح مدیریت در صنعت خودروسازی جهان رسیده است.

اینفینیتی شرکت خودروساز ژاپنی است که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت نیسان، وظیفه تولید خودروهای لوکس این شرکت را بر عهده دارد. این شرکت خودروساز ۸ نوامبر ۱۹۸۹ یعنی 31 سال پیش فعالیت خود را با توزیع خودرو در آمریکای شمالی آغاز کرد و در حال حاضر مالک شبکه‌ای از ۲۳۰ مرکز فروش در ۱۵ کشور جهان است و رقابت زیادی با شرکت لکسوس برند زیرمجموعه تویوتا که آن هم خودروهای لوکس تولید می کند دارد. البته پیمان کارگر در شرایطی به ریاست این مجموعه رسیده که اینفینیتی سال گذشته از رقبایش عقب افتاد و حالا مدیرعامل نیسان امیدوار است که او بتواند خط تولید را با سرعت بیشتری به حرکت درآورد.

پیمان کارگر 53 ساله و متولد ایران است ولی در فرانسه و انگلستان تحصیل کرده؛ او مدرک کارشناسی علوم کاربردی خود را از دانشگاه لیون فرانسه و کارشناسی ارشد مدیریت ‏اجرایی‎ (MBA) ‎ را از مدرسه اقتصاد لندن گرفته است.

او باتوجه به اینکه در فرانسه یکی از قطب های خودروسازی اروپا تحصیل می کرد بعد از گرفتن کارشناسی ارشد جذب شرکت رنو شد و در واقع فعالیت حرفه‌ای خود در این حوزه را با این شرکت شروع کرد و خیلی زود مورد توجه کارلوس گون از مدیرعامل وقت گروه رنو‎ -‎نیسان قرار گرفت و همین زمینه ساز رشدش در این مجموعه خودروساز شد. کارگر در کشورمان بیشتر با مدیریت شرکت رنو پارس شناخته می شود. او در سال ۱۳۸۹ برای نجات پروژه رنو در ایران از سوی کارلوس گون راهی تهران شد. آخرین سمت پیمان کارگر پیش از حضورش در ایران، قائم مقام بخش مهندسی ‏و‌ تعمیرات و گارانتی محصولات رنو در حوزه خدمات پس از فروش بود‎.‎ بسیاری از کارشناسان خودرو معتقدند تولید خودروی رنو لوگان (تند 90) با تلاش او در ایران اتفاق افتاد. تلاش کارگر و نزدیکی اش به کارلوس گون باعث شد رنو در ایران سرمایه گذاری مستقیم انجام دهد. او قصد داشت کارخانه مستقل رنو- نیسان را در ایران راه اندازی کند و به دنبال آن بود تا شرکت بن رو سایپا و پارس خودرو همکاری مشترکی انجام دهد تا زیر ‏مجموعه شرکت های رنو و نیسان شوند، ایده ای که تحریم ها اجازه اجرایی شدنش را نداد و اگر نهایی می شد شاید حالا شاهد تحولات ‏مهمی رقم خورده بود. ‏

در دوران شروع تحریم های آمریکا در سال های 90 و 91 که بسیاری از شرکت های خارجی از جمله پژو ایران را ترک کردند با تلاش و مدیریت کارگر رنو در کشورمان ماند و به همکاری های خود ادامه داد. او در سال 1392 و در اوج شروع تحریم های آمریکا و کشمکش های رنو برای باقی ماندن در ایران علاوه بر مدیر عاملی رنو پارس به عنوان مدیر خاورمیانه رنو نیز انتخاب شد. کارگر تلاش زیادی کرد تا نظر بخشی از مدیران رنو نسبت به بازار خودرو ایران را تغییر دهد و در نهایت موفق شد طرح شریک استراتژیک ‏صنعت خودرو ایران برای رنو و همچنین تبدیل ایران به عنوان پایگاه تولید منطقه ای رنو در خاورمانه را در جمع مدیران ارشد رنو به ‏تصویب برساند اگرچه که به دلیل تحریم ها و فشارهای آمریکا و همچنین ساختارهای ناکارآمد صنعتی خودرو در کشور این طرح در عمل به نقطه مطلوبی نرسید و نارس شد. ‏

شرکت خودروسازی اینفینیتی

پیمان کارگر تا سال 1395 و بعد از افزایش فشارهای آمریکا و گسترش تحریم ها مدیرعامل رنوپارس و مدیر منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا، هندوستان و روسیه شرکت رنو بود. او همچنین در تولید خودرو مجموعه رنو-نیسان در هندوسان جهش مهمی را رقم زد به طوری که در سال 2016، 6 درصد تولیدات نیسان در هند ساخته شدند. علاوه بر این او به مصر هم به عنوان یک بازار بزرگ و مهم نگاه می کرد؛ کشوری که 100 میلیون نفر جمعیت دارد و کارگر آن را به یک بازار استراتژیک برای نیسان تبدیل کرد و زمینه تولید خودروهای نیسان در این کشور از6000دستگاه به 28000 افزایش یافت.

بعد از این او با ارتقا جایگاه به شرکت خودروساز نیسان پیوست که از سال 1999 با شرکت رنو یکی شدند و گروه خودروساز رنو- نیسان را شکل دادند. کارگر به ژاپن رفت تا در سمت مدیریت بازاریابی محصولات رنو- نیسان در 80 کشور فعالیت کند. او حالا بعد از 4 سال کار مستمر در بخش بازایابی و مدیریت حوزه های دیگر شرکت نیسان به جایگاه مدیریتی رسیده است. سال گذشته مدیرعامل شرکت نیسان اعلام کرده بود که کارگر از سال 2020 به عنوان مدیر شرکت خودروساز اینفینیتی (زیر مجموعه نیسان) کارش را شروع خواهد کرد؛ اتفاقی که چند هفته پیش به صورت رسمی کلید خورد و حالا پیمان کارگر به سمت مدیر برند و رئیس هیئت مدیره اینفینیتی منصوب شده است. البته او در شرایطی در شهر یوکوهاما ژاپن ساکن می شود که باید برنامه تحولات در تولید محصولات برند اینفییتی را در پیش گیرد زیرا فروش خودروهای این برند در کشورهایی مانند آمریکا به عنوان یکی از بازارهای مهم این شرکت با کاهش رو به رو بوده است و حالا کارگر باید از سال های تجربه کاری اش در موقعیت های شغلی مختلف از تولید تا بازاریابی استفاده کند تا بتواند نگاه مشتریان را باز هم به سوی اینفینیتی بازگرداند. او با حدود 23 سال سابقه کار در بخش های مختلف مدیریتی شرکت خودروسازی رنو-نیسان از مدیر فنی تا سرپرست بخش مهندسی، مدیریت پروژه، کنترل کیفیت، فروش و بازاریابی، آموخته های بسیاری به دست آورده که مدیرعامل نیسان حالا امیدوار است به کمک اینفینیتی بیاید.

کریستین وندن هند (‎Vandenhende)معاون مدیر و مدیر بخش کیفیت نیسان مدیرعامل نیسان معتقد است کارگر تحولی مهم را در تولید محصولات اینفینیتی ایجاد خواهد کرد‎.‎ او در زمان معرفی پیمان کارگر به عنوان مدیر جدید اینفینیتی گفت:« پیمان کارگر یک رهبر اثبات شده جهانی است که حال قرار است در زمین اینفینیتی بازی کرده و این شرکت را به پله‌های بالاتری ‏هدایت کند‎.‎ من به تغییراتی که در آینده تحت رهبری پیمان کارگر در اینفینیتی ایجاد خواهند شد، بسیار خوش بین هستم‎.‎»

کارگرجایگزین مایک کالرن شد که حدود دوسال در سمت مدیر عاملی این شرکت فعالیت کرد و پیش از آن مدیر فروش اینفینیتی در آمریکا بود ولی در نهایت او نتوانست کارنامه ‏درخشانی از خود به جای بگذارد و حالا چشم مدیران رنو-نیسان به کارگر دوخته شده است.

یکی از مدیران نیسان در زمان معرفی کارگر به عنوان مدیر اینفینیتی گفت:« پیمان کارگر یک رهبر اثبات شده جهانی است که حال قرار است در زمین اینفینیتی بازی کرده و این شرکت را به پله‌های بالاتری ‏هدایت کند‎.‎»

معرفی دو ایرانی موفق دیگر در صنعت خودرو جهان

همکاری با استون مارتین، بنتلی و…

کوروش منصوری موسس شرکت خودرویی «ام‌پی‌دیزاین» است که در مونیخ آلمان مستقر بوده و در زمینه تیونینگ و سفارشی سازی خودرو فعالیت می کند. او این شرکت را در سال ۱۹۸۹ در انگلستان تأسیس کرد. این شرکت که در سال‌های نخست، در زمینه ارائه خدمات مهندسی و تأمین قطعات مختلف خودرو، برای شرکت‌های مطرح تیونیگ فعالیت می‌کرد. منصوری در اواسط دهه ۱۹۹۰ با هدف توسعه فعالیت‌هایش، به شهر مونیخ، آلمان نقل مکان کرد و تمرکز خود را بر تیونینگ و توسعه مدل‌های خاصی از خودروهای شرکت‌های رولز-رویس، بنتلی، استون مارتین و فراری گذاشت. او در سال ۲۰۰۱، نخستین کارخانه تولیدی خود را راه‌اندازی و به‌طور مستقل، اقدام به تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز تیونینگ خودروهای سفارشی کرد. این شرکت هم‌اکنون دارای ۲ کارخانه تولیدی در کشورهای آلمان و سوئیس است و دفاتر بین‌المللی آن، در شهرهای اوساکا، سئول، لس آنجلس، ابوظبی و سنگاپور مستقر هستند. او در سال ۲۰۰۴ از اولین محصول شرکتش که یک استون مارتین دی‌بی۹ تیونینگ‌شده بود، رونمایی کرد. درست یک‌سال پس از اتفاق دومین محصول تیونینگ شده این شرکت؛ آستون مارتین ونکوئیچ با پوشش مشکی براق به یک مدل استثنایی بدل کرد. منصوری پس از دریافت یک سفارش ویژه، نمونه سفید همین خودرو را نیز آماده کرد. منصوری در ماه نوامبر ۲۰۰۷ شرکت پورشه-تیونینگ را خرید  و توسعه و فروش قطعات تیونینگ خودروهای پورشه، ب‌ام‌و و رنجرور را شروع کرد.

منصوری تاکنون با شرکت های مهم خودروساز جهان همچون استون مارتین، لامبورگینی، مرسدس بنز، فراری، آئودی، رنجرور، پورشه، مازراتی، رولز-رویس موتور کارز و بنتلی همکاری داشته است. شرکت منصوری هم‌اکنون علاوه بر صنعت خودرو در حوزه‌هایی چون طراحی داخلی هواپیماهای تجاری و کشتی‌های تفریحی، طراحی و تولید لوازم خانگی، تجهیزات اداری و کالاهای لوکس فعالیت می‌کند.

سازنده بیست

فردیس رضوانی یک طراح خودرو ایرانی آمریکایی و تولیدکننده خودروی سوپر اسپورت با عملکرد بالا در کالیفرنیا است. او که از طراحان خودروی سوپر اسپورت است پیش از راه اندازی شرکت خود با استون مارتین، فراری همکاری داشت. محصول اصلی این شرکت، رضوانی بیست (Rezvani Beast) است، پروژه‌ای که توسط خود رضوانی تأمین مالی شده ‌است. تولید خودرو رضوانی موتورز در یک مرکز با مساحت ۵۰٬۰۰۰ فوت ( هر فوت 35 سانتیمتر) در سانتا آنا، کالیفرنیا انجام می‌شود. در سال ۲۰۱۵، رضوانی موتورز جزئیات و عکس‌هایی از رضوانی بیست (Rezvani Beast) را منتشر کرد. همچنین در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵، رضوانی از نسخه تولیدی سوپراسپرت خود رونمایی کرد که به مشتریان اجازه سفارش ماشین با فرایند تولید ۱۲–۸ هفته‌ای را می داد. کریس براون موزیسین اولین خودروی رضوانی بیست را در سال ۲۰۱۵ با ۲۰۰٬۰۰۰ دلار خریداری کرد. این خودرو در فیلمبرداری تک‌آهنگ «صفر (Zero)» براون استفاده شد. رضوانی بیست با ۵۰۰ اسب بخار بدون هیچ در، سقف در خیابان ها پیش می رود و وزن آن ۱۶۵۰ پوند (۷۵۰ کیلوگرم) است.

او در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود گفت: به ملیت ایرانی آمریکایی خود افتخار می‌کنم. باعث افتخار است که نژادی از سخت کوش‌ترین مردمان ایران (سنگسر) را دارم. علاوه بر رضوانی بیست؛ فردیس رضوانی 3 مدل خودرو دیگر هم طراحی و تولید کرده است؛ بیست ایکس، بیست آلفا و تانک.

بیست ایکس خودروی خیابان با وزن۱۸۵۰ پوند (۸۴۰ کیلوگرم) و قدرتی برابر ۷۰۰ اسب بخار است که از یک موتور ۲۴۰۰ سی سی مجهز به دو توربوشارژر بهره‌مند است و قادر است فقط در ۲٫۵ ثانیه به سرعت ۰تا۶۰ مایل بر ساعت (۰ تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت) برسد. فقط ۵ دستگاه از بیست ایکس ساخته خواهد شد که با قیمت پیش‌بینی شده ۳۲۵٬۰۰۰ دلار عرضه می شود. بیست آلفا هم در نوامبر سال ۲۰۱۶ رونمایی شد. آلفا از درهای ساید وایند (بازشو از پهلو)، سقف با قابلیت برداشته شدن و سیستم کامل تهویه مطبوع هوا بهره‌مند است. همچنین تانک دیگر محصول این مجموعه یک خودروی شاستی بلند شبیه تانک نظامی است که ظاهر خود را از خودروهای نظامی الهام گرفته‌است. این خودرو 7 سیلندر بوده و 500 اسب بخار دارد و می تواند در صورت سفارش به دوربین های حرارتی و پنل های ضدگلوله مجهز شود.

مطلب قبلیاسترایپ مدعی رقابت با پی‌پل
مطلب بعدیپکن میزبان نخست میلیاردرهای جهان

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید