وزیر صنعت: واردات لوازم‌خانگی ۸۱ درصد کاهش یافت

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: «واردات لوازم‌خانگی در سال گذشته ۸۱ درصد کاهش یافت. »

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا رحمانی در آیین افتتاح ویدیو کنفرانسی ۳۴ پروژه صنعتی و تولیدی استان تهران در شرکت امرسان در شهرک صنعتی عباس آباد اظهار داشت: «با وجود همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها، اما صدور جواز تاسیس در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۱۷ درصد افزایش داشت و صدور پروانه بهره‌برداری نیز با ۷ درصد افزایش روبه رو بوده است.»

مهم‌ترین بخش از اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت را می‌خوانید:

* صدور جواز تاسیس صنعتی در ۴ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد افزایش داشته و صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی نیز افزایش ۱۸.۶ درصدی داشت که نشانگر انگیزه بالای مردم و سرمایه‌گذاران با وجود تحریم‌ها برای ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی است.

* ۳۴ پروژه صنعتی و تولیدی استان تهران با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی دو هزار و ۹۷۷نفر به بهره‌برداری می‌رسند که عمدتا در حوزه تولید لوازم‌خانگی هستند.

* واردات لوازم‌خانگی در سال گذشته ۸۱ درصد کاهش داشته است. صادرات این حوزه نیز سال گذشته با افزایش روبه رو بوده است و برنامه‌های داخلی‌سازی را در این حوزه داریم.

* ظرفیت تولید لوازم‌خانگی را می‌توانیم دو برابر کنیم.

* آمادگی تولید بیشتر و بازار مصرف و صادرات را داریم، اما باید نقدینگی لازم که مهم‌ترین مساله واحدهای تولیدی است تامین شود که از رییس‌جمهور در این راستا تقاضای همکاری داریم.

* خط تولید محصولات آشپزخانه‌ای هوشمند برای نخستین‌بار در کشور افتتاح شده است که اولین گام در هوشمند کردن آشپزخانه‌ها و در فاز بعدی هوشمندسازی خانه‌هاست که با همکاری دانشگاه تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مطلب قبلیاینترنت نسل پنج و تقسیم جهان به اردوگاه شرقی و غربی
مطلب بعدیفروش محصولات کشاورزی با چند کلیک

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید