هواوی می‌خواهد جای سامسونگ را در بازار بگیرد

هواوی قصد دارد با پیشی گرفتن از سامسونگ، تا سال ۲۰۲۰ میلادی به بزرگترین شرکت تولیدکننده موبایل در جهان تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، شرکت هواوی که از بزرگترین تولیدکنندگان موبایل در جهان به شمار می‌رود، حالا به تازگی اعلام کرده است که در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی از سامسونگ نیز که هم اکنون در رتبه نخست جهان جای دارد، سبقت گرفته و به بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شده و بیشترین سهم از بازار فروش این محصولات را به خود اختصاص دهد.

این در حالیست که هواوی در طول یک سال گذشته بخصوص ماه‌های اخیر با مشکلات و چالش‌های امنیتی فراوانی روبرو شده است و فعالیت مخابراتی و فروش محصولاتش در کشورهایی نظیر ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی دیگر از کشورهای اروپایی همچون آلمان، بلژیک و لهستان ممنوع اعلام شده است که همین امر نیز درآمدزایی و سودآوری این غول تکنولوژی چینی را به مخاطره انداخته است.

ماجرا از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

در آخرین آمارهای منتشر شده در وب‌سایت BGR india، سامسونگ، هواوی و اپل به ترتیب سه تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان بودند که برای نخستین بار، این شرکت توانسته بود عنوان دوم را از شرکت آمریکایی اپل بگیرد و سهم فروش بیشتری را از آن خود کند.

با وجود تمام تحریم‌های کشورهای بزرگ جهان و چالش‌های امنیتی متعددی که با آن روبرو شده است، هواوی تصمیم گرفته است که در یک اقدام بزرگ، به افزایش نفوذ خود در بازار سایر کشورهای جهان کمک کرده و بدین ترتیب سهم خود را از بازارهای جهانی موبایل افزایش دهد و از سامسونگ نیز سبقت بگیرد.

مطلب قبلیایران در تولید گاز از قطر پیش افتاد
مطلب بعدیرشد منفی؛ اقتصاد ایران به سال 90 و 91 برمی‌گردد

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید