نازنین دانشور، کارآفرین و بنیانگذار سایت تخفیفان

نازنین دانشور، کارآفرین و بنیانگذار سایت تخفیفان به عنوان يك كارآفرين زن برای بيش از 100 نفر از جوانان شغل ايجاد كرده است

نازنین دانشور، کارآفرین و بنیانگذار سایت تخفیفان به عنوان يك كارآفرين زن برای بيش از 100 نفر از جوانان شغل ايجاد كرده است. او باوجود اينكه دو بار به خارج از كشور مهاجرت كرد ولی در نهايت ترجيح داد به ايران بازگردد و شركت خود را كه نخستين سايت ارائه‌دهنده تخفيف‌های گروهی است، راه‌اندازی كند.  

شرح زندگی نازنین دانشور

نازنین دانشور متولد 1362 در تهران و 37 ساله است. ‏پدرش از مدیران قدیمی صنعت برق کشور محسوب می‌شود که در طول دوران کاری‌اش مدیریت نیروگاه‌های مختلفی را برعهده داشته و در نهایت در نیروگاه برق شهید ‏رجایی کار می‌کرده که بازنشسته شده است. دانشور در دبیرستان ریاضی خواند و لیسانس مهندسی نرم‌افزار و فوق ‏لیسانس ‏IT‏ اش را از دانشگاه امیرکبیر گرفت و همزمان با دوران دانشجویی برای اولین بار کار را شروع ‏کرد.

او سال 1386 لیسانش خود را گرفت و باتوجه به پیشنهاد کاری که در انگلستان به او ‏شد، به این کشور سفر کرد اما مدت زیادی در پایتخت این کشور یعنی لندن نماند و بعد از یکی از سفرهایش به ایران، تصمیم گرفت ‏همین جا بماند. او در انگلستان با دنیای جدیدی از کسب و کارهای نوین و استارت آپ‌ها رو به رو شد و تصمیم گرفت در ایران هم ایده‌ای جدید را اجرایی کند که اولین سوپرمارکت اینترنتی بود و به نام «میدانک» را برای آن انتخاب کرد؛ تجربه‌ای که هم ‏در آن موفق بود و هم شکست خورد. او و خواهرش با گذشت چند روز از راه‌اندازی این سوپرمارکت ‏اینترنتی با چند هزار سفارش مواجه شدند که به دلیل نبود امکانات پاسخگویی مجبور به رد آن‌ها شدند و در ‏نهایت بعد از اینکه دیدند، توان لازم برای اداره شرایط و پاسخگویی به سفارش‌ها را ندارند، سوپرمارکت اینترنتی‌یشان را تعطیل کردند.

بیشتر بخوانید: عرضه اولیه ۵ استارت آپ بزرگ ایران

با تعطیلی میدانک ‏دانشور چند شغل دیگر را هم انتخاب کرد ولی در نهایت در هیچکدام نتوانست موفقیت و رضایت قلبی به دست بیاورد، تا اینکه با پشنهاد کاری جدیدی برای طراحی وب در یک شرکت آلمانی (در برلین) رو به رو ‏و با توصیه پدرش راهی این کشور شد. دانشور در شرکت ‏Groupon‏ (بزرگترین سایت فروش تخفیف آنلاین در جهان) کار می‌کرد و اتفاقا ایده راه‌اندازی سایت تخفیفان هم از کار در این مجموعه به ذهن او رسید. سال‌های 1389 و 1390 بود که او برای عید نوروز به ایران سفر کرد و از خانواده و آشنایانش درباره تبلیغات و گرفتن تخفیف‌هایی در ایران سوال کرد و بعد متوجه جای خالی این ایده در کشور شد.

نازنین دانشو سال 1390 به ایران بازگشت و با کمک خواهرش که حالا مدیر فروش سات تخفیفان است، دفتر کوچک 40 متری را اجاره کرد و کار را کلید زد. او چون در آلمان در سایتی مشابه تخفیفان کار می‌کرد و مسئولیتش نوشتن ‏پروژه‌های تجارت الکترونیک بود، بخش فنی راه‌اندازی سایت تخفیفان را خودش انجام داد. او نام این سایت را از دو کلمه «تخفیف» که برای ایرانی‌ها کلمه ای بسیار آشنا است و «آن(on)» به معنی فعال و روشن (در انگلیسی) انتخاب کرد. ‏

در سایت تخفیفان فروشندگان محصولات و خدماتشان را با تخفیف ویژه سایت تخفیفان ارائه می‌دهند و مشتریان ‏می‌‌توانند کوپن تخفیف مورد نظرشان را تهیه کرده و سپس از فروشندگان، محصولات را با تخفیف ویژه ‏دریافت کنند. این سیستم برای کاربران کاملا رایگان است. این سایت در واقع یک سیستم تبلیغات است. شرکای ‏تجاری تخفیفان محصولات و خدماتشان را با درصد تخفیف قابل‌توجهی ارائه می‌دهند و از طرف دیگر ‏مشتریان کوپن تخفیف خریداری می‌کنند. اینکار باعث می‌شود تخفیفان برای شرکای تجاری خود در یک بازه ‏زمانی کوتاه مشتریان زیادی ایجاد کند.

با گذشت حدود 9 سال از شروع کار تخفیفان بیش از 100 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند و هر هفته به صورت میانگین بیش از 4 تا 5 هزار کوپن تخفیف می‌فروشد و سفارش ثبت می‌کند. در حال حاضر تخفیفان در 7 شهر بزرگ کشور فعالیت می‌کند و بیش از یک میلیون مشترک دارد. در شرکت تخفیفان همه کارکنان نازنین دانشور را بیشتر با چند خصوصیات می‌شناسند؛ سخت کوشی، سختگیری و جدیت در کار و البته صمیمت با کارکنان.

مطلب قبلیآثار مادام‌العمر کرونا بر کسب‌وکارها
مطلب بعدیاینفلوئنسرها در سال ۱۴۰۰ مالیات پرداخت می کنند

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید