مهلت بازگشت ارزی صادرکنندگان تمام شد

باتوجه به مهلت سه ماه به صادرکنندگان برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، اکنون این مهلت تمام شده و صادرکنندگانی که نسبت به این امر اقدام نکرده‌اند باید تسریع کنند؛ در غیر اینصورت بانک مرکزی مکلف است اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.

به گزارش بانک مرکزی، با استناد به مفاد مصوبات هیأت وزیران و نیز ابلاغیه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، صادرکنندگان مکلف به بازگشت ارز حاصل از صادرات خود حداکثر ظرف مدت زمانی سه ماه بعد از صادرات، مطابق با ترتیبات مقرر در «دستورالعمل‌ و ضوابط اجرایی رفع تعهد ارزی صادرکنندگان» به چرخه اقتصادی کشور بوده‌اند.

در این راستا بانک مرکزی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ” با توجه به پایان مهلت تعیین شده، در صورتی که صادرکنندگان تاکنون نسبت به برگشت ارز حاصل از صادرات خود به چرخه اقتصادی کشور مطابق ترتیبات اعلامی و رفع تعهد ارزی اقدام نکرده‌اند، می‌بایست نسبت به انجام این مهم تسریع کنند”.

بر این اساس، به موجب تکلیف مقرر در تبصره (۲) ذیل بند (۱) مصوبات چهاردهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، بانک مرکزی مکلف است در صورت عدم برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد، اقدامات قانونی لازم را انجام دهد. بنابراین مقتضی است صادرکنندگان نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود مطابق با مصوبات و دستورالعمل‌های که پیش‌تر به آن اشاره شد، اقدام کنند.

مطلب قبلیخط فقر در تهران چقدر است؟
مطلب بعدیچین دیگر مقصد اصلی صادرات ایران نیست

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید