مراحل افتتاح حساب در ترکیه

مراحل افتتاح حساب در ترکیه

به دلیل شرایط خاص سیاسی ایران، شاهد محدودیت های گوناگونی در بخش های مختلف هستیم. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین موارد قطع شدن ارتباطات بین المللی ایران در حوزه اقتصاد با سایر کشورها به دلیل قوانین مختلف، تحریم‌ها و سایر موضوعات مشابه است.

کشور ما ارتباط آن چنانی از نظر اقتصادی با سایر کشورها نداشته و همین مسئله باعث شده تا مردم ایران نتوانند تراکنش های بین المللی داشته باشند. این مسئله باعث شده تا افرادی که قصد نقل و انتقالات مالی بین المللی دارند، همواره با مشکل مواجه شده و نتوانند این فرآیند را انجام دهند.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا بیان کنیم که چگونه می‌توانید با افتتاح حساب در یک کشور خارجی مثل ترکیه این تحریم‌ها و محدودیت‌ها را حل کرده و اقدام به انجام نقل و انتقالات مالی بین المللی کنید. پس با ما همراه باشید تا نگاهی به افتتاح حساب در ترکیه بیاندازیم و در رابطه با این فرایند توضیحات جامع و کاملی را بیان کنیم.

افتتاح حساب بین المللی در ترکیه

دولت ترکیه به منظور جذب سرمایه خارجی تلاش کرده تا در سال های اخیر بانکداری خود را به سمت بین المللی شدن سوق داده و فضایی را به وجود بیاورد تا افراد خارجی اقدام به نگهداری پول های خود در این کشور کنند.

 شرایط اقتصادی کشور ترکیه و ارتباطات بین المللی بانک های این کشور باعث شده تا بیشتر مردمانی که در کشورهایی هستند که امکان نقل و انتقالات پولی و مالی بین المللی را ندارند، جذب بانک های این کشور شده و اقدام به افتتاح حساب در ترکیه کنند.

مردم ایران اصلی‌ترین گروهی محسوب می‌شوند که بانک های ترکیه را برای افتتاح حساب انتخاب می‌کنند، چرا که این بانک‌ها قوانین سختی برای افتتاح حساب بین المللی نداشته و از سوی دیگر پس از افتتاح حساب در ترکیه شما قادر خواهید بود تا از هر جای دنیا اقدام به واریز و برداشت پول کنید.

به منظور افتتاح حساب نیز تنها کافی است تا یک بار به یکی از شهرهای ترکیه سفر کرده و در شعبات بانک های مختلف این کشور نظیر زراعت بانک ترکیه اقدام به افتتاح حساب بین المللی خود کنید.

نحوه افتتاح حساب بدون اقامت

سوالات بسیار مهمی‌که مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان اقدام به افتتاح حساب بدون اقامت در ترکیه کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بانک های کشور ترکیه را می‌توان به دو دسته بانک های دولتی و بانک های خصوصی تقسیم بندی کرد.

شرایط این کشور به نحوی است که عموما بانک های دولتی کشور ترکیه قوانین دست و پا گیر برای افتتاح حساب نداشته و شما می‌توانید حتی بدون اقامت اقدام به افتتاح حساب در ترکیه و در بانک های بین المللی این کشور کنید.

البته پیشنهاد ما این است که حتماً به منظور افتتاح حساب در ترکیه تلاش کنید تا پیش از آن اقامت این کشور را به دست آورده و آدرس معتبری به بانک ارائه دهید چرا که در صورت وجود مشکل، عدم تابعیت شما می‌تواند شرایط را پیچیده کرده و شما را با چالش های مختلفی مواجه کند.

موضوع جالبی که باید به آن توجه کنید این است که زراعت بانک ترکیه به عنوان یکی از برترین و مهم‌ترین بانک های این کشور تمام تلاش خود را کرده تا فضایی مناسب برای افتتاح حساب بین المللی به وجود بیاورد.

 یکی از این موارد عدم نیاز به سرمایه اولیه برای افتتاح حساب است و در واقع شما می‌توانید بدون هیچ پول اولیه حساب خود را در زراعت بانک ترکیه افتتاح کنید. تمامی‌این موارد در کنار هم، به علاوه نزدیکی کشور ترکیه به ایران باعث شده تا افراد بسیار زیادی تصمیم بگیرند که با سفر یک روزه به این کشور اقدام به افتتاح حساب بین در ترکیه کنند.

دریافت ویزا کارت و مستر کارت

ویزا کارت و مستر کارت، کارت های بین المللی هستند که برای انجام تراکنش های مالی در نقاط مختلف جهان به وجود آمده‌اند. شما پس از افتتاح حساب در ترکیه و می‌توانید ویزا کارت و مستر کارت خود را دریافت کنید. نکته مهمی‌که باید بدانید این است که این کارت‌ها در اکثر کشورهای دنیا قابل استفاده بوده و شما می‌توانید آن از این کارت‌ها برای نقل و انتقالات مالی خود استفاده کنید.

یکی از موضوعات مهمی‌که باید بدانید این است که ویزا کارت و مستر کارت معمولاً اعتبار ۴ ساله داشته و همین مسئله باعث می‌شود تا شما پس از چهار سال مجبور شوید که برای تمدید اعتبار کارت خود به ترکیه سفر کنید.

در چنین شرایطی برای حل مشکل شما می‌توانید دوباره به شعبه بانک مراجعه کرده و درخواست افزایش اعتبار ویزا کارت و مستر کارت خود را به مدت ۸ سال بدهید. توجه به این نکات کوچک اما کلیدی و بسیار مهم باعث می‌شود تا در نهایت شما می‌توانید به بهترین شکل ممکن اقدام به افتتاح حساب در ترکیه کنید.

بهترین بانک در ترکیه برای افتتاح حساب

بدون هیچ شک و تردیدی همان طور که اشاره کردیم، زراعت بانک بهترین بانک کشور ترکیه برای ایرانیان محسوب می‌شود و شما می‌توانید با هزینه بسیار کم اقدام به افتتاح حساب در این بانک کرده و تراکنش های مالی بین المللی خود را انجام دهید.

موضوع مهم و حائز اهمیت آن است که پس از افتتاح حساب شما قادر خواهید بود تا از اقصی نقاط دنیا به راحتی به اینترنت بانک، تلفن بانک، موبایل بانک و… زراعت بانک ترکیه دسترسی پیدا کرده و تراکنش های مالی خود را انجام دهید.

پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید تا نقل و انتقالات پولی بین المللی داشته باشید، اما قوانین و محدودیت های مختلفی به واسطه حضور شما در ایران وجود دارد، می‌توانید به راحتی با افتتاح حساب در ترکیه تمامی‌این مشکلات را برطرف کرده و به بهترین شکل ممکن به اهداف خود دست پیدا کنید.

تجار و افرادی که شرکت های بین المللی دارند، می‌توانند از این تکنیک برای دور زدن تحریم‌ها و انجام تراکنش های مالی بین المللی استفاده کنند.

البته نباید این نکته را فراموش نکنید که در شرایط بسیار خاصی ممکن است حساب شما به دلایل گوناگونی بلوکه شده و شما مجبور شوید که برای باز کردن دوباره حساب خود به کشور ترکیه سفر کرده و اقدام به حل این مشکل در شعبات زراعت بانک ترکیه کنید.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که زراعت بانک علاوه بر ترکیه در سایر کشورهای دنیا نیز شعبه های گوناگونی دارد که می‌توانید در صورت بروز مشکل به سراغ این شعبات نیز بروید.

مطلب قبلیتسلط شرکت‌های بزرگ بر اقتصاد جهان با پیشتازی چینی ها
مطلب بعدیتاسیس صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید