تاسیس صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق

صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق برای ارائه خدمات مالی به شرکت‌های صنایع خلاق و فرهنگی تأسیس شد. تا پیش از این شرکت‌های خلاق صندوقی برای ارائه تسهیلات که مختص به امور خودشان باشند را نداشتند و این برای اولین بار است که صندوقی برای انجام این امور تأسیس می‌شود.

شرکت‌های خلاق و زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق به نهادهای مالی نیاز دارند که به صورت تخصصی به نیازهای مالی این‌گونه از شرکت‌ها پاسخ دهند. بر این اساس، تأسیس صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق، گامی بلندی در این حوزه محسوب می‌شود.

یکی از اهداف و مأموریت‌های این صندوق، حمایت از توسعه ذی‌نفعان اصلی و فعالان زیست بوم صنایع خلاق بر اساس اولویت‌های فرهنگی ایرانی و اسلامی عنوان شده است. این صندوق همچنین از افزایش سهم تولیدات ملی، صادرات محصولات و خدمات نسبت به سایر صنایع و محصولات کشور حمایت می‌کند.

افزایش ضریب نفوذ نوآوری و فناوری در تولید محصولات و خدمات در حوزه صنایع فرهنگی، ایجاد زیرساخت مناسب برای تسهیل فرآیندهای سرمایه‌گذاری، جذب و هدایت سرمایه و سرمایه‌گذاران، خدمات مالی در حوزه صنایع خلاق و نوآورانه نیز بخش دیگری از اهداف راهبردی این صندوق را تشکیل می‌دهد.

صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق با سرمایه‌گذاری و کمک به توسعه زیرساخت، شبکه‌ها، فناوری‌ها، ناشران و توسعه‌دهندگان بازار و فعالیت‌های زیرساختی توسعه‌دهنده زیست بوم صنایع و محصولات خلاق و نوآورانه، تلاش دارد تا زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق را هر چه بیشتر توسعه دهد. این صندوق به شرکت‌های خلاق و نوآور خدمات اعتباری و مالی داده و همچنین برای آنها ضمانت‌نامه صادر می‌کند.

تأمین مالی، ارائه تسهیلات، لیزینگ، کارگزاری تسهیلات، جذب و معرفی سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری خطرپذیر از دیگر خدمات ارائه شده توسط این صندوق به شمار می‌آیند.

پیش از این صندوق نوآوری و شکوفایی برای اهدای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان فعالیت خود را آغاز کرده  و سازمان فناوری اطلاعات نیز با طرح‌های مختلفی به اعطای تسهیلات به استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های فناور می‌پردازد.

منبعدیجیاتو
مطلب قبلیمراحل افتتاح حساب در ترکیه
مطلب بعدیچالشهای اقتصاد ایران

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید