محل کار از ما، کار از شما

در قلب شهر نیویورک جایی‌ که ساختمان «لرد اند تیلور» (Lord & Taylor) وجود دارد ، وی ورک از طریق سرمایه‌گذاری‌های مشترک اولین ساختمان خود را خریداری کرد و ایده تقسیم آن به تعداد زیادی فضای کوچک و اجاره آن به استارت آپ ها و کارافرینان جوان را به اجرا گذاشت.

یکی از چالش های مهم شروع هر کار و کارآفرینی در کنار سرمایه اولیه، داشتن یک دفتر کار است؛ معمولا بخش مهمی از سرمایه مورد نیاز اولیه هم در همین حوزه هزینه می شود؛ اگر شما هم جوانی باشید که برای راه اندازی شغل و اجرای ایده های خلاق خودتان به دنبال دفتر کاری می گردید؛ به خوبی این چالش و داستان های آن را درک می کنید. اما حالا در سطح جهان برای حل کردن این چالش شرکت های خاصی راه اندازی شده اند که فضایی اشتراکی در اختیار استارت آپ ها قرار می دهند.

در برخی از جاهای دنیا امروزه فضاهایی تحت عنوان کارخانه های ایده راه اندازی شده اند مانند فرانسه که یک استگاه قدیمی  را به یک کارخانه ایده تبدیل کرده و به استارت آپ ها فضا اختصاص می دهد یا کارخانه نوآوری در کشور خودمان و در شهر تهران که  فضاهای اشتراکی را در اختیار کارآفرینان نوپا قرار می دهد. اما در این بین شرکتی در نیویورک هم وجود دارد که به عنوان بزرگ ترین شرکت از این نو شناخته می شود؛ شرکتی با عنوان «وی ورک» (WeWork) که در تلاش است فضا را برای تحقق رویای آمریکایی برای جوانایی که ایده های خلاق دارند، فراهم کند.

این شرکت در طول سال های گذشته از 2010 تاکنون ساختمان های بسیاری را خریداری کرده و با تقسیم فضاها آن ها را در اختیار شرکت های نوپا و جوانان خلاق قرار داده است. در طی سال‌های اخیر، «وی ورک» (WeWork) برای خود نام و آوازه‌ای پیدا کرده است. این شرکت راهی برای کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان جاه ‌طلب باز می‌کند تا بتوانند ایده خود را اجرایی کنند و نگران فضا برای کار نباشند.

وی ورک چگونه در 53 شهر جهان محل کار در اختیار استارت آپ ها قرار می دهد

در قلب شهر نیویورک جایی‌ که ساختمان «لرد اند تیلور» (Lord & Taylor) وجود دارد ، وی ورک از طریق سرمایه‌گذاری‌های مشترک اولین ساختمان خود را خریداری کرد و ایده تقسیم آن به تعداد زیادی فضای کوچک و اجاره آن به استارت آپ ها و کارافرینان جوان را به اجرا گذاشت.  دفاتر وی ورک برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا یک محیط کاری با پایین‌ترین قیمت ارائه می‌دهند تا یک مکان مناسب برای کسب و کار خود فراهم ‌کنند. وی ورک با این‌ کار خود هم اکنون بیش از چندین میلیون دلار ارزش دارد.

وی ورک یک شرکت دفترکار اجاره‌ای است. این شرکت با اجاره دادن فضای اداری، پول در می‌آورد و به کسب درآمد می‌پردازد. گاهی‌اوقات وی ورک به منظور ایجاد دفترکار، فقط یک یا دو طبقه از ساختمان را می‌خرد و آن را به دفاتر اداری کوچک‌تر با محیط مشترک تبدیل می‌کند. میزهایی را به افراد یا گروهایی اجاره می‌دهد که مزایای یک دفتر کار کامل را بدون پرداخت پول اجاره‌ی کامل یک دفتر می‌خواهند. با این کار آن‌ها مجبور نیستند هزینه یک دفترکار کامل را پرداخت کنند.

هزینه‌های عضویت پایه تنها 50 دلار در هر ماه است و شامل دسترسی به دفاتر کار وی ورک در ۲۰۰ محل و در ۵۳ شهر مختلف در سراسر جهان می‌شود. همچنین شامل دسترسی به شبکه اجتماعی وی ورک است که کارآفرینان را قادر می‌سازد با هم کار کنند و نظرات خود را مبادله کنند. بنابراین این دفاتر برای افرادی که اساسا به شبکه‌سازی علاقه‌مند هستند و تنها گاهی اوقات به فضای دفتر کار نیاز دارند عالی است.  وی ورک در حال حاضر 3 هزار نفر کارمند دارد و ارزش آن 20 میلیارد دلار است. این شرکت به تازگی 40 ساختمان جدید نیز خریداری کرده است.

مطلب قبلیایران ۶۰۰کیلو طلا تولید کرد
مطلب بعدیپنج درس هندی به کارآفرینان

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید