مترکس؛ اولین نمایشگاه تخصصی مواد اولیه و ماشین آلات صنعت کفش افتتاح شد

مترکس؛ اولین نمایشگاه تخصصی مواد اولیه و ماشین آلات صنعت کفش افتتاح شد

اولین دوره نمایشگاه تخصصی و بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه، تکنولوژی و صنایع وابسته صنعت کفش ایران – مترکس( MATREX ) امروز ۳۰ آبان ماه در مرکز نمایشگاهی شهر قم، با حضور محمد مهدی برادران معاون وزیر صمت و برخی از مقامات استانی افتتاح شد.

به گزارش مجله خبری ایکسب به نقل از روند بازار، در نخستین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی مواد اولیه ماشین آلات تکنولوژی چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران ۲۰۷ شرکت داخلی و خارجی آخرین دستاورد‌های خود را در زمینه‌های صنعت کفش ارائه کردند.

مراسم افتتاح اولین نمایشگاه مواد اولیه صنعت کفش -مترکس 1402

در مراسم افتتاح این نمایشگاه محمد مهدی برادران، معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه صنعت کفش ایران توانسته در بازار‌های جهانی جایگاه قابل قبولی را پیدا کند بر نوسازی و به روز رسانی تجهیزات و ماشین آلات صنعت کفش تاکید کرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جریان افتتاح این نمایشگاه جایگاه صنعت کفش ایران به ویژه استان قم را در جهان خوب توصیف کرد و گفت: این شورا به دنبال یافتن راهکار‌هایی برای بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان برای شکوفایی و رشد صنعت کشور است.

اولین نمایشگاه مترکس که با هدف هم افزایی، بومی سازی، توسعه مشاغل خانگی و بروزرسانی زنجیره تامین صنعت کفش با نگاه ویژه به آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها و با حضور برترین صنعتگران و شرکت های دانش بنیان داخلی و خارجی دایر گردیده است.

رونمایی از پوستر هفتمین نمایشگاه صنعت کفش ایران قم – قم شوز

آشنایی با نمایشگاه مترکس

چندی پیش در آیین رونمایی از پوستر این نمایشگاه با حضور بزرگان و پیشکسوتان صنعت کفش و چرم کشور، رییس و اعضای هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قم، رییس انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، رییس و اعضای هیات‌مدیره جامعه صنعت کفش ایران، اعضای هیات‌مدیره انجمن چرم طبیعی ایران، انجمن چرم مصنوعی و اتحادیه کفش اسلامشهر، تولید کنندگان و عرضه کنندگان ماشین آلات و مواد اولیه کشور در طبقه ششم مرکز تجاری گالریا تهران برگزار شد.

مترکس - نمایشگاه مواد اولیه، ماشین‌آلات، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم
مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه مترکس

چرا نمایشگاه مترکس بین المللی و تخصصی مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران-قم (MATREX) در قم برگزار میشود؟

استان قم استعداد و ظرفیت بالایی در زمینه  تولید ، توسعه، بومی سازی  و دانش‌بنیان کردن صنایع وابسته کفش دارد که مدیران استانی با شناختی که از صنعت کفش قم به لحاظ اینکه صنعتی پاک ، کم آب بر، اشتغالزا، سازگاربا زیست بوم فرهنگی و اقلیم قم  میباشد همچنین اهمیتی که این صنعت در توسعه مشاغل خانگی دارد، با روی باز پذیرای سرمایه گذاران محترم داخلی و خارجی خواهند بود.

علی لشکری عضو هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران نیز ضمن تشریح وضعیت صنعت کفش کشور گفت: جای نمایشگاه مترکس در صنعت کفش کشور خالی بود که این حرکت با همت بلند انجمن کفش قم و تیم جوانشان همچون نمایشگاه قم شوز با موفقیت در عرصه بین المللی برگزار خواهد شد.
محمد ایرانی رئیس اتاق بازرگانی قم نیز ضمن تاکید بر افزایش فعالیت تشکلهای بخش خصوصی خاطر نشان کرد:  موفقیت نمایشگاه قم شوز نتیجه فعالیت گروهی در قالب تشکل انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم بود که امیدواریم این اتفاق مبارک الگوی دیگر صنایع قرار گیرد و بتوانیم مشکلات را راحت تر حل کنیم.

این نمایشگاه تا سوم آذر از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای کارشناسان و فعالان حوزه صنعت کفش خواهد بود.

یادآوری می گردد مرکز نمایشگاه های بین المللی استان قم امسال میزبان دو نمایشگاه تخصصی صنعت کفش و صندل است. در اواخر دی ماه هفتمین دوره نمایشگاه صنعت کفش ایران به نام قم شوز برگزار خواهد شد.

مطلب قبلیچگونه تولید محتوا به جذب مشتری بیشتر کمک می‌کند؟
مطلب بعدیبزرگترین تولیدکننده آرد گندم روسیه

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید