قیمت خودروی مدل 3 تمام الکتریکی تسلا

ایلان ماسک بنیانگذار و مدیر شرکت تسلا که اتومبیل های تمام الکتریکی می سازد اولین عکس ها از مدل ۳ این شرکت را منتشر کرده است.

مدل ۳ اولین نمونه اتومبیل تسلاست که در سطح انبوه به بازار عرضه می شود و ۳۰ خریدار اول این خودرو را در روز ۲۹ ژوییه تحویل خواهند گرفت.

مدل ۳ که چهار در است به بهای پایه ۳۵ هزار دلار در بازار عرضه خواهد شد که تقریبا نصف قیمت ارزان ترین مدل تسلاست که تا پیش از این فروخته می شد.

بهای سهام شرکت تسلا از دسامبر تا اواخر ژوئن تقریبا دو برابر شد که به دلیل حمایت سرمایه گذاران از استراتژی آقای ماسک برای دگرگون کردن این شرکت از یک سازنده اتومبیل های الکتریکی مجلل در حجم کم به یک تولیدکننده خودروهای الکتریکی در سطح گسترده است. تسلا گزارش داده است که در نیمه اول سال ۲۰۱۷ در مجموع ۴۷ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو فروخته است.

این اتومبیل می‌تواند زیر ۶ ثانیه از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مدل ۳ طوری طراحی شده که می‌تواند ۵ ستاره ایمنی را دریافت کند.

هم‌چنین این شرکت اعلام کرده که مدل ۳ به قابلیت سوپرشارژ مجهز شده که مدت زمان شارژ باتری را بسیار کم‌تر از خودروهای الکتریکی معمولی می‌کند. تسلا مدل ۳ با یک بار شارژ می‌تواند مسافت حدودی ۳۴۶ کیلومتر بر ساعت را طی کند.

قیمت پایه این اتومبیل ۳۵ هزار دلار در سایت رسمی تسلا اعلام شده است. انتظار می‌رود مدل پایه دارای حداقل دامنه پیماش ۳۴۶ کیلومتر، امکان شارژ فوق سریع، سخت‌افزار هدایت خودکار و ویژگی‌ها ایمنی فعال، محور عقب محرک، شتاب‌گیری ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۶ ثانیه، نمایشگر تک کنسول وسط قرار داده شده ۱۵ اینچی ال‌سی‌دی باشد.

مطلب قبلیجهانگیری: افزایش مصرف برق چالشی نگران‌کننده برای کشور است
مطلب بعدیتوقف فروش اینترنت حجمی؛ فروش اینترنت نامحدود به زودی آغاز می شود

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید