توقف فروش اینترنت حجمی؛ فروش اینترنت نامحدود به زودی آغاز می شود

واعظی گفت: اکنون با افکار بسته ای مواجه هستیم که تنها به دنبال بستن همه چیزهستند.

وزیر ارتباطات گفته به دلیل افزایش میزان استفاده کاربران از اینترنت، فروش اینترنت به صورت حجمی متوقف می‌شود و کاربران با خرید اشتراک ثابت می‌توانند به صورت نامحدود از اینترنت استفاده کنند.

محمود واعظی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به تصمیم توقف فروش اینترنت به صورت دانلود حجمی گفت: این تصمیم برای فروش اینترنت ثابت ADSL و اینترنت ثابت TD LTE در نظر گرفته شده است.

در اینترنت نامحدود به کاربر این امکان داده می شود تا با پرداخت یک مبلغ ثابت به صورت ماهانه یا سالانه هر میزان که بخواهد از اینترنت استفاده کند

به گفته آقای واعظی، با توجه به افزایش میزان سرعت دسترسی به اینترنت از طریق موبایل، اپراتورهای موبایل روشهای مختلفی را برای کاربران درنظر گرفته اند که به کاربر این امکان را می دهد تا با پرداخت یک مبلغ ثابت به صورت قرارداد، ماهانه و سالانه هر میزان اینترنت که بخواهد استفاده کند. هم اکنون کاربران موبایل می توانند با پرداخت مبلغ اشتراک، برای مثال هر تعداد فیلم که خواستند تماشا کنند. اما این موضوع هنوز برای اپراتورهای اینترنت ثابت اتفاق نیافتاده است.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، باید اپراتورهای اینترنتی متقاعد شوند که به جای فروش حجمی اینترنت، به کاربران اشتراک ثابت و اینترنت نامحدود بدهند تا کاربران مجبور نباشند در طول ماه چند بار گیگ اینترنت خریداری کنند.

آقای واعظی تاکید کرده که این تصمیم در راستای افزایش استفاده نامحدود حجم اینترنت از شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته است تا با تسهیلات تعرفه ای مردم بتوانند از سایتهای داخلی با سرعت و کیفیت و تعرفه مناسب استفاده کنند. قرار است این دستورالعمل مردادماه به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه و مطرح شود.

منبعخبرگزاری مهر
مطلب قبلیقیمت خودروی مدل 3 تمام الکتریکی تسلا
مطلب بعدیهر سال 4 میلیارد دلار روغن و دانه روغنی وارد می کنیم

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید