فهرست خودروهای بی ستاره و پنج ستاره داخلی و وارداتی

عمده خودروهای تولید داخل از حداقل ایمنی برخوردارند

در حالی که به ازای هر 10هزار خودرو در دنیا به طور متوسط حدود 9 نفر کشته می شوند این رقم در ایران حدود 37 کشته به ازای هر 10 هزار خودروست.

گزارشها نشان می دهد که روند مرگ و میر جاده ای و تصادفات در ایران روندی کاهشی داشته است و گزارش سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که ایران به طور مشترک با رواندا در رتبه هشتم تعداد کشته شدگان جاده ای را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر در تصادفات رانندگی در سراسر جهان کشته می شوند.

حدود 90 درصد مرگ و میر جاده ای در کشورهای کم درآمد و متوسط رخ می دهد در حالی که تنها حدود نیمی از خودروهای جهان در این کشورها وجود دارد.

روند مرگ و میر و تصادفات جاده ای در ایران

مرکز پژوهشهای مجلس در گزارشی به بررسی ایمنی خودروها پرداخته و نوشته که “متاسفانه در ایرنا هیچ موسسه اختصاصی برای رتبه دهی و امتیازدهی به وضعیت ایمنی خودروها وجود ندارد و از سویی امارهایی منتشر شده هم آنچنان موثق نیستند.”

در این گزارش ایمنی خودروهای ساخت داخل و تولید مشترک بررسی شده و حداقل ایمتاز یک ستاره و حداکثر پنج ستاره داده شده است و “امتیاز کمتر از سه ستاره بیانگر این است که ایمنی خودرو بسیار مناسب نیست.”

سطح ایمنی خودروها داخلی

سطح ایمنی خودروهای چینی

سطح ایمنی تعدادی از خودروهای واردتی ایران

در این گزارش مورد به مورد خودروهای داخلی و وارداتی از نظر ایمنی بررسی شده و پراید و تیبا و رنو کوئید بدترین ایمنی را در میان خودروهای داخلی دارند. وضعیت اکثر خودروهای چینی هم در سطح پراید ارزیابی شده است.

خودروهای ساخت کیاموتورز، تویوتا، میتسوبیشی، ولوو و برخی مدل های رنو پنج ستاره گرفته اند و ایمنی این خودروها بالاست.

منبعمرکز پژوهشهای مجلس
مطلب قبلیپیش بینی فائو از تولید 13.5میلیون تن گندم در ایران
مطلب بعدیآیا بزرگترین بانک خصوصی ایران تشکیل می شود؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید