فناوری های دیجیتال در دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی

فناوری های دیجیتال در دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی

فراهم شدن فناوری های دیجیتال در روش های درمانی دندانپزشکی، موجب تحولی شگرف در نتایج درمانی بدست آمده شده است، تنها مراکز معتبر در زمینه دندانپزشکی اقدام به استفاده از فناوری ها و تجهیزات دیجیتال برای بیماران می نمایند.

تنها دندانپزشکان مطرح اقدام به بکارگیری تجهیزات دندانپزشکی دیجیتال برای درمان های مختلف می نمایند، دکتر سعید کریمی یکی از دندانپزشکان مطرح در زمینه زیبایی و کاشت دندان هستند که از فناوری های دیجیتال برای درمان های دندانپزشکی بهره می گیرند، برای مشاوره و کسب اطلاع از روش های دیجیتال بکار رفته در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی به لینک www.drskarimi.com  مراجعه نمایید.

دندانپزشکی دیجیتال چیست؟

بهره بردن از تجهیزات دیجیتال برای افزایش دقت و درمان موفق تر بیماری های دهان و دندان، امری ضروری است، بسیاری از دندانپزشکان اقدام به استفاده از این فناوری ها نموده که به اصطلاح آن را دندانپزشکی دیجیتال می نامند. دندانپزشکی دیجیتال ممکن است در گستره وسیعی به عنوان هر فناوری یا دستگاه دندانپزشکی تعریف شود که اجزای دیجیتالی یا کنترل‌شده توسط کامپیوتر برای درمان های دندانپزشکی مورد استفاده قرار گیرند.از متداول ترین روش ها برای دندانپزشکی دیجیتال  CAD/CAM (طراحی به کمک رایانه/تولید به کمک رایانه) را می توان نام برد. نرم افزارهای طراحی لبخند و بهره بردن از فناوری لیزر از دیگر مواردی است که می توان برای تجهیزات دیجیتال مورد استفاده در درمان های دندانپزشکی به آن ها اشاره نمود.

تنها دندانپزشکان مطرح و حرفه ای اقدام به استفاده از فناوری های دیجیتال برای بیماران خود می نمایند.

انواع روش های دندانپزشکی دیجیتال برای درمان های دندانپزشکی

دندانپزشکی دیجیتال شامل طیف وسیعی از درمان های دندانپزشکی شده و بهترین دندانپزشکان برایی افزایش دقت درمان های دندانپزشکی از این روش ها بهره می گیرند، برخی از مهم ترین موارد کاربردی دندانپزشکی دیجیتال به شرح زیر است:

  • CAD/CAM  (کد/کم) با این فناوری امکان تصویربرداری داخل دهانی و ساخت ریستوریشن های دندانی مختلف نظیر لمینت دندان، روکش های دندانی و … فراهم می گردد.
  • تشخیص پوسیدگی ها با استفاده از فناوری های دیجیتال دقیق تر بوده و انتخاب درمان مناسب تر را برای دندانپزشک فراهم می کند.
  • بکار بردن فناوری دیجیتال در کاشت ایمپلنت، در طراحی و ساخت ایمپلنت و بهره گیری از تصویربرداری های دیجیتال
  • رادیوگرافی دیجیتال،  تصویر برداری مناسب تر می تواند در انتخاب روش درمانی موثرتر باشد.
  • ·         لیزرها در دندانپزشکی، بهره بردن از لیزر می تواند درد  و خونریزی های احتمالی را کاهش دهد.
  • آنالیز لبخند و استفاده از نرم افزارهای طراحی لبخند برای بیماران
  • ·        …

بسیاری از زمینه های دیگر از دندانپزشکی دیجیتال در دسترس هستند و بسیاری دیگر در حال تحقیق هستند. بهره بردن از فناوری های دیجیتال درمان را آسان تر، سریع تر، بهتر و لذت بخش تر می نماید.

مزایای استفاده از فناوری های دیجیتال در دندانپزشکی

بهره بردن از فناوری های دیجیتال مزایای فراوانی را برای درمان های دندانپزشکی شده است، برخی از مهم ترین مزایای این درمان ها در دندانپزشکی به شرح زیر است:

  • هزینه و زمان مورد نیاز برای درمان های دندانپزشکی کاهش می یابد.
  • افزایش دقت و فراهم شدن نتایج بهتر در دندانپزشکی در مقایسه با روش های قبلی
  • امکان پیش بینی نتایج درمانی با فناوری های دیجیتال فراهم می گردد.

محدودیت اصلی بیشتر حوزه های دندانپزشکی دیجیتال هزینه است. برای پذیرش فناوری جدید اغلب نیاز به سرمایه گذاری بیشتر است و تنها مراکز معتبر دندانپزشکی اقدام به استفاده از این فناوری های پیشرفته برای بیماران می نمایند. این در حالی است که استفاده از این روش ها بازگشت سرمایه مناسبی خواهد داشت. همچنین برای بهره گیری از تجهیزات دیجیتال نیاز به آموزش های لازم به پزشک و پرسنل است، یکی از مشکلات رایج در پذیرش فناوری جدید دندانپزشکی، عدم تمایل پزشک و تیم به آموزش کافی است. برخی از پزشکان یک فناوری جدید را خریداری می کنند، اما هرگز به دنبال آموزش پیشرفته در مورد نحوه کارآمد این فناوری نیستند، که اغلب منجر به شکست و رها شدن فناوری های دیجیتال می شود، برای بهره گیری از خدمات دیجیتال، مرکزی را انتخاب نمایید که برای بهره بردن از تجهیزات دیجیتال، تجربه کافی داشته باشد.

با استفاده از خدمات دندانپزشکی دکتر سعید کریمی می توانید به صورت بهینه از فناوری های دیجیتال برای درمان های دندانپزشکی خود بهره گیرید.

CAD/CAM  کد کم چیست؟

CAD/CAM  استفاده از فناوری های دیجیتال و کامپیوتر برای ساخت ریستوریشن های دندانی نظیر لمینت دندان و روکش های دندانی و … است. با این فناوری تهیه ریستوریشن های دندانی سریعتر، مقرون به صرفه تر، قابل پیش بینی تر، سازگارتر و نسبتا دقیق تر خواهد شد. پیشرفت های ایجاد شده در این حوزه بسیار بالا بوده و امروزه امکان ساخت سه بعدی ریستوریشن های دندانی که زیبایی بالایی را برای دندان های افراد فراهم می نمایند، قابل دسترس شده است.

تنها مراکز معتبر دندانپزشکی در تهران اقدام به استفاده از فناوری کد کم برای رفع مشکلات دندانی بیماران می نمایند.

لیزر دندان

بکار بردن لیزر، درمان را دقیق تر و میزان درد و خونریزی را به شکل محسوسی کاهش می دهد، به همین دلیل بسیاری از بیماران به دنبال بهره گیری از این روش درمانی برای رفع نقایص مختلف دهان و دندان خود هستند. لیزرها انواع مختلفی داشته که دندانپزشک متناسب با نیازهای مختلف از آن ها استفاده می کنند.

در دندانپزشکی دکتر سعید کریمی از فناوری های لیزر برای درمان های دندانپزشکی استفاده می گردد.

بهره بردن از فناوری های دیجیتال  افزایش لذت در انجام دندانپزشکی را برای بیمار و دندانپزشک به همراه دارد، این حوزه روز به روز در حال پیشرفت بوده و درمان های دندانپزشکی را دقیق تر و آسانتر می نماید، اگر قصد انجام درمان های دندانپزشکی را دارید، از مراکزی بهره گیری که این خدمات را ارائه می دهند.

مطلب قبلینحوه اخذ نمره تافل هوم ادیشن تضمینی ٫ تافل تضمینی ٫ دولینگو تضمینی
مطلب بعدیچگونه وام ۱۰۰ میلیون تومانی خودرو بگیریم؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید