«فابر- كاستل» مدادهایش را برای عصر دیجیتال تیز می‌کند

ما می‌بینیم افرادی که همه از ابزارهای دیجیتال استفاده می‌کنند دوباره به روش‌های دستی نشان دادن خود رجوع می‌کنند. این کار مثل یک گرایش معکوس به دیجیتالی شدن است از لحاظ استفاده از محصولات و البته اتفاقی است که ما خیلی دوست داریم شاهدش باشیم

اگر انقلاب دیجیتال هرچیزی را در زباله‌دان تاریخ بفرستد، شاید فکر کنید یک مداد پیش‌پاافتاده می‌تواند در صف اول این اتفاق قرار بگیرد. با این حال، شرکت مدادسازی فابر- كاستل مثل دوران گذشته در مقام ابزار خط‌خطی و رنگ کردن و همچنین وسیله ضداضطراب برای کاهش فشار کار کسل‌کننده روزانه و جذبه بی‌امان تلفن‌های هوشمند، 256 سال پس از تاسیس همچنان پررونق است.

دنیل راجر، مدیرعامل شرکتی خانوادگی که این بنگاه مدادسازی را در تملک خود دارد، می‌گوید: «ما می‌بینیم افرادی که همه از ابزارهای دیجیتال استفاده می‌کنند دوباره به روش‌های دستی نشان دادن خود رجوع می‌کنند. این کار مثل یک گرایش معکوس به دیجیتالی شدن است از لحاظ استفاده از محصولات و البته اتفاقی است که ما خیلی دوست داریم شاهدش باشیم.»

مُد شدن رنگ‌آمیزی بزرگ‌سالان که در کتاب‌هایي انجام می‌شود که دارای مضامین و الگوهای مختلف برای کامل کردن است، مثل کتاب‌های رنگ‌آمیزی کودکان، باعث افزایش فروش فابر- كاستل تا 667 میلیون یورو در سال مالی 17-2016 شده است.

راجر می‌گوید با اينكه این موج فروکش کرده است، روندهای تازه مثل «دفترهای بولت‌دار» – ترکیبی از دفترهای یادداشت کارهای روزانه و خط‌خطی کردن‌های هنری – فروش شرکت مدادسازی را در دوره 18-2017 ثابت نگه خواهد داشت. فابر- كاستل همچنین به دنبال حرکت به سوی دنیای آنلاین است تا در آن، با پیاده کردن یک گالری آنلاین، از مزیت‌های خود بهره ببرد.

فابر- كاستل سال گذشته در برزیل – یکی از بزرگ‌ترین بازارهایش- پلت‌فرمی را راه‌اندازی کرد که هنرمندان می‌توانستند آثار و ایده‌های خلاقانه خود را به اشتراک بگذارند. این شرکت همچنین دانشکده‌های هنرهای زیبا در ژاپن و لبنان تاسیس کرده که الگوی آن یکی از این دست دانشکده‌ها در منطقه «اشتاین» در خارج از نورنبرگ است؛ جایی که فابر- كاستل سالانه 150 میلیون مداد رنگی می‌سازد.

یک کارخانه بزرگ‌تر این شرکت در برزیل هر سال بیش از 2 میلیارد مداد می‌سازد. با کنار هم قرار دادن این مدادها از طول، تولید سالانه این کارخانه می‌تواند 10 بار دور زمین را بچرخد.

شرکت فابر- كاستل برای 9 نسل در یک خانواده قرار داشته و طی این مدت، با خطرات مکرری که وجود آن را تهدید کرده مواجه شده است. قصری که مشرف به کارخانه این شرکت بود به وسیله نازی‌ها به اشغال درآمد و بعد از جنگ جهانی دوم، این قصر به وسیله امريكا‌یی‌ها تصرف شد تا محل اسکان روزنامه‌نگارانی باشد که محاکمات جنایات جنگی نورنبرگ را پوشش می‌دادند.

در مورد آنچه امروز ممکن است اختلال دیجیتال خوانده شود، باید گفت که ابداع ماشین‌حساب الکترونیکی در دهه 1970 عملا یک‌شبه کار فرعی فابر- كاستل را که درست کردن خط‌کش مهندسی بود از بین برد.

سال گذشته فابر- كاستل راجر را به‌عنوان اولین مدیرعامل از خارج خانواده مالک آن، به این سمت منصوب کرد. برای او، عصر دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی یک فرصت هستند. راجر که یک مرد سوئیسی 49 ساله با سابقه فعالیت در صنعت ساخت ساعت‌های لوکس است، می‌گوید: «دوران دیجیتال ما را قادر می‌سازد به مشتریان و مصرف‌کنندگان‌مان خیلی نزدیک شویم، با آنها تعامل داشته باشیم و بازخورد مستقیم محصولات و روندهایمان را دریافت کنیم.»

توسطرویترز/ ترجمه آینده نگر
منبعاتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران
مطلب قبلیاستارت آپ 5 میلیارد دلاری کره جنوبی که جهان را بهم می ریزد
مطلب بعدیداستان برند: هیتاچی، از تولید موتور الکتریکی تا ربات‌ انسان‌نما

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید