راهنمای خرید تلویزیون فورکی هوشمند اسمارت برندهای سونی و سامسونگ ال جی 2022

راهنمای خرید تلویزیون 2022

راهنمای خرید تلویزیون 2022

خرید تلویزیون در میان این همه تنوع مدل با طرح، رنگ و امکانات متفاوت شاید کمی سخت به نظر برسد. تلویزیون ها از دیرباز تا کنون با زندگی بشر گره خورده اند به همین دلیل شاهد حضور پر رنگ این کالاها در هر خانه و هرجا هستیم. با ورود فناوری های پیشرفته به تلویزیون ها، اکنون تلویزیونها برای ما بیش از پیش جذاب تر و هیجان انگیزتر شده اند. امروزه کمپانی های تولید کننده ی تلویزیون مانند تلویزیون ال ای دی سامسونگ تنها به مقوله ی کیفیت تصویر اهمیت نمی دهند و تمامی سعی خود را به کار می گیرند مدل هایی با تکنولوژی های نوین را در تلویزیون ها بگنجانند. با راهنمای خرید تلویزیون همراه شوید تا بتوانید با توجه به معیارهایی که دارید، بهترین و مقرون به صرفه ترین مدل را انتخاب کنید.

چه اینچی از تلویزیون ها را خریداری کنیم؟ 

بی شک یکی از مهمترین فاکتورها در خرید تلویزیون ها، اندازه و سایز و است. همان طور که می دانید، انواع تلویزیون با اندازه های مختلف تولید و روانه ی بازار می شوند. انتخاب مناسبترین سایز تلویزیون بایستی با توجه به مکانی که می خواهید تلویزیون را در آن قرار دهید صورت گیرد. اگر قصد خرید تلویزیون برای اتاق نشیمن های با مساحت متوسط دارید سراغ دسته ی تلویزیون های 50 تا 59 اینچ تلویزیون ال جی سری 7 بروید. اگر به دنبال تلویزیونی برای مکان های کوچک مانند اتاق خواب و یا مغازه ها هستید، تلویزیون های 32 و کوچکتر از 32 اینچ می توانند گزینه ای مناسب باشند.

سایر اندازه های 42، 43 و 49 اینچ برای مکان های با متراژ متوسط به پایین کاربرد دارند. 60 اینچ و 65 اینچ هم برای مکان های با متراژ متوسط به بالا مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه شاهد حضور انواع تلویزیون های غول پیکر با اینچ های بزرگ هستیم. اگر قصد خرید تلویزیون برای سالن های بزرگ را دارید، 86 اینچ و 85 اینچ و 82 اینچ و البته 70 و 75 اینچ نیز گزینه ای ایده آل هستند. علاوه بر سایز، از جمله عواملی که بر قیمت تلویزیون ها تاثیر می گذارد برند، کیفیت تصویر و امکانات و ویژگی های خاص می باشد. با ادامه متن همراه شوید تا به بررسی این فاکتورها هم بپردازیم.

راهنمای خرید تلویزیون 2022

برندهای خاص تلویزیون ها کدامند؟

کمپانی هایی نظیر سونی «Sony»، سامسونگ «Samsung»، ال جی «LG» و شیائومی «Xiaomi» برای ربودن گوی سبقت از یکدیگر هر سال به ارائه تکنولوژی و امکانات مختلف می پردازند. پس می توان گفت که از فاکتورهای پر اهمیت هنگام خرید تلویزیون ها، دقت به شرکت تولید کننده آن است. شرکت سونی از برند های معروفیست که در خط تولید تلویزیون ها به تبحر خاصی رسیده. سونی هر ساله تلویزیون ال ای دی با امکانات متنوع را پیش روی مشتاقان قرار می دهد. شاید هنگامی که نامی از تلویزیون ال ای دی سونی برده شود ناخودآگاه ذهنمان به سوی کیفیت تصویر عالی رود و این هم به دلیل بر جای گذاشتن میراث کیفیت تصویر تلویزیون ها، توسط شرکت سونی است. پس خرید و قیمت تلویزیون سونی به افراد خاص پسند پیشنهاد می شود که دنبال ارائه بهترین کیفیت تصویر هستند.

تلویزیون های ال جی نیز به دلیل تنوع بالا و امکانات خوبی که دارند به بهترین گزینه ممکن تبدیل شده اند. سیستم عامل اختصاصی webos و ریموت کنترل های جادویی از ویژگی های خوب تلویزیون ال جی محسوب می شوند. کسانی هم که دنبال امکانات و مشخصات فوق العاده متنوع هستند، خرید تلویزیون ال جی می تواند گزینه ای ایده آل باشد. اگر به دنبال ارزانترین تلویزیون های بازار هستید، تلویزیون های شیائومی گزینه ای مناسب هستند. کمپانی چینی شیائومی سعی کرده است ارزانترین تلویزیون شیائومی را با امکانات خوب تولید کند تا در گردونه رقابت با غول های تولید کننده باقی بماند. سامسونگ هم در ساخت تلویزیون های منحصر به فرد با تکنولوژی و ویژگی های جدید مانند منحنی و هوشمند سر دمدار بوده است. با خرید تلویزیون سامسونگ ، مدل با کیفیت و کارآمد را در اختیار خواهید داشت.

امکانات و ویژگی های لحاظ شده هنگام خرید تلویزیون ها

تلویزیون ها از جمله لوازمی هستند که به دلیل قیمت نسبتا بالایی که به نسبت سایر لوازم خانگی دارند و همچنین در هر خانه ای مورد استفاده قرار گیرند، بنابراین توصیه می شود با ریز بینی بیشتر به انتخاب و خرید تلویزیون بپردازید. توجه به ملاک های خرید مطالعه ی نقد و بررسی تخصصی می تواند کمک شایانی برای یافتن بهترین و مناسب ترین گزینه به شما بکند. یکی از اصلی ترین ملاک ها موقع خرید تلویزیون، کیفیت صفحه نمایش می باشد.

رزولوشن تصویر تاثیر زیادی در وضوح تصاویر دارد. از آنجایی که رزولوشن به تعداد پیکسل های موجود در هر صفحه گفته می شود، هر چه تعداد پیکسل های صفحه بیشتر باشد، وضوح و کیفیت تصویر بهتر خواهد شد. معمولا تلویزیون ها با رزولوشن HD، FULL HD و 4K و 8k روانه ی بازار می شوند. رزولوشن فورکی معمولا در تلویزیون های میان و بالا رده مورد استفاده قرار می گیرد.

البته امروزه کمپانی های تولید کننده در برخی از مدل های بالا رده ی خود برای عرضه ی کیفیت تصویر فوق العاده دست به تولید تلویزیون 8k زده اند. تکنولوژی HDR و HLG از دیگر قابلیت های جدیدی است با حضور در تلویزیون ها موجب ارائه ی طیف رنگ گسترده، کنتراست و روشنایی بالاتر شده است. ارتقا کیفیت تصویر، رفرش تصویر، موتور پردازشگر از دیگر تکنولوژی های تاثیر گذار بر روی کیفیت تصویر هستند.

قیمت تلویزیون سونی

اسمارت تی وی ها و تلویزیون هوشمند

قابلیت هوشمند از دیگر ویژگی های مفید و خواستنی تلویزیونها می باشد؛ با اتصال تلویزیون های هوشمند به اینترنت می توانید به خدمات اینترنتی و دنیای وب ها دسترسی داشته باشید. با پا گذاشتن وای فای داخلی به تلویزیون ها، نیاز به سیستم عامل نیز به شدت احساس شد. به همین دلیل سازنده گان به استفاده از سیستم عامل های مختلفی مانند اندروید، Webos، تایزن و … می پردازند. از جمله کار های مفیدی که بر روی تلویزیون ها انجام شده، هوشمند شدن تلویزیون می باشد. این قابلیت موجب شده کارایی تلویزیون ها افزایش یابد؛ در واقع به واسطه ی این قابلیت می توان همانند کامپیوترهای شخصی یک سری کارها را با این تلویزیون ها انجام داد.

حضور دستیار صوتی های هوشمند متفاوت، اپلیکیشن هوشمند کنترل اشیاء و همچنین قابلیت های اشتراک گذاری هوشمند و بیسیم، از جمله خوبی های اسمارت تی وی ها هستند. اگر فکر می کنید قابلیت های هوشمند تلویزیونها چندان برای شما کارایی ندارد، سراغ مدل های غیر هوشمند بروید که قیمت مناسب تری دارند. اگر می خواهید به لیست قیمت تلویزیون اسمارت سامسونگ دسترسی داشته باشید، این جمله ” قیمت تلویزیون اسمارت سامسونگ بانه دات کام ” را در گوگل  سرچ کنید و لینک اول را باز کنید.

فناوری صفحه نمایش تلویزیون ها

از دیگر خصوصیات مهم صفحه نمایش تلویزیون ها نوع صفحه نمایش می باشد. امروزه از تکنولوژی هایی مانند OLED و QLED و نانو سل Nanocell و کریستال UHD در صفحه نمایش تلویزیون ها استفاده می کنند. به جرات می توان گفت بیشتر تلویزیون های میان رده و مقرون به صرفه با نور پس زمینه ال ای دی LED تولید شده اند. تلویزیون ال ای دی مزیت هایی مانند روشنایی بالا و قیمت مناسب تر به نسبت تلویزیون اولد دارند. از معایب تلویزیون ال ای دی می توان به زاویه دید محدودتر و عمیق نبودن رنگ مشکی اشاره کرد. تلویزیون های OLED با وجود کیفیت تصویر زیبایی که دارند از قیمت بالاتر بهره می برند. این مدل تلویزیون ها به نمایش رنگ های زنده تر و طبیعی تر می پردازند.

تلویزیون ال جی سری 7

سامسونگ در سال 2017 میلادی به معرفی سری جدید تلویزیونهای QLED پرداخت. به ادعای سامسونگ تلویزیون های QLED جزئیات را از دل تاریکترین تصاویر به نمایش می گذارند. در فروشگاه آنلاین بانه دات کام انواع تلویزیون ها با صفحه نمایش ال ای دی، اولد و QLED یافت می شوند. در سال های اخیر کمپانی های تولید کننده مانند ال جی و سامسونگ به دلیل با الا بودن قیمت تلویزیون اولد و کیولد، در مدل های میان رده خود از فناوری های نانو سل Nanocell و کریستال  UHDاستفاده کرده اند. این فناوری ها کیفیت عالی تصویر را ارائه می دهند و قیمت مناسب تری دارند. اگر تمایل دارید قیمت تلویزیون اولد ال جی را ببینید، عبارت “قیمت تلویزیون اولد ال جی بانه دات کام ” را در گوگل سرچ کنید و نتیجه اول را باز کنید.

جمع بندی پایانی

در کل می توان گفت که اگر قصد خرید اینترنتی تلویزیون را دارید ، حتما سعی کنید قبل از انتخاب، نیازهای خود را شناسایی کنید. پس از آن مدل های مختلف را از لحاظ امکانت با هم مقایسه کنید. انتخاب سایز و برند و همچنین امکانات مناسب با نیازهای شما، قطعا موجب می شود تا بهترین و مقرون به صرفه ترین مدل را انتخاب کنید. نکته اساس و مهم دیگر در خرید آنلاین تلویزیون، خرید از فروشگاه های معتبر است. فروشگاه بانه دات کام یکی از سایت های معتبر فروشگاهی است که تنوع بالایی در تلویزیون های موجود در بازار دارد .

مطلب قبلیاپل واچ در برابر گلکسی واچ؛ انتخاب شما کدام است؟
مطلب بعدیتدوین سناریو و برنامه ریزی برای آموزش فروش تلفنی موفق

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید