راهنمای جامع خرید تلویزیون

راهنمای جامع خرید تلویزیون

با توجه به اینکه به سرعت برندهای جدیدی به صنعت ساخت تلویزیون افزوده می‌شوند تنوع تلویزیون‌های موجود در بازار روز به روز با افزایش همراه است. همچنین برندهای قدیمی‌تر برای حفظ جایگاه خود در بازار تنوع تلویزیون‌های خود را افزایش می‌دهند و شاهد وجود تعداد زیادی از مدل‌های مختلف در این برندها هستیم. به دلیل این تنوع بالا که در تلویزیون‌ها وجود دارد خرید تلویزیون به یکی از خریدهایی تبدیل شده که تا حدی موجب سردرگمی می‌شود. لازمه‌ی خرید محصولی که قرار است سالیان سال از آن استفاده کنید داشتن اطلاعات کافی قبل از خرید در مورد آن محصول می‌باشد. برای اینکه بتوانید بهترین تلویزیون را برای خود از میان مدل‌های مختلف موجود در بازار انتخاب کنید مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را رعایت کنید. بی‌شک در پایان این مطلب بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که چه تلویزیونی را برای منزل خود خریداری کنید.

قیمت

طی چند سال گذشته شاهد بیشترین افزایش قیمت در خرید تلویزیون بوده‌ایم. البته این افزایش تنها شامل تلویزیون نبوده و دلیل اصلی آن افزایش تورم و نرخ دلار می‌باشد. بهرحال با این اوصاف قیمت تلویزیون نسبت به چندین سال گذشته بسیار افزایش یافته است. به همین دلیل برای خریداران از اصلی‌ترین ملاک‌های خرید تلویزیون محسوب می‌شود. اگر قیمت یک تلویزیون ملاک اصلی خرید شما است و ترجیح می‌دهید تنها یک مدل ساده و متوسط که قیمت بسیار پایینی دارد را خریداری کنید باید سراغ مدل‌هایی باکیفیت تصویر پایین بروید.

برخورداری از کیفیت تصویر بالا اصلی‌ترین دلیل قیمت بالای برخی از تلویزیون‌های موجود در بازار است. پس هرچه کیفیت یک تلویزیون پایین‌تر باشد به تبع از قیمت کمتری نیز برخوردار خواهد شد. همچنین برخی از برندهای سازنده که کمتر شناخته شده هستند تلویزیون‌هایی با قیمت پایین‌تر دارند. در عوض ممکن است بسیاری از امکانات از تلویزیون‌های ساخت برندهای معتبر را نداشته باشند.

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر نیز یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ملاک‌ها در خرید تلویزیون است. در حال حاضر تلویزیون‌های 4K بیشترین محبوبیت و فروش را در بازار ایران دارند. البته مدل‌هایی با کیفیت تصویر HD، فول اچ‌دی و 8K نیز در بازار موجود هستند تا تنوع کافی را برای انتخاب تلویزیون داشته باشید. تلویزیون‌های HD که در پایین‌ترین رده‌ی کیفیت تصویر قرار می‌گیرند تنوع بسیار کمی دارند. این مدل‌ها اغلب در سایز کوچک تولید می‌شوند و برای قرارگیری در مکان‌هایی با متراژ کم همچون اتاق بسیار مناسب خواهند بود.

مدل‌های فول اچ‌دی پس از تلویزیون‌های HD قرار می‌گیرند که به نسبت کیفیت بالاتری دارند. تنوع این تلویزیون‌ها متوسط است و قیمت بسیار مناسبی دارند. برخی از تلویزیون‌های فول ‌اچ‌دی در سایز 55 اینچ نیز ساخته می‌شوند و برای قرارگیری در محیط‌های متوسط نیز مناسب هستند.

تلویزیون‌های 4K از کیفیت تصویر عالی برخوردار هستند. البته کیفیت این سری از تلویزیون‌ها با توجه به امکاناتی که در بخش کیفیت تصویر پشتیبانی می‌کنند نیز متغیر خواهد بود. ولی در کل تمام تلویزیون‌های 4K کیفیت تصویر بسیار عالی دارند و گزینه‌هایی مناسب برای خرید تلویزیون هستند.

بالاترین سطح از کیفیت تصویر را مدل‌های 8K ارائه می‌دهند که در بازار ایران تنوع کمی دارند. همچنین با توجه به قیمت‌ نجومی این سری از تلویزیون‌ها با استقبالی آنچنانی روبه‌رو نشده‌اند. در حال حاضر بهترین مدل‌ها در خرید تلویزیون مدل‌های 4K هستند.

قیمت و کیفیت تصویر برای خرید یک تلویزیون مناسب اهمیت زیادی دارد

صدا

صدا را می‌توان یکی از معیارهای فرعی در خرید تلویزیون در نظر گرفت. در کل برندهای سازنده اغلب تمرکز اصلی خود را روی کیفیت تصویر قرار می‌دهد. به همین دلیل صدای تلویزیون‌های موجود در بازار تقریباً در یک حد بوده و در بیشتر مدل‌های موجود در بازار شاهد توان صوتی 20 وات هستیم. البته این توان صوتی برای هر تلویزیونی مناسب بوده و توانایی پخش صدایی با وضوح کافی را در محیط خواهد داشت.

با این حال اگر دوست دارید تلویزیونی که خریداری می‌کنید صدای بسیار بلندی داشته باشد بهتر است از مدل‌های بالارده‌ همچون تلویزیون‌های OLED دیدن فرمایید. هرچند با خرید ساندبار در کنار خرید تلویزیون نیز می‌توانید صدای کم تلویزیون را جبران کنید.

امکانات هوشمند

در گذشته تلویزیون‌ها تنها دستگاهی برای نمایش فیلم بودند. امروزه با پیشرفت چشمگیری که در عرصه‌ی تکنولوژی وجود دارد این جعبه‌هایی جادویی از امکاناتی عالی برخوردار شده‌اند تا بتوانید یک محصول هوشمند و پیشرفته را در منزل خود داشته باشید. برخورداری از سیستم عامل را می‌توان اصلی‌ترین قابلیت هوشمند در تلویزیون بشمرد. در واقع سیستم عامل پل ارتباطی میان کاربر و تلویزیون بوده و امکاناتی گسترده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

قابلیت اتصال به Wi-Fi نیز در تلویزیون بسیار کاربردی خواهد بود. چراکه نه تنها راه ارتباطی به دنیای وسیع اینترنت را برای کاربران فراهم می‌کند، بلکه از طریق آن می‌توانید برخی از آپدیت‌های نرم افزاری که به سرعت و امکانات موجود در تلویزیون کمک می‌کنند را دریافت کنید.

سایر امکانات هوشمند که در خرید تلویزیون حائز اهمیت هستند امکان دانلود اپلیکیشن و برخی قابلیت‌ها برای ایجاد اتصال میان تلویزیون و سایر دستگاه‌های خارجی همچون گوشی می‌باشند. امکانات هوشمند موجود در هر تلویزیون با مدلی دیگر متفاوت بوده و هرچه از تلویزیون‌های پایین رده به سمت مدل‌های بالاتر می‌رویم شاهد امکانات هوشمند گسترده‌تری خواهیم بود. یعنی مدل‌های بالارده‌ که قیمت بالاتری از سایر تلویزیون‌های دیگر دارند از امکانات هوشمند بیشتری هم برخوردار شده‌اند.

قیمت، کیفیت تصویر و البته امکانات هوشمند برای خرید یک تلویزیون مناسب اهمیت زیادی دارد

بهترین انتخاب برای خرید تلویزیون

در نهایت باید بگوییم برای خرید تلویزیون قبل از هر کاری باید برخی موارد شخصی همچون بودجه و توقعات خود از تلویزیون را تعیین کنید. با تعیین بودجه و توقعاتی همچون کیفیت تصویری که از تلویزیون انتظار دارید بسیاری از گزینه‌های موجود در بازار برایتان حذف شده و مدل‌هایی که در محدوده‌ی قیمت و کیفیت موردنیاز شما هستند باقی می‌مانند. در این میان برخی از معیارهای دیگر خرید تلویزیون همچون صدا و امکانات هوشمند را نیز می‌توانید لحاظ کنید تا بهترین تلویزیون برای خرید را انتخاب کنید.

از دیگر مواردی که توصیه می‌شود قبل از خرید تلویزیون حتماً آن را مشخص کنید اینچ تلویزیون است. با در نظر گرفتن متراژ محیطی که می‌خواهید تلویزیون را در آن قرار دهید به راحتی می‌توانید سایز مناسب از تلویزیون را برای قرارگیری در محیط انتخاب کنید. با انتخاب اینچ مورد نظر محدوده‌ی قیمت و بسیاری از موارد دیگر در خرید تلویزیون برایتان مشخص شده و انتخاب راحت‌تری از میان مدل‌های موجود در بازار خواهید داشت.

مطلب قبلیتبدیل چین به آزمایشگاه قوانین فناوری دیجیتال
مطلب بعدینحوه استفاده از رژلب : نکات و ترفند‌های مهم و جالب

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید