بهترین روش بازاریابی کدام است؟

بهترین روش بازاریابی کدام است؟

هر کسب و کاری باید بهترین روش بازاریابی خود را پیدا کند زیرا تنها در این صورت است که می تواند فروش محصول یا خدمات خود را افزایش دهد و در بازار رقبا، موفق شود. گسترش روز افزون اینترنت باعث شده تا افراد بیشتر وقت خود را در اینترنت صرف کنند.

از سوی دیگر بازاریابی را باید از جایی که بیشترین مخاطب در آنجا هستند، شروع کرد. با درنظر گرفتن این دو نکته می توان گفت امروزه بازاریابی دیجیتال حرف اول را در زمینه جذب بازار هدف می زند. صاحبان مشاغل و کسب و کار می توانند از طریق بازاریابی آنلاین، در کوتاه مدت به هدف نهایی کسب و کار خود که همان سود بیشتر است، برسند. در ادامه به بررسی انواع بازاریابی دیجیتالی می پردازیم.

ابزار بازاریابی دیجیتال

برای بازاریابی اینترنتی نیاز به یک سری ابزارها است. وب سایت، یکی از اصلی ترین ابزارهای بهترین روش بازاریابی است. وبلاگ ها، سوشال مدیاها، رسانه های تبلیغاتی و… از دیگر ابزارهای بازاریابی دیجیتال به شمار می روند.

معرفی انواع بازاریابی دیجیتالی

1- بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)

1- بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)


بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو روشی رایگان و ارگانیک است که از طریق موتورهای جستجوی  میزان بازدید وب سایت شما را افزایش می دهد. در این روش، محتوای تولید شما بطور رایگان برای کاربران در SERP نمایش داده می شود. هنگامی که کاربر کلمه کلیدی مورد نظر خود را در موتور جستجوی گوگل وارد می کند، نتایج مرتبط با این کلمه در صفحه نتایج جستجو ظاهر می شوند. هر چه محتوای شما در SERP بالاتر باشند، ترافیک ارگانیک بیشتری به سمت وب سایت شما هدایت می شود. این امر موجب رونق بیشتر و سریعتر کسب و کار شما خواهد شد.

2-بازاریابی موتورهای جستجو 
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به معنی خرید ترافیک اختصاصی از موتورهای جستجو است. به عبارت دیگر، در این روش، بازاریاب مبلغ مشخصی به موتورهای جستجو می پردازد و تبلیغات او در بخش های مختلف صفحه نتایج کاربران به نمایش در می آیند. گوگل ادوردز (Google AdWords) و (Bing Ads) دو پلتفرم پولی برای تبلیغات کلیکی هستند. 

3-بازاریابی شبکه های اجتماعی
امروزه شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین روش های بازاریابی دیجیتالی است.  صاحبان کسب و کار می توانند محصول و خدمات خود را از طریق سوشال مدیا ها تبلیغ کنند و از این طریق  ارتباط نزدیکتری با مشتریان برقرار نمایند. علاوه بر این، می توانند با استفاده از اطلاعاتی که از بازخوردهای مشتریان بدست می آید، کیفیت محصول، خدمات و نحوه ارائه آنها را بهتر کنند.

4-بازاریابی محتوا
شما در روش بازاریابی محتوا می توانید با تولید محتوای اثرگذار و باکیفیت، فروش خود را بالا ببرید. محتوای شما می تواند به شکل های مختلفی باشد؛ از ارسال پیام در توییتر گرفته تا نوشتن مطالب مختلف در وب سایت. بازاریابی محتوا ارتباط تنگاتنگی با سئو دارد. در واقع، بازاریابی محتوا یکی از اقدامات مهم در جهت بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو است. با تولید و تبلیغ محتوای باکیفیت می توانید برند خود را به کاربران معرفی کنید و از این طریق به رشد ترافیک سایت و جذب کاربر دائمی (مشتری) بیفزایید.

5-بازاریابی ویروسی
بازاریابی ویروسی یکی از روش های سریع و موثر در جهت افزایش ترافیک وب سایت است. در این روش، شما یک محتوای جذاب، طنز یا حتی عجیب تولید می کنید. محتوای شما به سرعت بین کاربران به اشتراک گذاشته می شود و افراد بیشتری آن را بازدید می کنند.  به این نوع بازاریابی، بازاریابی دهان به دهان نیز گفته می شود. البته ساخت یک محتوای خلاق کار چندان ساده ای نیست اما ارزش امتحان کردن را دارد.

6-بازاریابی چریکی
بازاریابی چریکی ( پارتیزانی)  خلاقانه ترین نوع بازاریابی دیجیتال است. خلاقیت، نوآوری و ساختار شکنی اصلی ترین شاخصه های بازاریابی چریکی است. این بازاریابی که به حداقل منابع و سرمایه نیاز دارد، بسیار مناسب کسب و کارهای کوچک است.

7-بازاریابی ایمیلی
در بازاریابی ایمیلی، صاحبان کسب و کار اطلاعاتی نظیر معرفی محصول یا خدمات یا تغییراتی که اخیرا در هر یک از آنها اعمال کرده اند را از طریق ایمیل برای مشترکین خود ارسال می کنند. بازاریابی ایمیلی مبتنی بر برقراری یک رابطه مخصوص بین شرکت و مشتری است. با ارسال ایمیل های به روز رسانی، مشتریان شما احساس ارزش بیشتری می کنند و اعتماد و وفاداری آنها به برند شما افزایش می یابد.

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو روشی رایگان و ارگانیک است که از طریق موتورهای جستجوی  میزان بازدید وب سایت شما را افزایش می دهد.

تولید محتوای باکیفیت و اعتماد سازی برند (و نه پرداخت پول) دو روش مناسب برای نتیجه گیری بهتر در بازاریابی ایمیلی هستند. این نوع بازاریابی نقش تاثیرگذاری روی افزایش فروش محصول یا خدمات دارد زیرا در بیشتر مواقع، این مشتریان وفادار شما هستند که فرم های ثبت نام در اشتراک ایمیلی را پر می کنند.

8- تبلیغات کلیکی (PPC)
تبلیغات کلیکی یا PPC یکی از انواع SEM است. در این نوع بازاریابی، موتورهای جستجو در قبال هر کلیک بر روی تبلیغات یک شرکت، مبلغ معینی دریافت می کنند.  در حال حاضر، تبلیغات کلیکی در پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز در حال اجرا شدن است. در بازاریابی PPC، تبلیغات به صورت نوتیفیکیشن برای مخاطب خاص شرکت به نمایش در می آیند. در این حالت، بازاریابی موتور جستجو به شیوه مناسبی با بازاریابی شبکه های اجتماعی همپوشانی پیدا کرده است.

9- بازاریابی موبایلی
بازاریابی موبایلی مخاطبین مرتبط با انواع موبایل ( تلفن همراه هوشمند، تبلت و…) را هدف قرار می دهد. طراحی وب سایت های سازگار با موبایل، استفاده از شبکه های اجتماعی، نرم افزارهای موبایلی و ارسال پیامک از انواع تکنیک هایی است که در بازاریابی موبایلی مورد استفاده قرار می گیرد.

کلام آخر

هر برند یا سازمانی در مسیر اقدامات بازاریابی خود تلاش می کند تا استراتژی بازاریابی منحصر بفردی را با توجه به نیاز و نوع کسب و کار  و مخاطب هدف، برای خود ایجاد و دنبال کند. پیاده سازی اصولی بهترین روش بازاریابی دیجیتال موجب می شود کسب و کار شما بهتر دیده شود و شما تعامل بهتری با مشتریان خود داشته باشید. سبک زندگی امروزی موجب شده تا بازاریابان به بازاریابی دیجیتال بیشتر اهمیت دهند و تمرکز بیشتر خود را بر روی این نوع بازاریابی معطوف سازند.
تولید محتوای باکیفیت و مفید در کنار بهترین روش های سئو و اشتراک گذاری مطالب در سوشال مدیاها به شما کمک می کند تا با صرف هزینه کمتر و در مدت زمان اندکی به اهداف مدنظرتان برسید.

 متخصصان و مشاوران بازاریابی دیجیتال در دارکوب با تکیه بر تجارب موفق خود در حوزه خدمات دیجیتال مارکتینگ و بهره گیری از دانش روز، آماده همکاری با کلیه برندها و کسب و کارها در زمینه بازاریابی دیجیتال هستند.

در پایان یادآوری این نکته ضروری است که بهترین شیوه بازاریابی نیز مانند سایر روش ها باید توسط متخصصان این حوزه انجام شود تا تاثیر قابل قبولی داشته باشد. متخصصان و مشاوران بازاریابی دیجیتال در دارکوب با تکیه بر تجارب موفق خود در حوزه خدمات دیجیتال مارکتینگ و بهره گیری از دانش روز، آماده همکاری با کلیه برندها و کسب و کارها در زمینه بازاریابی دیجیتال هستند.

مطلب قبلییک برندریمایندر خوب، چه ویژگی‌هایی دارد؟
مطلب بعدیصفر تا صد شکایت از کارفرما طبق قانون کار

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید