بهار ۹۶ یک و نیم درجه گرم‌تر بود

سازمان هواشناسی اعلام کرده که دمای کشور در بهار امسال یک و نیم درجه افزایش و میزان بارندگی نیز در فصل آبی امسال 9 درصد کاهش داشته است.

شاهرخ فاتح رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور گفته، بهار ۹۶ یک و نیم درجه گرم‌تر از میانگین بلندمدت فصل بهار بوده است.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران هواشناسی به خبرگزاری دانشجویان گفته: در بهار ۹۶ در همه استان‌ها بدون استثنا دما بالاتر از میانگین بلندمدت این فصل بوده است و به طور کلی بهار گرمی تجربه کردیم.

به گفته آقای فاتح، استان‌های خراسان جنوبی ۲.۲، خراسان رضوی ۱.۶ و یزد و کرمان ۱.۸ درجه افزایش دما نسبت به میانگین بلندمدت فصل بهار داشته‌اند.

کاهش باران

رئیس مرکز ملی خشکسالی در باره وضعیت بارش از ابتدای مهرماه سال ۹۵ تا ۱۰ تیرماه سال ۹۶ گفته که در این مدت ۲۰۹.۵ میلی‌متر باران باریده است و با توجه به اینکه میزان بارش سال گذشته کشور در این مقطع زمانی که ۲۳۰.۸ میلی‌متر بود نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش بارش داشته‌ایم.

سال آبی معمولا از مهر ماه شروع می شود و محاسبات وضعیت بارندگی نیز بر همین مبنا انجام می شود.

بنابر بررسی های مرکز ملی خشکسالی وضعیت بارش در بارش استان تهران از ابتدای مهرماه تا ۱۰ تیرماه امسال، ۲۷۹.۴ میلی‌متر بوده است. این میزان بارش با میانگین بارش بلندمدت تقریبا یکسان است ولی نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بنابر این گزارش، از ابتدای مهر ۹۵ تا ۱۰ تیر ماه امسال، استان‌های خوزستان ۴۱ درصد، کهگیلویه و بویراحمد ۳۳ درصد و یزد ۲۸ درصد نسبت به بلندمدت کاهش بارش داشته‌اند.

در هشت ماهه اخیر در سه استان هرمزگان ۳۴ درصد، قم ۳۳ درصد و کرمان ۲۹ درصد افزایش بارش نسبت به میانگین بلندمدت وجود داشته است.

مطلب قبلیصرفه جویی در حجم اینترنت با نرم‌افزار تازه گوگل
مطلب بعدیهفت میلیارد جمعیت جهان چه کار می کنند؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید