باغ کتاب تهران به بهره برداری رسید

مجموعه باغ کتاب تهران طی مراسمی با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، جمعی از اعضای شورای اسلامی و مدیران فرهنگی و شهری به بهره برداری رسید.

این مجموعه بزرگ فرهنگی با مساحت حدود 110 هزار مترمربع در شمال اراضی عباس آباد و در حاشیه بزرگراه شهید حقانی (مسیر غرب به شرق) احداث شده است

علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه باغ کتاب تهران از 10 سالن سینما و آمفی تئاتر تشکیل شده است، گفت: باغ کتاب تهران با مساحت 110 هزار مترمربع، فضای مفرح و شادی را برای دورهم بودن خانواده ها و در نظر گرفتن ساعتی برای مطالعه و کتابخوانی فراهم می کند.

باغ کتاب تهران از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم، و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌ موزه دفاع مقدس در ارتباط است.

این مجموعه فرهنگی و چند منظوره با محوریت کتاب به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته شده است.

براساس اعلام شهرداری تهران، بزرگترین کتابفروشی جهان در دو بخش کودک و بزرگسال با 25 هزار مترمربع زیربنا، پردیس بزرگ علمی کودک و نوجوان با وسعت 12هزار مترمربع، بزرگترین گالری هنری کشور با مساحت یکهزار و 700 مترمربع در باغ کتاب تهران در نظر گرفته شده است.

احداث باغ کتاب تهران سال 1383 در قالب محل دائمی نمایشگاه کتاب تهران مطرح شد و اکنون به بهره برداری رسیده است.

در محدوده بام کتابفروشی مجموعه باغ کتاب تهران نیز 25 هزار مترمربع فضای سبز و همچنین 20 هزار مترمربع فضای سبز در محوطه باغ کتاب تهران احداث شده است.

در مجموعه باغ کتاب تهران یک باشگاه رباتیک نیز برای برگزاری دوره های تخصصی هوش مصنوعی ایجاد شده است.
باغ کتاب تهران در 4 بلوک اصلی طراحی و تفکیک شده که بلوک A شامل فروشگاه دائمی و موضوعی کتاب، بلوک B شامل گذر فرهنگ، بلوک C شامل آمفی تئاتر روباز، آمفی تاتر اصلی، نگارخانه و فروشگاه محصولات فرهنگی و بلوک D نیز مشتمل بر نمایشگاه تخصصی، سالن کودک و نوجوان و کارگاه های کودکان و نوجوانان است.

باغ کتاب تهران همه روزه از ساعت 10 تا 22 برای حضور عموم علاقمندان باز است و افراد می توانند با استفاده از خط یک مترو(ایستگاه حقانی) در باغ کتاب حاضر شوند.

فاز نخست این مجموعه همزمان با برگزاری سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به بهره برداری رسید و عصر امروز مجموعه کامل باغ کتاب تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.

مطلب قبلیچالش های اقتصاد ایران از نگاه بانک جهانی؛ بحران آب و بازنشستگی
مطلب بعدیاولین قرارداد بزرگ نفتی با توتال فرانسه امضا شد

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید