امریکا، اولین تولیدکننده نفت جهان شد

با بایان جنگ تجاری وضعیت بازار نفت بهتر می شود

براساس اطلاعات آژانس بین المللی انرژی، خروجی نفت ایالات متحده در ماه ژوئن و آگوست صعود کرد و به حدود 11 میلیون بشکه در روز رسید.

در حال حاضر امریکا بزرگترین تولیدکننده نفت جهان شده است. سی ان ان مانی گزارشی دراین باره منتشر کرده است.

طبق این گزارش، این برای اولین بار از سال 1973 است که ایالات متحده بزرگترین تولید کننده نفت خام جهان شده است.  این کار بزرگ نشان می دهد که چگونه رونق نفت شیل ایالات متحده چشم انداز بازار انرژی جهان را تغییر می دهد. تولید نفت امریکا طی دو دهه گذشته بیش از دو برابر شده است.

باب مک نالی، رییس  Rapidan Energy، یک شرکت مشاوره ای در زمینه انرژی می گوید: این یک نقطه عطف تاریخی است.

تگزاس کانون رونق نفت شیل امریکا است. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا، تولید این حوزه رشد زیادی داشته و در ماه فوریه، ایالات متحده برای اولین بار در دو دهه گذشته، بیشتر از عربستان نفت تولید کرده است.

براساس اطلاعات آژانس بین المللی انرژی، خروجی نفت ایالات متحده در ماه ژوئن و آگوست صعود کرد و به حدود 11 میلیون بشکه در روز رسید. این اولین بار از فوریه سال 1999 است که امریکا از روسیه پیشی گرفته است.

طبق گزارش ها به نظر نمی رسد که امریکا به این زودی از صدر پایین آید، آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد که تولید نفت امریکا تا سال 2019 همچنان از عربستان و روسیه جلوتر باشد.

 

تغییر بازی

این دستاورد، تاثیر عمیق پیشرفت های تکنولوژی سریع در حفاری را برجسته می کند. با این تکنولوژی ها هزینه های حفاری به شدت کاهش پیدا کرده و شرکت ها می توانند منابع زیاد نفت و گاز را از زمین استخراج کنند.

بن کوک، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری BP Capital Fund Advisors، یک شرکت سرمایه گذاری در حوزه انرژی می گوید: این انعطاف پذیری از سال 2014 که قیمت نفت سقوط کرد، مورد نیاز واقع شد. اوپک جنگ قیمت را برای به دست آوردن سهم بازار از دست رفته آغاز کرد. کاهش قیمت ده ها شرکت نفتی ایالات متحده را به تعطیلی کشاند و تلفات زیادی در مشاغل ایجاد کرد.

آن زمان، تولید نفت امریکا کاهش پیدا کرد. اما زمانی که قیمت ها در سال 2016 دوباره با رشد همراه شد، شرکت های شیل امریکا توانستند سرعت تولید را افزایش دهند. سال 2016 هزینه ها کمتر شده بود و تکنولوژی هم رشد کرده بود.

یکی دیگر از اتفاقات مهم این است که امریکا در حال حاضر یکسری مشتریان در تمام جهان دارد. در اواخر سال 2015، کنگره ممنوعیت 40 ساله صادرات نفت خام امریکا را لغو کرد و در حال حاضر نفت امریکا به امریکا جنوبی، اروپا و چین صادر می شود.

تگزاس ابرقدرت نفت

تولیدکنندگان عمده نفت از جمله بریتیش پترولیوم و اکسون موبیل، سال های گذشته میلیاردها دلار در تگزاس  و حوزه نفتی اش سرمایه گذاری کرده اند. حالا این ایالت بیشتر از ایران و عراق تولید دارد. به این ترتیب که اگر تگزاس یک کشور بود، سومین تولید کننده نفت جهان محسوب می شد.

منبعاتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران
مطلب قبلیقیمت مرغ به مرز کیلویی ۸ هزار تومان رسید
مطلب بعدیعلت توقف صادرات به افغانستان مشخص نیست

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید