استارت آپ 2 میلیارد دلاری تحویل غذا

35 هزار نفر در استارت آپ Deliveroo استخدام شده است. بسیاری از آنها حدود 12 ساعت غیرمتوالی در هفته کار می کنند.

 در دنیای پرمشغله، کسی فرصت آشپزی ندارد. همه ترجیح می دهند غذایی آنلاین سفارش دهند. حالا چه بهتر که غذایش کیفیت بهتری هم داشته باشد و سریع تر به دست مشتری برسد. دنیای استارت آپ ها به این دنیا هم ورود کرده است. سی ان ان مانی گزارشی درباره یک استارت آپ تحویل غذا نوشته است.

استارت آپ تحویل غذای Deliveroo، آینده غذا را در برگشتن به آشپزخانه می بیند. این استارت آپ سال 2013 شروع به کار کرد و خدمات تحویل غذای آنلاین آن، یکی از موفق ترین برندهای فناوری است. این استارت آپ در حال حاضر در بیش از 200 شهر در سراسر اروپا، خاورمیانه، آسیا و استرالیا در درسترس است.

برخلاف برخی از شرکت های موادغذایی آنلاین، Deliveroo اغلب از موتور سیکلت و دوچرخه برای تحویل استفاده می کند. این استارت آپ سفارشات را از رستوران های محلی به مشتریان می رساند-چیزی شبیه رقیبی برای UberEats.

اما Deliveroo یک پیچیدگی منحصر به فرد دارد: علاوه بر کار با رستوران های محلی، این استارت آپ فضای آشپزخانه ای برای سرآشپزان علاقه مند فراهم می کند و غذای آنها را به مشتری تحویل می دهد.

در حالی که استارت آپ های «تک شاخ» -استارت آپ های بالای یک میلیارد دلار- در اروپا خیلی کم پیدا می شوند، اما Deliveroo در طول 5 سال موفق شد ارزش خود را به 2 میلیار دلار برساند.

مانند بسیاری از استارت آپ ها، Deliveroo هم کارش را بسیار ساده شروع کرد و هنوز هم سعی دارد سود بیشتری به دست آورد.

ویل شو، بنیانگذار 38 ساله این استارت آپ به سی ان ان مانی گفت: من اولین راننده Deliveroo بودم. من این کار را برای یک سال تمام، هرروز انجام دادم.

«شو» در امریکا متولد شده، اما استارت آپش را در لندن راه اندازی کرده است، زمانی که گزینه ای برای تحویل غذا از رستوران های با کیفیت پیدا نکرده است.

او می گوید هنوز هم دو هفته یکبار، مانند راننده ها، غذا تحویل می دهد. چرا که این کارش احساس خوبی به دیگر رانندگان می دهد.

35 هزار نفر در استارت آپ Deliveroo  استخدام شده است. بسیاری از آنها حدود 12 ساعت غیرمتوالی در هفته کار می کنند.

با این حال این استارت آپ ها چالش ها و تنش ها هم به دور نیست. کارگران تحویل آن به طور مستمر برای دستمزدها و فقدان مزایا اعتصاب می کنند. البته پرداخت ها در هر منطقه و هر کشور متفاوت است. شرکت های دیگر با کارگران نیمه وقت، مانند اوبر هم شکایات مشابهی دریافت می کنند. البته شو می گوید به دنبال یک راه حل است.

مطلب قبلیبخش خصوصی نداریم؛ شبه‌خصوصی‌اند
مطلب بعدیایران در ۱۰ سال چقدر کالای خارجی خرید؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید