۴۰ میلیون کاربر و 580 هزار کانال تلگرام در ایران

معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی تعداد کاربران ایرانی تلگرام را 40 میلیون اعلام کرده و گفته 580 هزار کانال تلگرامی در داخل وجود دارد.

امیر خوراکیان معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی امروز در دومین همایش فعالان فضای مجازی در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌ی علمی خواهران آمار قابل توجهی در رابطه با فضای مجازی در ایران را منتشر کرد.

وی با اشاره به تهدید‌های فضای مجازی برای کشور گفت: “در حال حاضر ۴۰ میلیون ایرانی عضو پیام‌رسان تلگرام هستند. این موضوع باعث شده است تا بیش از ۶۰ درصد پهنای باند کشور به تلگرام اختصاص یابد. ساعات اوج ترافیک این پیام‌رسان نیز از ساعت ۲۲ تا ۱ شب است.”

۵۸۰ هزار کانال تلگرام ایرانی وجود دارد که ۱۶تای  آن‌ها بیش از یک میلیون عضو دارند.

خوراکیان در ادامه در رابطه با فعالیت کاربران ایران در تلگرام گفت: “۵۸۰ هزار کانال تلگرام ایرانی وجود دارد که ۱۶ عدد از آن‌ها بیش از ۱ میلیون عضو دارند. بیشترین میزان عضو یک کانال نیز ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است. رکورد بیشترین بازدید از یک پیام در تلگرام نیز ۲۰ میلیون بازدید بوده است.”

امیر خوراکیان در ادامه نیز آماری در رابطه با بازی‌های رایانه‌ای در کشور اعلام کرد. به گفته‌ وی ۲۳ میلیون نفر در ایران مشغول بازی‌های رایانه‌ای هستند که سهم بازی‌های بومی تنها ۵ درصد است.

بازی‌های موبایل در سرتاسر جهان رشد قابل توجهی در چند سال گذشته داشته‌اند. این روند در ایران نیز در حال طی شدن است و هم‌اکنون بالغ بر ۶۷ درصد بازی‌های موجود در کشور، مختص پلتفرم موبایل هستند.

منبعزومیت
مطلب قبلیآفت‌های ارز مدیریت شده
مطلب بعدیاین خودروها به خط پایان رسیدند

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید