۴۰۰۰ معدن غیرفعال داریم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۴۰۰۰ معدن در کشور غیرفعال است، گفت: سیاست دولت در چارچوب برنامه احیای معادن کوچک که از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، تکیه و جذب مشارکت بخش خصوصی در این عرصه خواهد بود.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، (صمت)، خداداد غریب‌پور افزود: دولت به تنهایی به دنبال فعال‌سازی معادن کوچک نیست، بلکه با بسترسازی و فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت بخش خصوصی،‌ این برنامه را پیگیری می‌کند.

وی گفت: آمارهای منتشر شده حاکی است، ۹۸.۳ درصد از معادن ایران کوچک مقیاس است. ۸۵ درصد سهم اشتغال معادن مربوط به معادن کوچک است و ۶۵ درصد تولید را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

غریب‌پور ادامه داد: ایمیدرو امسال احیا و فعال‌سازی ۱۵۰ معدن کوچک با سهم اشتغال حداقل ۱۰۰۰ نفر را در برنامه دارد و موضوع رویکرد صادراتی اینگونه معادن نیز مورد توجه است.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، اظهار کرد: احیا و فعال‌سازی معادن‌ کوچک در واقع به عنوان ظرفیت‌های نهفته کشور یک ضرورت محسوب می‌شود و همسو با برنامه رونق تولید و حفظ سرمایه‌های ملی است.

وی همچنین به برنامه اکتشاف ایمیدرو اشاره کرد و گفت: پیش از این در دولت یازدهم ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور در برنامه اکتشاف قرار گرفت و اکنون در دولت دوازدهم فعالیت جدید اکتشافی در وسعت ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع در دستور کار قرار دارد.

 

مطلب قبلیاختیارات بازرگانی وزارت کشاورزی به وزارت صمت واگذار شد
مطلب بعدیچند تحصیلکرده در ایران بیکار هستند؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید