چگونه یک بازاریاب اینترنتی استخدام کنیم

چگونه یک بازاریاب اینترنتی استخدام کنیم

استخدام بازاریاب اینترنتی در واقع میتواند یک سرمایه گذاری بزرگ برای شما باشد. این سرمایه گذاری شامل بازاریاب برای فروش محصولات در اینستاگرام یا فروش محصولات شما در وبسایت یا هر جای دیگری از اینترنت باشد.

اما اگر بتوانید یک بازاریاب حرفه ای را استخدام کنید که نتیجه ی مطلوب شما را به ارمغان بیاورد ، برای شما یک برد بزرگ محسوب میشود.

دیجیتال مارکتینگ یک فضای بسیار بزرگ است که ممکن است خیلی از کسانی که به عنوان بازاریاب قصد استخدام شدن دارند از روش های قدیمی استفاده میکنند و نمیتوانند نتایج مورد نظر شما را لحاظ کنند.

در ادامه به شما چند روش و نکته خواهیم گفت که برای کسب درآمد از اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی چطور یک بازاریاب اینترنتی استخدام کنید.

1- با سوالات درست سواد پایه ای او را بسنجید

وقتی قصد دارید یک بازاریاب برای فروش محصولاتتان در اینترنت را استخدام کنید باید یک سری سوالات کلی بپرسید که متوجه بشوید دانش و ایده های او برای این کار در چه سطحی است.

مثلا میتوانید از او بپرسید سریع ترین راه برای فروش محصولات در اینترنت چیست؟

اگر پاسخی که داد به واضح و شفاف بود که شما هم متوجه منظور او شدید میتوانید تشخی بدهید که سواد اولیه را دارد.

اما اگر خیلی کلی گویی کرد این تردید را باید داشته باشید که به کارش مسلط نیست.

مثلا اگر شما قصد بازاریابی سالن زیبایی و آرایشگاه دارید میتوانید از فرد مورد نظر بپرسید چطور میتواند برای شما مشتریان زیادی خلق کند؟

پس با توجه به پاسخی که میدهد میتوانید متوجه بشوید که اطلاعات و دانش اولیه برای استخدام شدن را دارد یا نه.

کسب درآمد از اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی

2- از تجربیات گذشته ی او بپرسید

اگر یک بازاریا اینترنتی نتواند از تجربیات گذشته ی خودش چیزی به شما بگوید احتمالا تازه وارد است.

تازه وارد بودن معایب بسیاری دارد از جمله انکه در سازمان شما باید زمان کسب تجربه را سپری کند و این امر باعث میشود که شما اگر در زمانی به صورت فوری و سریع قصد افزایش فروش داشته باشید ، این کار برایتان میسر نباشد.

به عنوان مثال اگر شما نیاز به یک ادمین برای تولید محتوا در پیج اینستاگرام خود دارید ، استخدام یک بازاریاب و ادمین با تجربه که قبلا پیج های دیگری نیز مدیریت کرده است خیلی بهتر است تا ادمینی که تجربه ی خاصی ندارد و فقط میتواند پست و استوری برای شما منتشر کند.

در واقع یک بازاریاب با تجربه میداند که با مردم چطور باید برخورد کند و برای پاسخ گویی به تماس های شما استراتژی خیلی خوبی اتخاذ می کند.

استخدام یک بازاریاب و ادمین با تجربه که قبلا پیج های دیگری نیز مدیریت کرده است خیلی بهتر است

3- پرسیدن شرایط خاص مانند مشتری ناراضی

همانطور که در بالا ذکر شد یک بازاریاب باید بتواند با مردم ارتباط خوبی برقرار کند. شما با فرض کردن یک شرایط که مشتری شما ناراضی است از او میرسید که در این وضعیت چه برخورد و تصمیمی خواد گرفت.

پاسخ او به این سوال شما مزان حرفه ای بودنش در امر بازاریابی و ارتباط با مردم را نشان خواهد داد.

به عنوان مثال اگر شما بازاریابی لوازم آرایشی را انجام میدهید باید برای او شرح دهید اگر یک مشتری با این ادعا که به او محصول تقلبی فروخته شده است چه برخوردی خواهد داشت تا آن مشتری باعث برنام شدن برند شما نشود؟

4-  مهارت در بازاریابی محتوا

یکی از اصلی ترین مهارت هایی که یک بازاریاب اینترنتی باید حتما داشته باشد توانایی در مشتر یابی برای محولات شما از طریق تولید محتوا است.

این کار میتواند به صورت مهارت سئو و بالا آوردن وبسایت شما در نتایج گوگل باشد و یا میتواند با تلاش برای متقاعد سازی مخاطبان در شبکه های اجتماعی باشد. به هر صورت داشتن دانش فروش محصول در اینترنت با محتوا یکی از مهارت هایی است که شما باید در این مورد از فرد مورد نظر سوالاتی بپرسید.

مثلا بپرسید یک ویدیو معرفی محصول باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ یا برای  کمپین فروش در اینستاگرام چه کارهایی باید کرد؟

نکات مهم برای استخدام یک بازاریاب اینترنتی

اگر قد دارید یک کاراموز استخدام کنید که همزمان برای چالش های مختلف در کسب و کار شما آموزش های لازم ببیند میتوانید وبسایت های تخصصی آموزش بازاریابی را به آنها معرفی کنید تا در این وبسایت ها اقدام به افزایش مهارت کنند.

از جمله سایت های آموزشی مرجع ایرانی در زمینه بازاریابی میتوان به ممتاز کلاب ، فرادرس ، مکتب خانه ، همیار آکادمی اشاره کرد.

این نکته را در نظر داشته باشید که از بازاریاب های خودتان انتظار معجزه نداشته باشید زیرا که اگر انها معجزه گر بودند شاید به جای استخدام در شرکت شما ، بیزینس خودشان را اداره میساختند.

هنر شما اینست که فرایند های متربط بازاریابی را به خوبی در کنار هم بچینید و برای هر بخش یک بازاریاب با مهارت های استاندارد قرار بدهید تا با انجام یک سری کارها برند شما را به فروش بیشتر محصولات برساند.

منبع : ممتاز کلاب https://momtazclub.ir/

مطلب قبلیبرجسته‌ترین محصولات تکنولوژی در CES
مطلب بعدیکنترل دوربین آیفون به وسیله‌ی اپل واچ

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید