چگونه مدیران ریتیل (مدیران خرده فروشی) حرفه ای داشته باشیم؟

چگونه مدیران ریتل حرفه ای داشته باشیم

شبکه ریتیل یا خرده فروشی بعنوان مرحله نهایی زنجیره عرضه به دلیل ارتباط مستقیم با مشتری نهایی فرصت های فوق العاده ای برای رشد شغلی و درآمد ارائه می دهد. طبق اعلام فدراسیون ملی خرده فروشی، تنها با بیش از یک میلیون فروشگاه در ایالات متحده، صنعت خرده فروشی سالانه تقریباً 5.3 تریلیون دلار درآمد دارد. مشاغل خرده فروشی را میتوان در طیف وسیعی از صنایع از جمله پوشاک و مد، مواد غذایی و نوشیدنی های خاص ، خانه و فضای داخلی، فناوری و خدمات یافت. به عنوان یکی از پردرآمدترین و رقابتی ترین صنایع، سازمان ها باید مدیریت خرده فروشی مناسبی را برای ارتقای سودآوری و طول عمر داشته باشند.

مدیریت خرده فروشی مدیریت رویه های روزانه یک فروشگاه خرده فروشی است که شامل فروش کالا و ارائه خدمات به مشتریان است. این شامل همه مراحل لازم از استقبال مشتریان از فروشگاه تا نهایی شدن خریدهای آنها می شود. آنچه مدیریت خرده فروشی را منحصر به فرد می کند، شناسایی و درک خطوط مبهم بین مشتریان، تامین کنندگان، محصولات و خود کسب و کار است.

در سالهای اخیر به دلیل پیشرفت همه جانبه تکنولوژی، صنعت ریتیل دچار تغییرات اساسی شده و نتیجتاً مدیریت اثر بخش شبکه خرده فروشی دیگر با روشهای سنتی مقدور نبوده و نیازمند همگام شدن با علم روز و روشهای نوین مدیریت این صنعت چند تریلیون دلاری است.

با توجه به دغدغه کسب و کارها، شبکه خرده فروشی مدیران حرفه ای مى طلبند که با استفاده از مهارت های حرفه ای در زمینه ریتیل بتوانند بیزینس خود را به سمت تعالی و رشد سوق دهند. مدیران ریتیل حرفه ای میبایست با ایجاد توانمندی های ذیل مهارت های خود را زمینه خرده فروشی  بهبود بخشند.

مدیریت رفتار مصرف کننده:

رفتار مصرف کننده می تواند به طور گسترده ای به عنوان تصمیم گیری و اقداماتی که بر خرید مصرف کننده تاثیر می گذارد، تعریف شود. آشنایی با عوامل موثر بر رفتار مصرف کنندگان به سازمان ها کمک می کند تا راهکارهای بازاریابی خود را بهبود بخشند. مطالعه رفتار مصرف‌کننده برای مدیران خرده فروشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که آن‌ها می‌توانند انتظار مصرف‌کننده را از محصولات درک کنند.

اصول چیدمان و مرچندایزینگ:

یکی از مهمترین مواردی که در اولین مراحل و گام های راه اندازی یک فروشگاه باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به اصول چیدمان و طراحی داخلی یک فروشگاه است. ظاهر یک فروشگاه به ویژه نحوه قرارگیری تجهیزات فروشگاهی و همچنین کالاها تأثیر بسزایی در جلب نظر مشتری و ایجاد حس آرامش یا عدم آرامش در وی دارد که منجر به افزایش یا کاهش مدت زمان ماندگاری وی در فروشگاه خواهد بود. در چیدمان درست و بهینه سعی برجلب رضایت مشتری، بهره برداری از فضا و تجهیزات و افراد، جریان کارای اطلاعات و درنتیجه به حداکثر رساندن میزان فروش است.

مدیران ریتیل با بهره گیری از اصول چیدمان و مرچندایزینگ می توانند با استفاده درست و بهینه از فضای فروشگاه سرعت خدمت رسانی به مشتری  را افزایش دهند، هزینه های کنترل و میزان سرقت از فروشگاه را به حداقل برسانند و  جایگزینی محصولات را به راحتی انجام دهند.

روش های بیش فروشی و فروش مکمل:

یکی از تکنیک های مهم افزایش فروش که یک مدیر ریتیل حرفه ای میایست در فروش به آن توجه کند ، آشنایی با روش های بیش فروشی و فروش مکمل می باشد. در تکنیک بیش فروشی ، هدف ترغیب مشتریان به خرید نسخه گران قیمت تر و در تکنیک فروش مکمل هدف توصیه یک محصول  یا خدمت مرتبط است که خریدار آن را انتخاب کرده است.

مدیریت فرآیند های انبارداری:

انبارداري  و مديريت انبار بخش مهمي از زنجيره تامين کالا در سازمان ها  به شمار مي رود  و پروسه برنامه ریزی و اجرای کلیه عملیات روزانه در یک انبار را شامل می شود. از آنجا که در دنياي مدرن امروز کليه مدیران به این مسئله پی‌ برده‌اند که استفاده منطقی از حجم و فضای انبار با شیوه‌های اصولی انبارداری باعث می‌گردد تا هزینه‌های نگهداری انواع موجودی ها در انبار و هزینه‌ انبارداری انواع کالاها به میزان قابل توجهی کاهش یابد، لذا مدیران ریتیل میبایست با شیوه های نوین مدیریت انبار آشنا باشند.

آموزش دوره پودمانی مدیر ریتیل حرفه ای توسط آکادمی رسا:

آکادمی رسا با بیش از 15 سال فعالیت در زمینه مشاوره و آموزش  به کمک اساتید به نام و نخبگان حوزه ریتیل و فروش به شما کمک میکند در مسیر جذاب یادگیری و توسعه مهارت‌های مدیریت ریتیل رشد و توسعه روزافزون را رقم بزنید.

در دوره پودمانی مدیر ریتیل حرفه ای که در تیم آکادمی رسا طراحی شده بر آنیم با نگاه کاربردی مهارت های مدیران ریتیل را ارتقا دهیم و آنها را تبدیل به مدیران ریتیل حرفه ای نماییم.

مطلب قبلیچطور به یک وب سایت رزرو آنلاین اقامتگاه اعتماد کنیم؟
مطلب بعدیراه‌کار ذخیره‌سازی ابری پادیوم

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید