نقد و بررسی جک j5

نقد و بررسی جک j5

جک J5 را باید یکی از موفق ترین سدان های بازار ایران نامید. این خودروی زیبای چینی در اواسط دهه 90 توسط کرمان موتور به بازار کشورمان معرفی شد و با محصولاتی همچون پژو پارس، ام وی ام 550 و بسترن B30F رقابت کرد. مانند سایر تجربیات کرمان موتور ابتدا نسخه دنده ای و سپس اتوماتیک این خودرو تولید شد و خودرو از نظر قیمت بسیار رقابتی بود.

 چهره زیبا و همچنین موتور میتسوبیشی از جمله مزیت های جک J5 است که به دلیل استفاده از رینگ های بزرگتر و تودوزی جدید کابین در نسخه اتوماتیک این خودرو احساس می شود. از طرفی مصرف سوخت زیاد ناشی از عدم هماهنگی موتور و گیربکس نقطه ضعف اصلی جک J5 نسبت به رقبای خود است. نسخه دنده ای جک J5 از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی مانند سایر خودروهای اقتصادی چین استفاده می کند. این موتور با وجود حجم کم از راندمان قابل قبولی برخوردار است و مصرف سوخت پایین به یکی از مزیت های جک دنده ای J5 تبدیل شده است.

 نسخه اتوماتیک این خودرو به موتور مجهزتر 1.8 لیتری تولید میتسوبیشی و گیربکس اتوماتیک مجهز شده است. این موتور قدرت قابل قبولی را ارائه می دهد، اما عدم هماهنگی بین گیربکس و موتور مقداری از قدرت و گشتاور موتور را هدر می دهد. J5 اتوماتیک علاوه بر بهره مندی از موتور قدرتمندتر، از چهره بهتر و امکانات بیشتری نیز بهره می برد.

رینگ های این خودرو طراحی جدیدی دارند و یک سایز بزرگتر هستند. تریم داخلی کابین نیز از کرم به تمام مشکی تغییر یافت. البته برخی تجهیزات رفاهی کلاسیک مانند نمایشگر سیستم چندرسانه ای در سوکت J5 اتوماتیک موجود نیست و مالک باید با هزینه شخصی این آپشن را در خودروی خود نصب کند. در ادامه مشخصات فنی J5 را مشاهده می کنید.

جک J5 در ابتدا با موتور 1.5 لیتری و گیربکس دستی روانه بازار شد اما کمی بعد نسخه اتوماتیک آن با موتور 1.8 لیتری قدرتمندتر با قیمت مناسب به بازار عرضه شد و توانست به فروش بسیار خوبی دست پیدا کند. در واقع قلب تپنده جک J5 اتوماتیک ساخت میتسوبیشی خواهد بود که علاوه بر اعتبار بخشیدن به این برند چینی، می تواند با 140 اسب بخار قدرت و 165 نیوتن متر گشتاور، عملکرد بسیار خوبی ارائه دهد و نیازهای پایه کاربران خود را برآورده کند. . از رقبای این خودرو در بازار می توان خودروی ام وی ام 550 یا خودروی باستران B30F را نام برد که تقریباً قدرتی برابر با جک J5 اتوماتیک دارند.

داخل کابین جک J5 اتوماتیک در مقایسه با خودروهای داخلی و یا حتی سایر رقبای خود در بازار از جذابیت و پویایی بالایی برخوردار است و می تواند رضایت کامل سرنشینان داخل کابین را جلب کند. ضمن اینکه با اضافه شدن صفحه نمایش سیستم سرگرمی به کنسول میانی، جذابیت این خودرو دوچندان شده و بزرگترین نقطه ضعف نسخه برطرف شده است. علاوه بر این، یک فرمان جدید در جلوی راننده قرار داده شده و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی آن اضافه شده است تا دسترسی راننده را سریع‌تر و آسان‌تر کند. جدا از موارد ذکر شده، تقریباً سایر قسمت های کابین دست نخورده باقی مانده و یا تغییرات جزئی نسبت به نسخه دستی داشته است و با وجود این، همچنان طراوت و جذابیت خود را حفظ کرده و نسبت به رقبای بازار قابل مقایسه است. او حرف خوبی برای گفتن دارد. مصرف کنندگان این مدل خودرو در ایران می تونند به راحتی لوازم یدکی جک j5 تهران را در گوگل سرچ کنند و فروشندگان زیادی در قلب بازار تهران در ارتباط باشند و قطعه مورد نظرشان را تهیه کنند.

نقد و بررسی جک j5

اگرچه حدود 10 سال از طراحی و معرفی جک J5 می گذرد، اما طراحی ظاهری و چهره عبوس این خودرو همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و در مقایسه با خودروهای داخلی و یا برخی از خودروهای چینی موجود در کشور، طراحی خوبی دارد و جذاب است. جالب است بدانید که شرکت نام آشنای پینین فارنا نیز در توسعه این خودرو و شکل گیری چهره آن مشارکت داشته و سدان شرکت خودروسازی جک به همراه این شرکت معروف ایتالیایی طراحی شده است. در وب سایت رسمی پینین فارینا، در حالی که بسیاری از شرکت های چینی مدعی همکاری با این طراح بزرگ و برجسته ایتالیایی هستند، جالب است بدانید که تنها نام JAC در قسمت جوایز و افتخارات این شرکت و طرح جک J5 به چشم می خورد. اگرچه سالی است که از معرفی و استفاده خود می گذرد، اما همچنان می تواند برای عموم جذاب و چشم نواز باشد.

جک J5 اتوماتیک دارای طول کلی 4590 میلی متر، عرض 1765 میلی متر، ارتفاع 1465 میلی متر و فاصله بین دو محور 2710 میلی متر است. که با تمام تجهیزاتش به وزن حدود 1355 کیلوگرم رسید و برای حرکت آن از موتور 1.8 لیتری تنفس طبیعی استفاده شد. همانطور که گفتیم برای تامین توان مورد نیاز این خودرو بالای 1.3 تن از یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی استفاده شده است که می تواند 140 اسب بخار قدرت خوبی را در 6500 دور در دقیقه و در 5000 دور در دقیقه تولید کند. می تواند گشتاور خروجی 165 نیوتن متر تولید کند.موتور J5 اتوماتیک تنفس طبیعی به صورت ترکیبی می تواند مصرف سوخت 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر طبق اعلام سازنده داشته باشد که البته این میزان مصرف سوخت برای موتور یورو 4 است و به دست می آید. تحت شرایط کاملا استاندارد ماشین و جاده. در استفاده واقعی مصرف سوخت بالاتری را تجربه خواهید کرد.

مطلب قبلیمعرفی هتل میراژ کیش – هتلی 5 ستاره و مجلل در بکرترین نقطه جزیره
مطلب بعدیقیمت آینه دکوراتیو طرح لوزی در اکسون دکور

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید