مسئولیت اجتماعی و برابری در فرصتهای شغلی

مسئولیت اجتماعی و برابری فرصتهای شغلی
مسئولیت اجتماعی و برابری فرصتهای شغلی

مسئولیت اجتماعی شرکتها می تواند حوزه های مختلفی را در بر بگیرد و متناسب با نیازهای مردم در دنیا، این مسئولیتها هم تغییر می کند.

وب سایت دیجیتال مارکتینگ در گزارش اخیر خود این باره می نویسد:«نسلی که در قرن بیست و یکم میلادی متولد شده است، نسلی نوآور و خواستار تغییر است. این نسل خواسته های تازه ای دارد و با مطرح کردن این خواسته ها شرکتها را به سمت  حمایت خود وا می دارد. به عنوان مثال در سالهای اخیر بسیاری از شرکتها در حوزه مسئولیتهای اجتماعی خود تلاش کردند تا تبعیض نژادی در استخدام نیروی کار را از بین ببرند. آنها قوانینی وضع کرده اند که به موجب آن متناسب با تنوع نژادی در هر کشور باید تنوع در نیروی کار شرکتها هم وجود داشته است. این حرکت برای حمایت از مهاجرت و توجه به توانمندی به جای توجه به نژاد در استخدام نیروی کار انجام شده است.»

استفان هایلی یکی از پژوهشگران حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتها در این زمینه می گوید:« باید در نظر داشت با گذشت زمان نیازهای مردم هم تغییر می کند و شرکتها باید متناسب با این تغییر نیاز، مسئولیتهای اجتماعی تازه ای را در پیش بگیرند. با افزایش شمار مهاجران در دنیا و نیاز آنها به حضور در بازار کار، توجه به مساله مهاجرت و اشتغال مهاجران به یک ضرورت تبدیل شده و در شمار زیادی از کشورهای صنعتی به خصوص کشورهای مهاجرپذیری مانند استرالیا و کانادا، شرکتهای زیادی مسئولیت اجتماعی خود را روی این موضوع متمرکز کرده اند.»

طبق این گزارش مقابله با تبعیض هم در محیط کار و هم در زمان استخدام نیروها و ارایه فرصتی برابر  به تمامی انسانها مساله ای است که این روزها با جدیت دنبال می شود. مسائلی که می تواند زمینه را برای ارتقای ساختارهای اجتماعی و یافتن راه حل هایی برای مشکلات  ناشی از بیکاری و اختلالات اجتماعی فراهم کند و زمینه را برای رشد کشورها به ارمغان بیاورد.

 هایلی در ادامه می گوید:« شرکتها در حوزه مسئولیتهای اجتماعی تلاش می کنند تا  تغییری مثبت در جامعه ایجاد کند و مسیر ایجاد این تغییر می تواند در هر دوره ای متفاوت باشد. تمرکز روی وضعیت اشتغال و بازار کار در یک دهه گذشته افزایش یافته است و به نظر می رسد بعد از پایان همه گیری کرونا هم باید همین مسیر ادامه پیدا کند. مسیری که به دلیل تاثیر همه گیری این بیماری، روی جوامع و افزایش نرخ بیکاری به خصوص در میان رنگین پوستان جوامع مهاجر پذیر، باید با جدیت دنبال شود.»

منبع:پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مطلب قبلیمنافع و مضار واکسن‌های فایزر و مدرنا
مطلب بعدیقرارداد سرمایه‌گذاری مشترک میان ال‌جی و MAGNA برای توسعه بازار پیشرانه الکتریکی

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید