محمد ایزدپناه از بنیانگذاران گروه صنعتی استیل البرز

استیل البرز

محمد ایزدپناه به همراه برادرش در اوایل انقلاب کار خود را در شیراز و با کارگاهی کوچک شروع کردند ولی با گذشت 4 دهه توانسته‌اند یکی از بزرگترین مجموعه‌های تولید لوازم آشپزخانه (سینگ ظرفشویی، هود و…) را تاسیس کنند. گروه صنعتی استیل البرز هم اکنون از 8 کارخانه صنعتی تشکیل شده است. این شرکت هم اکنون یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صنایع استیل آشپرخانه است.

شرح زندگی محمد ایزدپناه از بنیانگذاران گروه صنعتی استیل البرز

محمد ایزدپناه اهل شیراز است. او به همراه برادرش کار تولید سینک ظرفشویی را از کارگاه کوچک 600 متری در شهر شیراز شروع کردند و در طول حدود 40 سال این مجموعه را چنان وسعت دادند که هم اکنون گروه صنعتی البرز شامل 8 کارخانه است. برندی که محصولاتش را با هودهای بی‌صدا یا لگن‌های عمیق و بزرگ سینک ظرفشویی‌اش می‌شناسند. کارگاه تولیدی استیل البرز از اوایل انقلاب در شیراز آغاز به کار کرد و برادران ایزدپناه از همان ابتدا نام استیل البرز را برای محصولاتشان انتخاب کردند؛ تولیداتی که مدیران مجموعه می‌گویند با استانداردهای جهانی همخوانی دارد.

مهمترین تمرکز تیم تحقیق و توسعه این مجموعه در طول سال‌های گذشته بالابردن کیفیت و تولید محصولات جدید بوده است تا جایی که مدیرعامل استیل البرز معتقد است آنها در بین رقبای ایرانی خود مجموعه‌ای پیشرو محسوب می‌شوند. برادران ایزدپناه حدود یک دهه بعد از شروع به کار باتوجه به توسعه محصولات و استقبال بازار و همچنین قوانین محیط زیستی برای خروج کارگاه‌های صنعتی از داخل شهر، تصمیم گرفتند همزمان با توسعه مجموعه کارگاهشان را از داخل شهر به زمینی در 20 کیلومتری شهر شیراز منتقل کنند. برادران ایزدپناه در مجموعه صنعتی استیل البرز ورق‌های استیل درجه‌یک و بادوام را عمدتا از کشورهایی چون فرانسه و ژاپن خریداری و سینک‌های ظرفشویی مقاوم و ‏براقی تولید می کردند.

البته آنها در پروسه توسعه این مجموعه صنعتی تولیدات خود را تنها به سینک ظرفشویی محدود نکردند بلکه به سمت تولید محصولات دیگر مانند هود، گاز رو میزی و… رفتند و از طرفی هم تنوع تولیداتشان را بالا بردند. در مجموعه استیل البرز در حال حاضر سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار قطعه در تنوع 200 مدل محصول تولید می شود. مجموعه صنعتی استیل البرز کار خود را حدود 40 سال پیش با تولیئ سالانه 200 هزار قطعه سینک شروع کرد که تنها تولید این محصول در این کارخانه در این سال ها تقریبا 5 برابر شده است. در گروه صنعتی استیل البرز هم اکنون حدود 1500 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند. این مجموعه محصولاتش را به 40 کشور از جمله کشورهای آسیای میانه، حاشیه خلیج فارس، خاورمیانه، آفریقایی و حتی کانادا، استرالیا و اروپا صادر می کند.

کارخانه استیل البرز از معدود کارخانه‌های کشور است که توان تولید سینک‌های جوشی (فانتزی) را هم دارد. تولید سینک‌های پرسی یا Mono Block همواره با محدودیت‌هایی همچون کشش همزمان سه لگن یا دو لگن با عمق متفاوت مواجه است، شرکت صنایع استیل البرز با راه‌اندازی واحد دیگری به نام «خرم صنعت» در جهت رفع این محدودیت و تولید سینک‌های جوشی یا فانتزی گام برداشت. بدین ترتیب هر یک از قسمت‌های سینک اعم از سینی و لگن به طور جداگانه قالب سازی، پرس و پالیش می شوند و نهایتاً توسط ماشین آلات تمام اتوماتیک CNC) Computer Numerical Control) به یکدیگر متصل می شوند، به نحوی که پس از اتمام کار و پشت سر نهادن تمام مراحل تولید (۳۵ درجه) سینکی در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرند که کاملا یک تکه و بدون آثار جوش است.

منبع: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

مطلب قبلیبوستر کمپرسور چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
مطلب بعدیاوبر طرح آزمایشی تعیین قیمت توسط راننده را کلید می‌زند

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید