محسن اخوان جم، بنیانگذار لوازم آشپزخانه اخوان

لوازم آشپزخانه اخوان

محسن اخوان جم، بنیانگذار لوازم آشپزخانه اخوان، حدود 50 سال پیش و باتوجه به نیاز کشور به محصولات توکار آشپزخانه کارخانه و مجموعه‌ای را راه‌اندازی کرد که هم اکنون به بزرگترین کارخانه تولید تجهیزات توکار آشپزخانه تبدیل شده و به تعداد زیادی از کشورهای هماسایه و اروپایی صادرات دارد.

محسن اخوان جم بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تولید لوازم آشپزخانه اخوان

زندگینامه محسن اخوان جم، بنیانگذار لوازم آشپزخانه اخوان

شرکت «اخوان جم» به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم آشپزخانه و خانگی در کشور شناخته می‌شود که توسط محسن اخوان جم راه‌اندازی شد. این مجموعه صنعتی در سال 1348 (حدود 50 سال پیش) فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید قطعات پرسی آغاز کرد و باتوجه به نیاز جامعه به لوازم آشپزخانه توکار و با برنامه‌ریزی دقیق تولید سینک‌های ظرفشویی را شروع کرد. پرس كاري استيل فرايندي بسیار تخصصي است و با دانش فني گروه اخوان و بهره مندی از پرس هاي هيدروليك تناژ بالا و مدرن، این مجموعه به عنوان يكي از مراکز مهم درامر كشش استيل در کشور شناخته می شود.همچنين استفاده از تكنولوژي و تجهيزات روز اروپا باعث تمايز اين مجموعه از ساير رقبا شده است. محسن اخوان جم در کنار تولید انواع سینک های ظرفشویی از سال 1364 در پروژه توسعه مجموعه تولید انواع اجاق گازهای توکار، انواع فرهای توکار برقی و گازی، انواع هود آشپزخانه و گاز مبله را هم به مرور زمان در این مجموعه کلید زد. این مجموعه هم اکنون ظرفیت تولید روزانه 6 هزار دستگاه لوازم خانگی توکار را دارد و از همین رو نیز کارخانه اخوان جم به عنوان بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی توکار در کشور شناخته می‌شود. همچنین سه سال پیش این مجموعه به عنوان یکی از یکصد برند ارزشمند کشور در یازدهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران، انتخاب شد. محسن اخوان جم مدیرعامل و بنیانگذار این مجموعه معتقد است کیفیت، تنوع و خدمات گسترده به مشتریان و مصرف کنندگان وجه تمایز برند اخوان از سایرین برندها است. شرکت اخوان با در اختیار داشتن تیم مهندسی و R&D متشکل از کارشناسان و افراد باتجربه ایرانی توانسته است شاخص سنجش کیفی و تنوع برای سایر تولیدکنندگان باشد. در حال حاضر حدود هزار نفر نیروی ماهر و سی نفر کارشناس متخصص در تیم مهندسی این شرکت مشغول کارهستند.

ارتباط تنگاتنگ مدیریت و واحد طراحی مهندسی کارخانجات اخوان با سازندگان و تولیدکنندگان ماشین‌آلات پیشرفته در اروپا موجب انتقال دانش فنی روز تولید این محصولات به کارخانه شده است. تمام محصولات گازسوز این کارخانه موفق به دریافت گرید انرژی A شده اند. کارخانجات صنعتی اخوان در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع و فضای سرپوشیده بیش از یک صد و ده هزارمترمربع در شهرک صنعتی عباس آباد قرار دارد.محصولات این شرکت علاوه بر مصرف در بازار داخل به کشورهای همسایه و تعدادی از کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

منبع: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

مطلب قبلیسید محمد احرامیان، کارآفرین صنعت فولاد
مطلب بعدیبوستر کمپرسور چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید