فواید گردو در بارداری

فواید گردو در بارداری

فواید گردو در بارداری بر کسی پوشیده نیست، سایت نهال گردو پالیز گردو بارها مقالات علمی در این زمینه منتشر کرده است مادران باردار با مطالعه این مقالات می‌توانند اطلاعات تکمیلی در مورد فواید گردو تازه در بارداری به دست بیاورد؛ میوه گردو نه تنها در دوران بارداری بلکه پس از بارداری نیز برای مادران مفید بوده و باعث تقویت انرژی از دست رفته آنها می‌شود؛ در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات علمی بیشتری در مورد فواید گردو در بارداری در اختیار شما قرار دهیم.

فواید گردو تازه در بارداری

فواید گردو تازه در بارداری، از لحاظ علمی و تجربی ثابت شده است؛ گردو یک میوه غنی از مواد مغذی بوده و مصرف آن در دوران بارداری نیز می‌تواند فواید متعددی داشته باشد؛ در ادامه برخی از فواید گردو تازه در بارداری را برایتان ذکر می‌کنیم:

  • منابع غنی از مواد مغذی: گردو حاوی ویتامین‌های B6، E و آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و برای سلامتی و رشد جنین بسیار مهم هستند؛ گردو حاوی املاح معدنی مانند روی، مس و فسفر بوده و به تقویت استخوان‌ها و عضلات کمک می‌کنند.
  • بهبود عملکرد مغزی: مواد مغذی موجود در گردو باعث بهبود عملکرد مغزی و حافظه می‌شود، این برای زنان باردار اهمیت بیشتری دارد، زیرا در این دوران تمرکز و حافظه تحت تأثیر تغییرات هورمونی قرار می‌گیرد.
  • حفاظت از قلب و عروق: استفاده از گردو به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کند، این میوه حاوی چربی‌های نیمه‌افشانی (چربی‌های خوب) بوده و سطح کلسترول بد را کاهش داده و بر تنظیم فشار خون مادران باردار مؤثر هست.
  •  کاهش التهابات: گردو حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی‌اکسیدان‌ها مانند فنول‌ است؛ این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند علائم التهابی را در بدن کاهش داده و به بهبود وضعیت سلامتی کلی کمک کنند.
  • کمک به کنترل وزن: مصرف گردو در دوران بارداری به کنترل وزن مادر باردار کمک می‌کند، این میوه حاوی پروتئین، فیبر و چربی‌های غیر اشباع هست که باعث ایجاد سیری طولانی مدت در زنان باردار می‌شود.
  • با مراجعه به سایت نهال گردو پالیز گردو اطلاعات بیشتری در مورد نهال‌های گردو که بهترین میوه گردو را تولید می‌کنند خواهید داشت؛ باغداران با خرید نهال گردو مرغوب می‌توانند در تولید گردو ارگانیک و سلامت مادران باردار تاثیر بسزایی داشته باشند.

خواص گردو در بارداری برای جنین

یکی از خواص گردو در بارداری برای جنین اسید فولیک موجود در آن است؛ اسید فولیک یکی از ویتامین‌ها یا عناصر غذایی مهم برای رشد و توسعه سالم جنین بوده و نظر پزشکان و متخصصین مامایی برای سلامت مادر و فرزند بسیار ضروری است؛ استفاده منظم از رژیم غذایی حاوی اسید فولیک توسط مادران باردار یا زنانی که قصد باروری دارند، منجر به اثرات مثبت زیر می‌شود:

  • کاهش خطرات ضعف سیستم عصبی: مصرف اسید فولیک در زمان قبل از بارداری و در طول ۱۲ هفته اول بارداری، خطر ابتلا به نقص سیستم عصبی در جنین را به شدت کاهش می‌دهد، این عارضه جدی بوده و در آن ساختار عصبی در جنین به درستی تشکیل نمی‌شود.
  • پیشگیری از آنمی ناشی از کمبود فولات: کمبود اسید فولیک می‌تواند منجر به آنمی ناشی از کمبود فولات شود؛ فولات نقش مهمی در تولید گلبول‌های قرمز در بدن دارد، در نتیجه، مصرف گردو به کاهش خطر ابتلا به آنمی و نقص تولید سلول‌های خونی کمک می‌کند.

البته مادران باردار بنا به دستور پزشک خود عمل کرده و میزان دقیق و زمان مصرف میوه گردو را برای دریافت اسید فولیک بررسی کنند؛ در کشور ایران نهالستان‌های معتبری وجود دارد که با فروش نهال گردو مرغوب به تولید میوه ارگانیک کمک کرده و سلامت مادران باردار را تضمین می‌کند.

خواص گردو در بارداری برای جنین

میزان مصرف گردو در بارداری

میزان مصرف گردو در بارداری مهم است، به همان اندازه که گردو تازه به عنوان یکی از تغذیه‌های سالم در نظر گرفته می‌شود، زیاده‌روی در آن باعث عوارض جانبی خواهد شد، بنابراین تعادل مصرف گردو را نیز در نظر داشته باشید؛ با این حال، میزان مصرف را با پزشک خود مشورت کنید تا از بروز عوارض جانبی زیاده‌روی در گردو جلوگیری کنید؛ به طور کلی، در سایت نهال گردو پالیز گردو یک تا سه عدد گردو در روز برای بارداران  توصیه می‌شود؛ همچنین قبل از مصرف گردو مطمئن باشید که به این میوه هیچگونه حساسیتی ندارید.

تاثیر گردو بر زیبایی جنین

در دوره بارداری، مواد مغذی مختلفی به جنین منتقل شده و نقش مهمی در رشد و توسعه صحیح آن دارند، در ادامه مقاله به تاثیر گردو بر زیبایی جنین خواهیم پرداخت؛ ویتامین‌هایی که با خوردن گردو به جنین منتقل شده و باعث زیبایی آن می‌شود عبارتند از:

  •  اسید فولیک (ویتامین B9): اسید فولیک برای تشکیل سیستم عصبی جنین بسیار حیاتی است و همچنین می‌تواند از بروز اختلالات لوله عصبی در جنین جلوگیری کند.
  •  ویتامین D: ویتامین D به حفظ سلامت استخوان‌ها و اجزای بدن کمک کرده و نقش مهمی در سلامت پوست و موهای جنین دارد.
  • ویتامین C: ویتامین C موجود در گردو به تقویت سیستم ایمنی بدن جنین کمک کرده و بتعث سلامت پوست و بافت‌های بدن جنین می‌شود.
  • ویتامین A: ویتامین A برای رشد و توسعه سلول‌ها، اعضا و بافت‌ها در جنین ضروری بوده و به حفظ سلامت چشم‌ها و پوست کودک کمک کند.
  • ویتامین E: ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان برای محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو مهم بوده و به تشکبل پوست و بافت‌های جنین کمک می‌کند.

البته برای تاثیر بیشتر حتماً گردوهای ارگانیک و طبیعی را مصرف کرده و از مصرف گردوی تراریخته امتناع کنید، کشاورزان با خرید نهال گردو طبیعی و احداث باغ گردو توانستند میوه‌های با کیفیت و ارگانیک را تولید و به بازار عرضه کنند، باداران برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت نهال گردو به سایت paliznahal.ir مراجعه کنند.

بهترین زمان خوردن گردو در بارداری

بهترین زمان خوردن گردو در بارداری صبح ناشتا است چون در این زمان بیشتر تاثیر داشته و مواد مغذی جذب بدن می‌شود، همچنین انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های روزانه را تامین می‌کند، از نظر سایت نهال گردو پالیز گردو، میوه را برای حفظ سلامتی خود حتماً در رژیم روزانه خود چند عدد میوه گردو جای دهند.

بهترین زمان خوردن گردو در بارداری

مصرف گردو بعد از زایمان

مصرف گردو بعد از زایمان به حفظ سلامت روحی و اعصابی مادر کمک زیادی می‌کند مصرف این میوه در دوره نقاهت باعث تامین انرژی مورد نیاز مادر می‌شود، همانطور که گفتیم گردو حاوی اسید فولیک فراوان است؛ اسید فولیک برای حفظ سلامت سیستم عصبی اهمیت بسیاری دارد؛ کمبود این ویتامین منجر به علائمی مانند افسردگی، خستگی، مشکلات خواب و اختلال‌های تمرکز میشود؛ با مصرف منظم اسید فولیک، می‌توان این علائم را کاهش داد و سلامت روحی و اعصابی مادر را تقویت کرد.

کلام آخر

ما در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد فواید گردو در بارداری ارائه دادیم، البته توصیه می‌کنیم قبل از مصرف هر ماده غذایی با پزشک معالج خود مشورت کرده تا با اطمینان بیشتری آن را در رژیم غذایی خود جای دهید.

تماس با پالیز نهال:

09144501007 09144501008

مطلب قبلیآغاز دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران
مطلب بعدیپیشگام تولید محصولات بهداشتی مادر و کودک

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید