فناوری اطلاعات و ارتباطات چهره جهان را تغییر خواهد داد

جوانان نخبه‌ ما در ایران پیشرفت چشمگیری در زمینه‌ علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات داشته‌اند. 

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری گفت: فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر توانسته چهره‌ جهان امروز را با تسهیل ارتباطات و تبادل ایده‌ها بین افراد جامعه‌ بشری به شدت عوض کند و این امر باعث عبور از مرزهای سنتی بین ملیت‌ها، فرهنگ‌ها و قلمروهای مختلف علمی و تجاری شده است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در مراسم اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر، به نقش گسترده‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در تسهیل فرآیندهای دنیای امروز اشاره کرد و گفت: فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر توانسته چهره‌ی جهان امروز را با تسهیل ارتباطات و تبادل ایده‌ها بین افراد جامعه‌ بشری به شدت عوض کند و این امر باعث عبور از مرزهای سنتی بین ملیت‌ها، فرهنگ‌ها و قلمروهای مختلف علمی و تجاری شده است.

رییس بنیاد ملی نخبگان، نقش جوانان خلاق و نخبه کشورمان را در توسعه مرزهای دانش این حوزه یادآور شد و افزود: جوانان نخبه‌ ما در ایران پیشرفت چشمگیری در زمینه‌ علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات داشته‌اند.

تعداد زیادی شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های ایرانی در زمینه‌های مختلف فناوری اطلاعات از جمله داده‌های حجیم، پردازش ابری، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره ه پیشرفت چشمگیر شرکت‌های فناور کشورمان در این حوزه فناوری گفت: در حال حاضر تعداد زیادی شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های ایرانی در زمینه‌های مختلف فناوری اطلاعات از جمله داده‌های حجیم، پردازش ابری، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء مشغول فعالیت هستند.

ستاری ادامه داد: همچنین در بعد علمی، جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های چشم‌گیری طی دهه‌های اخیر داشته و هم‌اکنون به یکی از مهم‌ترین کشورهای تاثیرگذار منطقه بدل شده است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، المپیاد کامپیوتر را یکی از  محورهای کلیدی برای تشخیص و آموزش بهتر جوانان نخبه در زمینه‌ علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانست و گفت: سیستم آموزشی کشور ما از المپیادهای علمی بهره‌ی فراوانی برده است و میزبانی المپیاد جهانی کامپیوتر راهی برای جبران این موضوع بوده است.

ستاری، این المپیاد را آغازگر راه طولانی علم و فناوری برای شرکت‌کنندگان جوان آن عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد این شرکت‌کنندگان جوان از استعداد خود نه تنها برای پیشرفت علم و فناوری، بلکه برای ایجاد فردایی صلح‌آمیز برای تمام جامعه‌ی بشری استفاده کنند.

منبعپایگاه اطلاع رسانی دولت
مطلب قبلیبیمه ها 4 هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی بدهکارند
مطلب بعدیمطالب کانال‌های فارسی‌زبان تلگرام رکورد زد

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید