علیرضا منسوب شانجانی، بنیانگذار کارخانه فرمند

علیرضا منسوب شانجانی، بنیانگذار کارخانه فرمند

علیرضا منسوب شانجانی، بنیانگذار کارخانه فرمند ، حدود سه دهه پیش کار خود را از کارگاهی کوچک شروع کرد حالا مجموعه‌ای را مدیریت می‌کند که یکی از بزرگترین کارخانه‌های شکلات‌سازی کشور است و محصولات متنوع بسیاری تولید می‌کند که در بسیاری از مواقع با شکلات‌های خارجی قابل رقابت است.

شرح زندگی علیرضا منسوب شانجانی، بنیانگذار کارخانه فرمند:

علیرضا شانجانی متولد سال 1337 در منطقه شانجان شبستر از توابع تبریز است و به همین خاطر نیز فامیلی‌اش شانجانی است. او دوران ابتدایی را در مدرسه روستایشان و دبیرستان را در روستایی در 4 کیلومتری خانه پشت سر گذاشت و بعد از گرفتن دیپلم زمانی که 19 ساله بود به تهران آمد و در کارگاهی که بیشتر مشتریانش عروس و دامادها بودند، مشغول به درست کردن نقل و نبات شد. او 4، 5 سالی این کار را انجام می‌داد تا اینکه اتفاقی برای خرید شکلات برای کارگاه به منزل کسی رفته بود که شکلات درست می‌کرد و با دیدن این کار و زندگی آن فرد به شکلات‌سازی علاقه‌مند شد و تصمیم گرفت شکلات درست کردن را یاد بگیرد و کارش از ساخت نقل و نبات به تولید شکلات تغییر دهد.

شانجانی با یاد گرفتن کار شکلات‌سازی کارگاهی حدود 25 متری اجاره و شروع به تولید کرد. او در ابتدا در ظروف معمولی شکلات درست می‌کرد و آنها را با قیف‌های ساده شکل می‌داد و در جعبه می‌گذاشت و با ماشین خودش که یک فولکس بود به فروشگاه‌ها برده و می‌فروخت. البته این کار در سال اول سود چندانی برایش نداشت چون هنوز در این کار مهارت کافی را کسب نکرده بود ولی تلاش بسیاری برای پیشرفت و آموختن کار کرد و در نهایت هم به موفقیت دست یافت. او سال دوم کار برای پیشرفت در ساخت شکلات و فروش آن کتاب‌های بسیاری را مطالعه کرد و از آنها نحوه ساخت شکلات مرغوب و با کیفیت عالی را آموخت. علاوه براین کتاب‌هایی در زمینه فروش و بازاریابی هم می‌خواند و از افراد با تجربه در این صنعت کمک می‌گرفت تا اینکه بالاخره با پشتکار فراوان توانست پیشرفت کند. یاد گرفتن کار و به دست آوردن سود بعد از تلاش زیاد به علیرضا منسوب شانجانی انرژی مضاعفی برای گسترش کار و فعالیت در حوزه شکلات‌سازی داد و باعث شد تا او فکرهای بزرگتری درسر بپروراند و هدفگذاری‌اش راه‌اندازی کارخانه شکلات‌سازی شود.

او در اولین قدم کارگاه خود را کمی بزرگتر کرد، دستگاه و ماشین‌آلات پیشرفته‌تری خرید و توانست محصولات جدید با تنوع و کیفیت بهتر تولید کند که اتفاقا با استقبال بازار هم رو به رو شد و همین شد که روز به روز کارخانه شکلات‌سازی اش را بزرگ و بزرگ تر کرد و نام فرمند را روی محصولاتش گذاشت. کارخانه‌ای که حالا 7 هزار متر مربع وسعت دارد و بیش از هزار نفر در آن مشغول به کار هستند.

کارخانه شکلات سازی فرمند

برای او در کنار توسعه کار و تولید، بهبود شرایط کار و زندگی کارگران هم از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است؛ شانجانی معتقد است باید شرایط کار به گونه‌ای باشد که کارگران با تمام وجود و با خوشحالی به کارخانه بیایند و کار کنند.

شانجانی معتقد است ابتکارهای جدید و فکرهای تازه هست که باعث می شود یک کارخانه موفق شود و گرنه فرمول‌ها را دیگر همه بلد هستند و رقابت‌ها خیلی سنگین شده است. شرکت شکلات پرند (فرمند) با بهره گرفتن از دانش، تکنولوژی و ماشین‌آلات روز اروپایی و با استفاده از مرغوبترین مواد اولیه و بسته‌بندی سعی دارد تا بهترین محصولات را از نظر کیفی به مشتریان خود ارائه دهد. محصولاتی همچون شکلات‌های ساده و مغزدا و شکلات صبحانه، کرم کاکائو، دراژه شکلاتی و اسمارتیز، روکش بستنی، شکلات مغز کیک، آبنبات، ژله آماده، پودر ژله و نوشیدنی و…

بیشتر بخوانید: انواع شکلات؛ فواید و مضرات آنها

او اهل ورزش است و تنیس بازی می‌کند و پس از ساعت کار به این ورزش می‌پردازد همچنین به باغ بانی و باغداری هم علاقه بسیاری دارد. مطالعه کتاب‌های مدیریتی و کتاب‌های مربوط به تولید نیز از دیگر علاقمندی‌های شخصی اوست. شرکت فرمند درکنار فروش و عرضه انواع محصولاتش به بازارها و فروشگاه‌های داخلی به صورت فعال در حوزه صادرات نیز کار می‌کند و محصولات را به بیش از 14 کشور مانند عراق، امارات متحده عربی، بلغارستان، بحرین و….صادر می کند.

مطلب قبلیصفر تا صد آزمون ورودی پزشکی ایتالیا- آزمون IMAT
مطلب بعدیقیمت بنزین در تله وحشت سیاست‌گذاری

یک دیدگاه

  1. سلام آقای منسوب،ضمن سپاس از زحمات جنابعالی و همکارانتان،که باعث شیرینی محافل خانوادگی می شود.چون از بستگان نزدیک مادری ام هستید و با افتخار آذری، بنظرم تبلیغات محصولات را تغییر دهید.در زمان کوتاهی که داشتم،فقط این بیت را تنظیم کردم.که فقط ایده ای باشد.
    کوچلر سو سپمیشم یار گلند توز اولماسون
    بیر جعبه فرمند آلمیشم آرامیز سوز اولماسون

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید