صفر تا صد آزمون ورودی پزشکی ایتالیا- آزمون IMAT

منابع آزمون پزشکی IMAT ایتالیا
منابع آزمون پزشکی IMAT ایتالیا

همه چیز در مورد ساختار و منابع آزمون IMAT ایتالیا

در این مقاله قصد داریم شما را با آنچه که درباره آزمون پزشکی IMAT ایتالیا باید بدانید آشنا کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

آزمون IMAT ایتالیا چیست؟

پذیرش در دانشگاه های پزشکی ایتالیا معمولا پروسه طولانی و سختی دارد. بهترین روش برای کاهش اتلاف وقت و سرعت گرفتن روند درخواست برای پزشکی ایتالیا قطعا آگاهی یافتن از کلیه جوانب و فرایند تحصیل در رشته های پزشکی در ایتالیاست. ما در اینجا سعی می کنیم اطلاعات لازم در این زمینه را برای شما ارائه کنیم.

برخلاف سایر دانشکده ها و دانشگاه های پزشکی اروپا که فاکتورهای مختلفی مانند معدل تحصیلی مقطع قبلی، رزومه کاری، تجارب علمی و عملی و سطح علمی دانشجویان را می سنجند ولی در دانشکده های پزشکی ایتالیا، وزن بیشتر را در پذیرش به امتیاز آزمون IMAT می دهند.

به همین دلیل است که گفته می شود مهمترین قسمت برای اپلای کردن در رشته های پزشکی ایتالیا، آزمون پذیرش دانشکده پزشکی بین المللی (the International Medical School Admissions Test) یعنی IMAT است. آیمت یک آزمون استاندارد گسترده است که توسط برخی دانشکده های پزشکی در ایتالیا برای ارزیابی آمادگی متقاضی برای حضور در دانشکده پزشکی استفاده می شود. قبل از اینکه به بررسی کتاب ها و منابعی که در ایمت است بپردازم به لیست دانشگاه ها و موسساتی که به این ازمون استاندارد نیاز دارند نگاه دقیق تری داشته باشیم.

دانشگاه های دولتی ایتالیا با پیش نیاز آزمون IMAT

حدود 10 دانشگاه دولتی در ایتالیا وجود دارند که برای تحصیل پزشکی در ایتالیا و تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به آزمون IMATنیاز دارید. در زیر لیست دانشگاه های دولتی ارائه می شود.

1. University of Pavia

2. University of Milan

3. University of Bari

4. University of Bologna

5. University of Turin

6. Sapienza University of Rome

7. IMS Rome, Tor Vergata University

8. IMS Naples Federico II

9. IMS Campania Luigi Vanvitelli

10. IMS Bicocca

هر کدام از دانشگاه های پزشکی دولتی ایتالیا فرایند درخواست و پذیرش منحصر به خود را دارند اما در برخی موارد مشترک هستند مانند ملزم کردن متقاضیان به تحصیل در دانشکده ها پزشکی ایتالیا به ارائه مدرک دبیرستان یا معادل آن.

اگر سال آخر دبیرستان هستید و مدرک فارغ التحصیلی خود را هنوز دریافت نکرده اید ولی اگر قبل از شروع سالی که متقاضی تحصیل در آن سال هستید فارغ التحصیل شده و مدرکش را دریافت می کنید پس می توانید برای آزمون IMATشرکت کنید.

علاوه بر این یکی دیگر از الزامات مشترک در بین همه موسسات و دانشکده های ایتالیا، تسلط به زبان انگلیسی است. اگر زبان انگلیسی، زبان مادری شما نیست یا زبان انگلیسی شما ضعیف است می توانید برای تقویت زبان خود در دوره های آمادگی برای آزمون آیلتس – IELTS شرکت کنید و در نهایت نتیجه آزمون خود را به دانشکده پزشکی اپلای شده ارائه کنید تا ثابت کند شما از دانش کافی درباره زبان برخوردار هستید.

همچنین این آزمون کاملا به زبان انگلیسی است و سوالات داخل آن مربوط به دانش علمی شما در مقاطع تحصیلی قبلی است پس داشتن دانش قوی در زبان انگلیسی می تواند شما را در مسیر موفقیت و کسب نمره لازم در آزمون IMATقرار دهد.

دانشگاه های خصوصی ایتالیا با پیش نیاز آزمون IMAT

به طور کلی چهار تا دانشگاه خصوصی اصلی در ایتالیا وجود دارند که نیاز به شرکت در آزمون IMAT و کسب امتیاز و نمره قبولی لازم را دارید که در زیر به آنها اشاره می شود تا شما اگر متقاضی تحصیل در این دانشگاه ها باشید از قبل با شرایط آنها آشنایی داشته باشید.

1. Cattolica University, Rome

2. Saint Camillus International University of Health and Medical Sciences, Rome *requires UMAT*

3. Humanitas University, Rozzano

4. San Rafaelle University, Segrate

روند درخواست و الزامات و پیش نیاز های لازم برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی خصوصی ایتالیا نیز مانند دانشگاه های دولتی است و البته شرایط منحصر به فرد خود را هم دارند. یعنی علاوه برا زبان و شرکت در آزمون IMATایتالیا و کسب نمره قبولی باید دیگر مدارک مورد نیاز نیز به دانشگاهی متقاضی تحصیل ارائه شود.

تفاوت دانشگاه های دولتی و خصوصی پزشکی ایتالیا

هر دوی دانشگاه های دولتی و خصوصی برنامه های آموزشی تک دوره در دانشکده های پزشکی ارائه می دهند که مدت آن 6 سال است. اما شاید تفاوت اصلی و فاحش دانشگاه های خصوصی و دولتی ایتالیا در میزان شهریه دانشکده های پزشکی باشد. به طور کلی محدوده شهریه دانشگاه های خصوصی 15،000 تا 20،000 یورو در سال است در حالی که دانشگاه های دولتی بین 1000 الی 6000 یورو در سال است.

آزمون ورودی پزشکی ایتالیا- آزمون IMAT
آزمون ورودی پزشکی ایتالیا- آزمون IMAT

تاریخ های مهم در ثبت نام و شرکت برای آزمون آیمت ایتالیا

اگر هدف و برنامه شما، حضور در دانشگاه های دولتی است پس فقط برای یک آزمون IMAT ایتالیا باید ثبت نام کنید که هر سال یکبار، معمولا در اوایل سپتامبر برگزار می شود. جدول زمانی ثبت نام برای آزمون آیمت ایتالیا متفاوت است اما معمولا از ژوئن تا سپتامبر صورت می گیرد.

برعکس دانشگاه های دولتی، دانشگاه های خصوصی ایتالیا دارای آزمون IMAT منحصر به فرد خود هستند که در تاریخ های مختلف، معمولا بین مارس تا ژوئن برگزار می شود و ثبت نام آن نیز از دسامبر تا ژوئن می باشد.

پیش ثبت نام در آزمون پزشکی IMAT ایتالیا

بسیاری از دانشگاه های پزشکی ایتالیا از متقاضیان می خواهند تا از طریق پورتال های آنلاین مربوطه جهت احراز هویت اولیه ثبت نام کنند. بسیاری از دانشگاه های دولتی همچنین متقاضیان را ملزم به پر کردن فرم های مورد نیاز قبل از ثبت نام و شرکت در آزمون IMAT می کنند.

از آنجا که دانشگاه های خصوصی میزبان برگزاری آزمون ایمت ایتالیا هستند شرکت در آن هزینه هایی دارد که از قبل باید پرداخت شود. پس اگر شما متقاضی شرکت در آزمون دانشگاه های خصوصی ایتالیا هستید پس هزینه های مربوط به شرکت در آزمون IMAT آن دانشگاه را باید پرداخت کنید. برعکس دانشگاه های خصوصی، در دانشگاه های دولتی شما فقط یکبار هزینه برای شرکت در آزمون IMATدانشگاه های دولتی پرداخت می کنید که چیزی حدود 120 یورو است.

قالب IMAT و سیستم نمره یا امتیاز دهی آن

اطلاعات مربوط به فرمت و نحوه نمره دهی آزمون پزشکی IMAT ایتالیا برای دانشگاه های دولتی یکسان است. یعنی در کل به هر دانش آموز 100 دقیقه وقت اختصاص داده می شود تا 60 سوال چند گزینه ای را پاسخ دهند. سوالات به دسته های زیر تقسیم می شوند:

· 18 سوال زیست شناسی

· 12 سوال شیمی

· 12 سوال فرهنگ و دانش عمومی

· 10 سوال استدلال و منطق

· 8 سوال فیزیک و ریاضی

برای هر پاسخ صحیح دانش آموزان 1.5 امتیاز مثبت دریافت می کنند و برای هر سوال بدون پاسخ صفر و برای هر سوال با پاسخ نادرست 0.4 نمره منفی دریافت می کنند. بالاترین نمره ممکن در آزمون پزشکی IMATایتالیا 90 است. هر دانشگاه به صورت مجزا حداقل نمره قابل قبول و مورد پذیرش خود را به صورت جداگانه در سایت خود قرار می دهند. با این وجود هیچ نمره یا امتیاز مشخصی برای قبولی در آزمون IMAT پزشکی ایتالیا وجود ندارد ولی با توجه به تجربه تاریخی عملا نمره 45 و بالاتر، نمره خوبی محسوب می شود.

نمره قبولی در آزمون IMATچند است؟

بهترین نمره برای قبول در آزمون ایمت ایتالیا 45 و بالاتر از آن است.

با این وجود هیچ نمره قبولی در IMAT ایتالیا وجود ندارد ولی با توجه به تجربه تاریخی، نمره 45 و بالاتر از آن نمره خوب و قابل قبولی است.

رتبه بندی عمومی دانشگاه های دولتی قبل از آزمون پزشکی IMAT ایتالیا

اگر تصمیم به شرکت در آزمون IMATدانشگاه های دولتی دارید باید دانشگاه ها را به ترتیب اولویتی که دوست دارید در آن قبول شوید رتبه بندی کنید و با توجه به حداقل نمره قبولی آن دانشگاه تلاش کنید تا به حد نصاب دانشگاه مربوطه برسید. توجه داشته باشید ترتیب رتبه بندی دانشگاه های دولتی با توجه به اولویت شما، توسط دانشگاه های دولتی هنگام دریافت نمره IMAT شما در نظر گرفته می شود.

پس قبل از رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس علاقه مندی شما بهتر است فاکتور های دیگری نیز مانند تعداد صندلی هایی که هر دانشگاه به دانشجویان اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا اختصاص می دهند توجه کنید همچنین عواملی مثل شهر محل اقامت، هزینه تحصیلات، امکان استفاده از بورس تحصیلی یا دیگر کمک های مالی و موارد دیگر عوامل مهمی در رتبه بندی دانشگاه ها براساس اولویت شما خواهد بود. اما در مورد دانشگاه های خصوصی، با توجه به اینکه آنها هر کدام شرایط منحصر به فرد خود را دارند نیازی به رتبه بندی و اولویت بندی آنها نیست.

دستورالعمل های مربوط به چگونگی ساختار و درجه بندی آزمون پزشکی IMAT ایتالیا برای دانشگاه های خصوصی نیز بسیار شبیه دانشگاه های دولتی است. اما یک سری تفاوت های کوچک در هر دانشگاه خصوصی وجود دارد که متقاضیان از قبل می توانند شرایط مربوط به هر دانشگاه را در سایت آن مطالعه کنند.

چه منابعی را برای موفقیت در آزمون IMAT ایتالیا باید بخونم؟ یا به عبارتی منابع آزمون آیمت چیست؟

استفاده از منابع آزمون آیمت ایتالیا، رمز موفقیت شما در قبول آزمون IMAT است. با توجه به محدودیت های کرونایی و دیگر محدودیت های سیاسی و اقتصادی مانند تحریم ها بهترین راه برای تهیه منابع آزمون پزشکی IMATایتالیا، خرید کتاب های آمادگی آزمون IMAT گروه آریا ویزا است و حتی اگر شرایطش را داشته باشید شرکت در دوره های آمادگی آزمون این شرکت با همکاری جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در محل این موسسه است.

در زیر منابع آزمون پزشکی IMAT ایتالیا این شرکت ارائه می شود و شما برای خرید کتاب منابع آزمون پزشکی IMAT ایتالیا می توانید روی لینک هر کتاب کلیک کرده و درخواست خرید بزارید:

منابع آزمون پزشکی IMAT ایتالیا

1- منابع آزمون آیمت –اولویت اول:

● Cell and Molecular Biology / زیست شناسی سلولی و مولکولی

Cell and Molecular Biology / زیست شناسی سلولی و مولکولی
جهت خرید کتاب ● Cell and Molecular Biology / زیست شناسی سلولی و مولکولی کلیک کنید

● General Chemistry / شیمی عمومی

General Chemistry / شیمی عمومی
جهت خرید کتاب ● General Chemistry / شیمی عمومی کلیک کنید

● Organic Chemistry + Biochemistry / شیمی آلی + بیوشیمی

Organic Chemistry + Biochemistry / شیمی آلی + بیوشیمی
جهت خرید کتاب ● Organic Chemistry + Biochemistry / شیمی آلی + بیوشیمی کلیک کنید

● Biological Sciences Practice Book/ تمرینات زیست شناسی

Biological Sciences Practice Book/ تمرینات زیست شناسی
جهت خرید کتاب ● Biological Sciences Practice Book/ تمرینات زیست شناسی کلیک کنید

● Chemical Sciences Practice Book / تمرینات شیمی

Chemical Sciences Practice Book / تمرینات شیمی
جهت خرید کتاب ● Chemical Sciences Practice Book / تمرینات شیمی کلیک کنید

● Mathematics Practice Book/ تمرینات ریاضی

Mathematics Practice Book/ تمرینات ریاضی
جهت خرید کتاب ● Mathematics Practice Book/ تمرینات ریاضی کلیک کنید

● Medical Genetics / ژنتیک پزشکی

Medical Genetics / ژنتیک پزشکی
جهت خرید کتاب ● Medical Genetics / ژنتیک پزشکی کلیک کنید

● Physics Practice Book / تمرینات فیزیک

Physics Practice Book / تمرینات فیزیک
جهت خرید ● Physics Practice Book / تمرینات فیزیک کلیک کنید

2- منابع آزمون آیمت –اولویت دوم:

● General English Practice Book / تمرینات زبان انگلیسی

General English Practice Book / تمرینات زبان انگلیسی


جهت خرید کتاب ● General English Practice Book / تمرینات زبان انگلیسی کلیک کنید

 

● Human Physiology / فیزیولوژی انسانی

Human Physiology / فیزیولوژی انسانی
جهت خرید کتاب ● Human Physiology / فیزیولوژی انسانی کلیک کنید

● Medical Terminology / مدیکال ترمینولوژی

Medical Terminology / مدیکال ترمینولوژی
جهت خرید کتاب ● Medical Terminology / مدیکال ترمینولوژی کلیک کنید

● Microbiology + Immunology / میکروبیولوژی + ایمنی شناسی

Microbiology + Immunology / میکروبیولوژی + ایمنی شناسی
جهت خرید کتاب ● Microbiology + Immunology / میکروبیولوژی + ایمنی شناسی کلیک کنید

● Anatomy / آناتومی

Anatomy / آناتومی
جهت خرید ● Anatomy / آناتومی کلیک کنید

Medical School Interview Questions/ سوالات مصاحبه پزشکی

Medical School Interview Questions/ سوالات مصاحبه پزشکی
جهت خرید کتاب Medical School Interview Questions/ سوالات مصاحبه پزشکی کلیک کنید

آیا آزمون IMAT ایتالیا سخت است؟

در واقع آزمون آیمت ایتالیا، یک آزمون ورودی برای دانشجویان قبل جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا است که از نظر دانشجویان پیچیده و سخت به نظر می رسد. اما در واقع به این شکل نیست و سطح متوسطی دارد. به طور کلی این آزمون برای سنجش استدلال منطقی، دانش عمومی و علمی دانشجویان در زمینه های مانند شیمی، زیست شناسی، فیزیک و ریاضیات طراحی شده است.

نحوه آماده شدن برای آزمون پزشکی ایتالیا – IMAT

برای اینکه بتوانید در آزمون IMAT ایتالیا نتیجه خوب و مورد قبولی را کسب کنید باید مطالعه کافی داشته باشید. خوشبختانه برای متقاضیان شرکت در این آزمون منابع کاملا در دسترس همگان بر روی سایت دانشگاه ها قرار دارد تا بتوانند با مطالعه دقیق منابع بتوانند رقابت منصفانه ای داشته باشند. علاقه مندان ایرانی برای تهیه منابع اصلی و کتاب های آمادگی آزمون پزشکی ایتالیا – IMAT می توانند به سایت گروه آریا ویزا مراجعه کنند.

همانطور که قبلا گفته شد بیشتر سوالات آزمون IMATاز دروس مقطع دبیرستان مانند ریاضیات، علوم زیستی، شیمی، زبان انگلیسی در سطح کتاب های دبیرستان طراحی و ارائه می شود. به دلیل اینکه احتمالا منابع و درس های تحصیلی در دبیرستان های ایران با اروپا و جاهای دیگر دنیا یک مقدار متفاوت باشند توصیه می شود علاوه بر زبان انگلیسی که لازمه اصلی شرکت در آزمون IMATاست دیگر کتاب های آمادگی آزمون IMATتهیه و مطالعه شود.

پس برای کسب بهترین نمره آزمون ایمت از قبل برای بهبود و رشد خود برنامه مطالعاتی ویژه قرار دهید و از نظرات مشاوران و راهنمای های این حوزه به درستی استفاده کنید. یک پلن جامع مطالعاتی برای خود داشته باشید که در آن بهترین روش های مطالعه خود، بهترین برنامه های حول حوزه تحصیلات فعلی، برنامه کاری و زندگی اجتماعی شما در آن گنجانده شده باشد. در نظر گرفتن تمام جنبه های زندگی برای آماده سازی خود برای شرکت در آزمون ایمت ایتالیا می تواند برای کسب بهترین نمره آزمون موثر واقع شود.

گذشته از بررسی موضوعات آموخته شده قبلی، متقاضیان می توانند در برنامه روزانه خود تغییراتی ایجاد کنند که می تواند برای کسب نمره بهتر در آزمون آیمت ایتالیا مفید باشد. یکی از این تغییرات، به روز بودن در مورد رویداد ها و حوادث جاری در سطح دنیاست. پس اختصاص دادن برخی روزها برای تماشای اخبار یا مطالعه مقالات مربوط به آنچه در جهان می گذرد می تواند برای متقاضیان بسیار مفید باشد زیرا این مطالب برای تست های بخش فرهنگ و دانش عمومی آزمون IMATکاربرد خواهد داشت پس اگر نمی خواهید این بخش را از دست بدهید برنامه های گفته شده را به دقت در زندگی خود بگنجانید.

علاوه بر گنجاندن اخبار و رویداد ها در زندگی روزمره تان، یکی دیگر از مواردی که می تواند در موفقیت این آزمون کمک کند افزودن برخی مطالعات دیگر در طول برنامه های روزمره تان است. پس شما با اضافه کردن نیم ساعت مطالعه در مورد کتاب های مورد علاقه خود به جایه وقت تماشای برنامه های تلویزیونی باعث تشویق و تحریک ذهن خود می شوید که باعث ایجاد تمرکز بیشتر در روی آزمون IMAT می شود.

توصیه های روز آزمون پزشکی IMAT ایتالیا برای متقاضیان

روز آزمون پزشکی IMATایتالیا می تواند برای شما ترکیبی از احساس های مختلف مانند ترس، اضطراب، شادی، عصبی بودن باشد و مدام شما را آزار دهد. اگر چه تمرکز روی اعصاب به نظر غیر ممکن به نظر می رسد اما یک چیزی متفاوتی که وجود دارد تمرکز روی تنفس شماست. پس کشیدن نفس های عمیق قبل از شروع آزمون و دریافت سوالات می تواند به شما اعتماد به نفس و آرامش دهد و تمرکزتان را بالا ببرد.

توصیه بعدی این است که در روز آزمون تمام توجه خود را به خودتان معطوف کنید منحرف شدن تمرکز شما به سمت دیگران و آنچه که آنها انجام میدهند یا می گویند هیچ کمکی به شما نخواهد کرد پس شما تصور کنید که شما تنها متقاضی این آزمون هستید و آزمون IMAT مخصوص شما طراحی شده است. اگر نتوانستید باز تمرکز خود را یکپارچه کنید به فرایند و تمام سختی که در مسیر مطالعه آمادگی این آزمون داشتید فکر کنید و احساس غرور کنید.

زمان اعلام نتایج آزمون آیمت ایتالیا

معمولا حدود یک ماه بعد از برگزاری آزمون IMATعمومی یا خصوصی، نتایج آن اعلام می شود. متقاضیانی که در آزمون IMAT یک دانشگاه خصوصی شرکت کرده باشند به آنها در مورد بررسی اینکه قبول شده اند یا نه دسترسی ارائه می دهند. اما به متقاضیان IMAT دانشگاه های دولتی نمره یا امتیاز داده می شود و سپس حدود یک هفته بعد، هر دانشگاه دولتی لیست رتبه بندی خود را به شماره شناسایی متقاضیان ارسال می کنند از طریق این لیست رتبه بندی است که شما متوجه می شوید در دانشگاه مربوطه پذیرفته شده اید یا نه.

آزمون ورودی پزشکی ایتالیا- آزمون IMAT
آزمون ورودی پزشکی ایتالیا- آزمون IMAT

اتمام مراحل آزمون IMAT ایتالیا

تبریک می گم شما این کار را با موفقیت پشت سر گذراندید و نفس راحتی بکشید! سخت ترین قسمت به پایان رسیده است. اما متاسفانه فرایندی که پس از IMAT به وجود می آید آسان نیست. صرف نظر از نوع متقاضی بودن شما (اروپایی، غیراروپایی، ایتالیایی)، اولین کاری که برای گرفتن جایگاه خود در دانشکده پزشکی که پذیرفته شده اید باید انجام دهید پرداخت شهریه مورد نیاز است. به محض دریافت این هزینه توسط دانشگاه، شما در دانشگاه ثبت نام می شوید. مهم است که به خاطر داشته باشید که بسیاری از دانشگاه ها مهلتی دارند که می توانید این ودیعه را تا آن زمان پرداخت کنید بنابراین در وب سایت های آنها مراقب تاریخ های مهم باشید!

یکی دیگر از عوامل موثر در روند پس از IMAT، مستندات مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی است. کنسولگری ایتالیا و سفارت ایتالیا به اطلاعات گسترده ای از جمله:

· نامه رسمی ثبت نام

· ارائه توصیه نامه های رسمی

· فرم درخواست ویزا

· عکسهای گذرنامه و دیگر مدارک

· ریز نمرات دبیرستان (یا معادل آن)

· اثبات تمکن مالی

· برنامه سفر

· چند عکس شناسه

· اثبات بیمه درمانی

در حالی که به نظر می رسد آماده کردن همه اینها سخت باشد اما عملی است. حتی اگر با موانع پیش بینی نشده ای روبرو شوید در نظر داشته باشید بالاخره همیشه افرادی هستند که تمایل دارند با شما کار کنند و به شما کمک کنند تا به هدف نهایی خود برسید. بهترین توصیه ما به شما در کل فرایند دریافت ویزا این است که همیشه تا حد ممکن آماده و مودب باشید.

مورد بعدی که وجود دارد اگرچه ممکن است شروع به جستجوی رویه های ویزای دانشجویی کشور خود و شروع به جمع آوری برخی از این اسناد مورد نیاز قبل از شرکت در آزمون IMAT ایتالیا می تواند سودمند باشد اما توصیه نمی کنیم تمرکز زیادی بر این قسمت از روند درخواست قبل از مشخص شدن نتایج آزمون داشته باشید. آماده سازی برای تحصیل پزشکی در ایتالیا و آزمون آیمت به وقت، تلاش، پشتکار و انرژی زیادی نیاز دارد. بدون کسب نمره کافی، هیچ کدام از این مراحل لازم نخواهد بود.

خلاصه شرکت در آزمون پزشکی IMATایتالیا

امیدواریم همه اطلاعات این پست برای همه متقاضیان مفید بوده باشد ما در پایان می خواهیم این قسمت آخر پست را به خلاصه برخی از مهمترین نکات اختصاص دهیم:

● دانشکده های پزشکی ایتالیا برای نمره ای که در آزمون IMAT دریافت می کنید بسیار ارزش قائل هستند بنابراین این آزمون را دست کم نگیرید.

● برای شرکت در IMATباید مدرک دبیرستان یا معادل آن را داشته باشید و باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.

● مهم است که با تفاوت بین دانشگاه های دولتی و خصوصی و اینکه کدام نوع دانشگاه برای شما می تواند بهتر باشد آگاهی کسب کنید. میزان اطلاعاتی را که می توانید به سادگی با مراجعه به وب سایت هر دانشگاه بدست آورید را دست کم نگیرید.

● تاریخ های مهم ثبت نام و مراحل لازم برای پیش ثبت نام ازمون IMAT را زیر نظر داشته باشید.

● اگر تصمیم دارید برای ازمون IMATعمومی بخوانید آماده رتبه بندی دانشکده های پزشکی عمومی باشید.

● به منظور بهینه سازی آمادگی خود برای آزمون ایمت ایتالیا، با فرمت آزمون آشنا شوید.

● به روشی مطالعه کنید که متناسب با زندگی شما باشد. هیچ کس بهتر از خودتان نمی داند شما چگونه بهتر یاد می گیرید!

● روز آزمون سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و نگران سایر متقاضیان نباشید.

● بعد از شرکت در آزمون IMAT، از زمان مورد انتظار تا مشخص شدن نتایج آزمون آگاه باشید.

● پس از پذیرش در دانشکده پزشکی ایتالیا، بلافاصله بقیه مراحل درخواست را شروع کنید ممکن است بسیار سخت باشد اما ارزش آن را مخصوصا برای ما دارد!

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات و آشنایی بیشتر با آزمون IMAT و شرایط آن می توانند مطلب «شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا» را نیز مطالعه نمایید.

مطلب قبلیقصه کسب و کار: چرا کسب‌وکارهای خوب داستان‌های خسته‌کننده می‌گویند؟
مطلب بعدیعلیرضا منسوب شانجانی، بنیانگذار کارخانه فرمند

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید